Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A7 Sportback 3,0 TDI Competition: 346 naftových koní a stovka za 5,1 s
14.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Po faceliftu modelu A7 přichází jako dárek k pětadvacetinám TDI do jeho útrob posílené šestiválcové biturbo. Při overboostu dává až 346 koní.
Je tomu zhruba dva měsíce zpátky, co jsme se zmiňovali podrobně o modernizovaném provedení pětidvéřového „kupé” A7 (nebo spíše liftbacku) ingolstadských inženýrů, jehož změny inkasovala i silnější a o něco sportovnější verze S7. Předně se jednalo o nové příplatkové přední světlomety Matrix LED, které loni představilo modernizované pojetí limuzíny A8, dále o novou generaci rozhraní MMI a modifikované nárazníky.
U čtyř kruhů si ale však nechali jako nerozbalený dárek pro zákazníky ještě novou naftovou variantu 3,0 TDI Competition, která pro nás symbolizuje konkurenta pro mnichovský model M550d xDrive, respektive dosud neexistující M650d Gran Coupe. Jedná se o variantu, s níž hodlají u Audi oslavit pětadvacáté výročí naftových motorů s nápisy TDI a aby to nebyl jen další ediční model s několika prostými emblémy, podívali se turbodieselu pořádně na zoubek a nainstalovali ho do verze s přídomkem Competition.
Šestiválcový motor s dodatkem „clean diesel“ (signalizuje plnění Euro 6) dopovaný dvojicí turbodmychadel teď umí ze tří litrů nabídnout 326 koní, tedy o třináct více než standardní dostupná verze. Pokud však bude řidič akcelerovat s plynovým pedálem zarytým do koberečku, A7 Sportback ze sebe doluje ještě o 20 koní víc, tedy celých 346 - po dobu několika sekund. Maximální točivý moment přenášený osmistupňovým automatem s pádly na volantu a systémem pohonu všech kol quattro dosahuje 650 Nm v rozmezí 1 400 až 2 800 otáček.
V praxi podle Audi dosahuje takto motorizovaný model A7 zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost během 5,1 sekundy a celé to naftové drama doplňuje opět speciálním výfukem, který prý místy působí, jakoby náležel osmiválcovému benzinovému kolegovi. Při tom všem by se průměrná spotřeba neměla přehoupnout přes 6,1 litru, i když je zcela jasné, že přehoupne. Speciální edice je navíc pro zdůraznění sportovnější charakteru vybavena paketem S line, který přináší o 20 milimetrů snížený a řádně přitvrzený podvozek.
Kromě toho budou poznávacím znakem dvacetipalcová kola s pětiparskovým černým designem a červenými brzdovými třmeny zakusujících se do sedmnáctipalcových kotoučů. Pokud by někoho zajímaly parametry obutí, pak vězte, že dosahují 265/35 R20. Paket S line samozřejmě přináší i sportovnější nárazníky a prvky s černým leskem (včetně krytů zrcátek), navíc i trochu zavádějící nápisy V6 T na blatnících, které známe z benzinového modelu S4. Dvojice leskle černých výfuků údajně vynikne se všemi laky, v nichž se competition objeví. Jedná se o šedý Daytona, červený Misano, šedý Nardo nebo modrý Sepang.
Spolu s S linovým exteriérem samozřejmě koresponduje i kabina, která je vyvedena v černé barvě. Sportovní sedadla jsou pokryta kůží Valcona a v nabídce bude i příplatková ještě sportovnější varianta s kontrastním červeným či šedým prošíváním. Obložení je tvořeno buď hliníkem nebo speciálním černým dřevem Beaufort a také v jejich kombinaci.
Speciální model se samozřejmě pochlubí všemi devízami faceliftovaných variant. Standardně montovaná LED světla lze nahradit variantou Matrix za příplatek, stejně tak se v nabídce najde výkonnější verze navigačního systému MMI plus nebo asistenční systémy v čele s nočním viděním. Zákazníci mohou Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition objednávat od začátku srpna za cenu od 72 tisíc Euro (1,975 milionu korun), přičemž první dodávky proběhnou na podzim.






Speciální varianta Audi A7 Sportback 3,0 TDI competition je oslavou 25 let od zrození pohonných jednotek TDI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
včeraJízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
před 23 minutamiVládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
před 53 minutamiNový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
před 2 hodinamiAudi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
před 3 hodinamiMazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva