Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8 2014: facelift má české ceny, základní TDI přijde na necelé dva miliony
14.11.2013 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Německá limuzína vstupuje na český trh se dvěma benzinovými a dvěma dieselovými motory. Vybrat si kromě toho můžete i dvojí rozvor mezi nápravami.
Audi prodalo od roku 1994 v České republice 1 670 exemplářů modelové řady A8. To sice na první pohled nevypadá jako enormní číslo, na stranu druhou si však musíme uvědomit, že nejde zrovna o levný model, ale úplný vrchol celé nabídky. Ten byl obrozen s příchodem faceliftu, který se ukázal v září ve Frankfurtu. Oproti předchozímu provedení se přitom liší hlavně novou přední a zadní částí, s nimiž u osmiválcových modelů dorazí již ve standardu světlomety LED Matrix.
Kromě těchto prvků se modernizované Audi A8 pyšní dynamickými směrovými světly, novou selekcí litých kol nebo jiným tvarem zavazadlového prostoru. Architektura kabiny zůstala prakticky nedotčena, změn však doznala výbava. Nové jsou totiž některé textury a odstíny koženého čalounění či dřevěných dekorů, které u modelu S8 nahradí karbon. Tato verze však stejně jako A8 W12 dorazí později.
V rámci základní výbavy Audi A8 se standardním rozvorem nabídne adaptivní pneumatický podvozek, parkovací systém, tempomat, pohon všech kol, systém start-stop nebo dvouzónovou klimatizaci. Čalounění pak bude látkové, v případě verze s prodlouženým rozvorem však již do základu patří kůže Valcona nebo střešní okno.
Ceny startují na sumě 1 997 900 Kč za provedení s šestiválcovým turbodieselem 3,0 TDI, zatímco osmiválcový „naftožrout“ vychází na 2 449 900 Kč. Sáhnout je samozřejmě možné také po benzinových modelech, kdy verze 3,0 TFSI stojí 2 039 900 Kč. Za vrcholné provedení 4,0 TFSI o výkonu 435 koní pak dáte 2 459 900 Kč.
Veškeré tyto motorizace lze objednat také v prodloužené verzi, která na rozvoru přidává 200 mm (3 122 mm versus 2 992 mm). Za A8 L 3,0 TDI přitom dáte 2 189 900 Kč, silnější turbodiesel vychází na 2 639 900 korun. V případě benzinového šestiválce si pak připravte 2 229 900 Kč, zatímco osmiválcová verze vyjde na 2 649 900 Kč.
K dispozici bude i řada příplatků, z nichž jmenovat můžeme třeba čtyřzónovou klimatizaci nebo systém nočního vidění. Jejich ceny i další podrobnosti najdete v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 444 kB), který lze stáhnout ze stránek českého importéra.
Audi A8 2014 TDI quattro






Audi A8 2014 TFSI quattro
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva