Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8 a S8 2014 oficiálně: facelift přidal na výkonu, ubral kila
21.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa, živé foto) Design Audi A8 mění hlavně čelní světlomety, více novinek se dočkal motorový prostor nebo interiér vozu.
Představení nového Audi A8 bychom pomalu mohli uvést lehčí parafrází slavného výroku Neila Armstronga: „Je to jen malý krok pro nezasvěceného pozorovatele, ale velký skok pro značku.“ Na první pohled totiž německá novinka jen lehce posouvá design svého předchůdce. Daleko více se měnilo pod kapotou, přičemž jedním z hlavních pilířů je lehká konstrukce. Audi A8 3,0 TFSI se základním rozvorem tak váží 1 830 kg, což představuje prim mezi luxusními limuzínami vybavenými pohonem všech kol. Navíc, ve srovnání s předfaceliftovou verzí v tomto ohledu evidujeme 75kilovou dietu.
Po stránce rozměrů se přitom novinka vůbec nezměnila. Délka tak nadále činí 5,14 metru, šířka 1,95 metru, výška 1,46 metru a rozvor 2,99 metru. Jiná pak není ani prodloužená verze, která vůči standardu nabízí extra 13 cm v rámci rozvoru i celkové délky. Pozměnit se ovšem mělo víko zavazadlového prostoru, které nyní umožňuje snadnější nakládání kufrů, modernizaci pak Audi provedlo u odhlučnění. K tomu se ovšem dostaneme v souvislosti s představením jednotlivých pohonných jednotek.
Ještě před motory ovšem musíme oficiálně představit nové světlomety, které Audi propaguje prakticky již od ledna. Standardem se přitom (alespoň pro německý trh) stávají čelní diody, které za příplatek může nahradit nová technologie Matrix LED. Ta v každém světlometu zaměstnává 25 diod, které mohou být zcela nezávisle na těch ostatních aktivovány či třeba lehce zatemněny. A8 tak dokáže reagovat na protijedoucí vozidla, na základě dat z navigačního systému pak vůz může osvětlit zatáčky ještě dříve, než do nich najedete.
Nyní již můžeme přejít k nabídce motorů, která v základním provedení počítá se dvěma benzinovými a dvěma dieselovými agregáty. Prvním je šestiválec 3,0 TDI naladěný na 258 koní (nárůst o 8 koní), s nímž nové Audi A8 jezdí za 5,9 l/100 km, druhým pak osmiválec 4,2 TDI disponující výkonem 385 koní (+35 koní) a točivým momentem 850 Nm. Pro něj ale bohužel značka spotřebu ani jízdní dynamiku neudává, což platí také o benzinovém šestiválci 3,0 TFSI produkujícím nově 310 koní (+20 koní).
O trochu více víme o vrcholném osmiválci 4,0 TFSI, který nyní nabízí 435 koní (+15 koní). V kombinaci s pohonem všech kol totiž zvládá pokořit stovku za 4,5 sekundy, tedy o desetinku rychleji než dříve. Pokud se ovšem rozhodnete tento potenciál nevyužít, dokáže vůz polovinu válců deaktivovat a tím snížit spotřebu. A to přibližně o nějakých 10 procent. Kromě toho pak stejně jako všechny ostatní pohonné jednotky nově plní emisní normu Euro 6.
Čtyřlitrový osmiválec ovšem existuje ještě v jednom naladění, a to pod kapotou modelu S8. Zde nabízí 520 koní, které modelu umožňují zrychlit z klidu na stovku za 4,2 s, zatímco průměrná papírová spotřeba činí jen 10,1 l/100 km. I v tomto případě nechybí deaktivace poloviny válců, novinkou je ale aktivní protihluková bariéra ANC (Active Noise Cancellation), která používá zcela opačnou frekvenci k potlačení vibrací, jež by jinak do kabiny pronikaly při čtyřválcovém běhu.
Stejný systém dostalo také Audi A8 L W12 quattro, které je vrcholným provedením, i když jeho 6,3litrový dvanáctiválec slibuje stejnou sílu (520 koní) než model S8. Jízdní dynamiku bohužel k dispozici nemáme, po stránce spotřeby má ale limuzína jezdit za 11,7 l/100 km. Je tak na opačném konci nabídky než A8 hybrid, jehož přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI v kombinaci s elektromotorem slibují průměr 6,3 l/100 km a možnost tříkilometrové jízdy čistě na elektřinu při maximálním tempu 100 km/h. Připomenout ovšem musíme, že celkový výkon soustavy 245 koní míří v tomto případě pouze na přední kola.
Pro všechny modely je standardem osmistupňová automatická převodovka, kterou lze doplnit příplatkovým (pro modely S8 a A8 4,2 TDI standardním) sportovním diferenciálem zadní nápravy. Na přání je pak možné sáhnout i po dynamickém posilovači řízení, který v závislosti na rychlosti mění účinek, nebo po karbon-keramických brzdách. V rámci litých kol pak nabídka vrcholí 21palcovým provedením, větší pozornost si ale zaslouží desetipaprskové dvacítky vyrobené metodou kování a zahrnující ve své konstrukci speciální polymery pro větší odolnost.
Uvnitř nového Audi A8 se již tolik věcí jako pod kapotou nezměnilo. Nové jsou víceméně jen některé textury, odstíny koženého čalounění nebo dřevěných dekorů. Pro model S8 je pak možné sáhnout i po karbonových doplňcích, zatímco prodloužená verze slibuje zejména na zadních sedadlech stejný posez jako v letecké první třídě. Mezi příplatky pak nechybí čtyřzónová klimatizace nebo chladicí box.
Novinky lze ale nalézt na poli bezpečnostním. Audi A8 tak bude moci spoléhat na aktivní monitoring jízdy ve správném úhlu, který v případě potřeby dokáže zatahat za volant. To samé pak zvládne parkovací asistent, který nově nabízí displej zobrazující prostranství v 360stupňovém spektru. Nechybí pak ani head-up displej nebo systém nočního vidění, který dokáže rozpoznat zvířata od lidí.
Tím dnešní pouť ukončíme, bližší informace Audi dozajista prozradí až během zářiové premiéry. Do prodeje pak nové Audi A8 zamíří v listopadu, přičemž ceny pro německý trh startují na částce 74 500 Eur (cca 1 937 000 Kč).
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Nové Audi A8 ukázalo ve Frankfurtu i doplňky z karbonu
Audi A8 2014 TDI quattro
Audi A8 2014 TFSI quattro
Audi S8 2014 TFSI quattro
Audi A8 2014 L W12 quattro
Audi A8 2014 hybrid
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 11 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva