Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní

Německá novinka chce být agresivní na pohled a revoluční uvnitř. Dorazí s výkonnými motory V8 a V12.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní

7.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá novinka chce být agresivní na pohled a revoluční uvnitř. Dorazí s výkonnými motory V8 a V12.

Nová generace Audi A8 s interním označením D5 se měla ukázat na počátku příštího roku. Jak jsme ovšem zmínili někdy před třemi týdny, německá automobilka rozhodla o ročním odkladu, neboť vrcholná limuzína by měla být prvním vozem čtyř kruhů, jenž se bude pyšnit autonomním řízením. To vychází z konceptu Prologue, stejně jako vzhled. Tato fakta jsou však již delší dobu známa, proto rychle přejděme k těm nově poznaným.

V prvé řadě se zaměříme na motorový prostor, kde najdeme turbodiesely spárované s elektricky ovládaným kompresorem. Očekávat tak můžeme nižší spotřebu a vyšší výkon, kromě toho ovšem dorazí také jeden zcela nový agregát, a sice třílitr V6. Ten bude naladěn na 286 koní a 620 Nm, přičemž sloužit má jakožto náhrada za stávající šestiválcový turbodiesel, který produkuje 258 koní a 580 Nm.

Zmínit můžeme rovněž novinky spojené s benzinovými oktany, zejména pak s vrcholnými agregáty. Čtyřlitrový osmiválec by totiž měl nově nabízet 580 koní a 800 Nm, přičemž pohánět bude verzi S8. Ta sice aktuálně používá rovněž toto twin-turbo, jeho výkon však činí „pouze“ 520 koní a 650 Nm. Počítat tedy můžeme s citelně lepší jízdní dynamikou.

Na vrchol řady se postaví šestilitrový dvanáctiválec, který nabídne 585 koní a 800 Nm. Jelikož však v jeho případě počítáme s vyšší hmotností než u osmiválcové S8, zabere akcelerace z klidu na stovku o pár desetin více. Na konkrétní údaje si ovšem budeme muset ještě hodně dlouho počkat, neboť nová generace má debutovat až na sklonku roku 2017.

Již letos by ovšem značka měla na autosalonu v Šanghaji představit koncept, který by měl sloužit jakožto předobraz chystaného Audi A9. Toto čtyřdveřové kupé sice dorazí ještě později než limuzína A8, pod kapotou se však očekává shodná technika. Je proto dost možné, že náznak věcí budoucích bychom mohli spatřit již za nějaké dva týdny v Číně.

Vraťme se ale zpátky k tradičnímu modelu, který má kromě jiného přepřáhnout na 48voltový elektrický systém. Očekávat máme také zrevidované osmistupňové automatické převodovky a pohon všech kol quattro již ve standardu. A mimo výše zmíněné pohonné jednotky dorazí i plug-in hybridní verze párující benzinový šestiválec s elektromotorem.

Zvenčí se vůz má pyšnit zejména prominentní čelní maskou, která dá každému najevo, že se jedná o vrcholný model a nikoliv o Audi A4 či A6. Dále se objeví laserové světlomety, zatímco vzadu mezi diodami přibude chromový pásek, který vůz vizuálně rozšíří. Zavalitě však v kombinaci s velkými koly a atletickou karoserií vypadat nebude.

Revoluční proměnou má projít kabina, která bude stavět na stylu nastaveném novým Audi Q7. Dorazí tedy plně digitální štít, mimo hru ale prý bude multimediální systém MMI. Místo něj má dorazit celá řada dotykových displejů, jak ostatně diktují moderní trendy. Aktuálně však není jasné, jak daleko hodlá německá automobilka v tomto směru zajít.

Dodat tak již můžeme pouze pár informací o v úvodu zmíněném autopilotu, který bude vycházet z dat kamer, radarů a laserových či ultrazvukových senzorů. Navíc bude napojen na vysokorychlostní internet, skrze který bude centrální server neustále zásobovat novými informacemi. Z těch se má učit, čest tedy máme s jistou formou umělé inteligence.


Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 1 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 01Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 2 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 02Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 3 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 03Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 4 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 04Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 5 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 05Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 6 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 06Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 7 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 07Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 8 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 08Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 9 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 09Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 10 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 10Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 11 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 11Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 12 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 12Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 13 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 13Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 14 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 14Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 15 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 15Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 16 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 16Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 17 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 17Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 18 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 18Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 19 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 19Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 20 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 20Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 21 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 21Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 22 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 22Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 23 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 23Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 24 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 24Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 25 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 25Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 26 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 26Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 27 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 27Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 28 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 28Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 29 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 29Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 30 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 30Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 31 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 31Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 32 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 32Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 33 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 33Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 34 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 34Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 35 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 35Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní - 36 - Audi Prologue Piloted Driving Concept 36
Koncept Audi Prologue Piloted Driving předznamenává vzhled nové generace limuzíny A8. Kromě toho se pyšní i autopilotem, kvůli němuž byl příchod novinky o rok oddálen

Zdroj: Autobild

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.