Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní
7.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka chce být agresivní na pohled a revoluční uvnitř. Dorazí s výkonnými motory V8 a V12.
Nová generace Audi A8 s interním označením D5 se měla ukázat na počátku příštího roku. Jak jsme ovšem zmínili někdy před třemi týdny, německá automobilka rozhodla o ročním odkladu, neboť vrcholná limuzína by měla být prvním vozem čtyř kruhů, jenž se bude pyšnit autonomním řízením. To vychází z konceptu Prologue, stejně jako vzhled. Tato fakta jsou však již delší dobu známa, proto rychle přejděme k těm nově poznaným.
V prvé řadě se zaměříme na motorový prostor, kde najdeme turbodiesely spárované s elektricky ovládaným kompresorem. Očekávat tak můžeme nižší spotřebu a vyšší výkon, kromě toho ovšem dorazí také jeden zcela nový agregát, a sice třílitr V6. Ten bude naladěn na 286 koní a 620 Nm, přičemž sloužit má jakožto náhrada za stávající šestiválcový turbodiesel, který produkuje 258 koní a 580 Nm.
Zmínit můžeme rovněž novinky spojené s benzinovými oktany, zejména pak s vrcholnými agregáty. Čtyřlitrový osmiválec by totiž měl nově nabízet 580 koní a 800 Nm, přičemž pohánět bude verzi S8. Ta sice aktuálně používá rovněž toto twin-turbo, jeho výkon však činí „pouze“ 520 koní a 650 Nm. Počítat tedy můžeme s citelně lepší jízdní dynamikou.
Na vrchol řady se postaví šestilitrový dvanáctiválec, který nabídne 585 koní a 800 Nm. Jelikož však v jeho případě počítáme s vyšší hmotností než u osmiválcové S8, zabere akcelerace z klidu na stovku o pár desetin více. Na konkrétní údaje si ovšem budeme muset ještě hodně dlouho počkat, neboť nová generace má debutovat až na sklonku roku 2017.
Již letos by ovšem značka měla na autosalonu v Šanghaji představit koncept, který by měl sloužit jakožto předobraz chystaného Audi A9. Toto čtyřdveřové kupé sice dorazí ještě později než limuzína A8, pod kapotou se však očekává shodná technika. Je proto dost možné, že náznak věcí budoucích bychom mohli spatřit již za nějaké dva týdny v Číně.
Vraťme se ale zpátky k tradičnímu modelu, který má kromě jiného přepřáhnout na 48voltový elektrický systém. Očekávat máme také zrevidované osmistupňové automatické převodovky a pohon všech kol quattro již ve standardu. A mimo výše zmíněné pohonné jednotky dorazí i plug-in hybridní verze párující benzinový šestiválec s elektromotorem.
Zvenčí se vůz má pyšnit zejména prominentní čelní maskou, která dá každému najevo, že se jedná o vrcholný model a nikoliv o Audi A4 či A6. Dále se objeví laserové světlomety, zatímco vzadu mezi diodami přibude chromový pásek, který vůz vizuálně rozšíří. Zavalitě však v kombinaci s velkými koly a atletickou karoserií vypadat nebude.
Revoluční proměnou má projít kabina, která bude stavět na stylu nastaveném novým Audi Q7. Dorazí tedy plně digitální štít, mimo hru ale prý bude multimediální systém MMI. Místo něj má dorazit celá řada dotykových displejů, jak ostatně diktují moderní trendy. Aktuálně však není jasné, jak daleko hodlá německá automobilka v tomto směru zajít.
Dodat tak již můžeme pouze pár informací o v úvodu zmíněném autopilotu, který bude vycházet z dat kamer, radarů a laserových či ultrazvukových senzorů. Navíc bude napojen na vysokorychlostní internet, skrze který bude centrální server neustále zásobovat novými informacemi. Z těch se má učit, čest tedy máme s jistou formou umělé inteligence.
Koncept Audi Prologue Piloted Driving předznamenává vzhled nové generace limuzíny A8. Kromě toho se pyšní i autopilotem, kvůli němuž byl příchod novinky o rok oddálen
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva