Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera
23.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jak vidno, slůvko e-tron už může znamenat cokoli. Audi A6 s tímto označením je nejen elektromobil, ale i hybrid a vlastně také úplně konvenční auto.
Po prvotním představení Audi R8 e-tron se zdálo, že Němci toto označení vyhradí pro čistě elektřinou napájené vozy a příchod stejně pojmenované A3 to jen potvrzoval. Časem ale přišla i A5 e-tron Quattro s hybridním řešením, které zároveň zajišťovalo pohon všech kol a když se loni obejevil e-tron Spyder coby dieselový hybrid, bylo jasné, že slůvko „e-tron” nabude ještě širšího významu než známější ingolstadtské „quattro”, které dnes také může znamenat leccos.
Dnes v Pekingu představená A6 L e-tron tak tuto takřka tradici posouvá ještě dál, neboť její pohon je řešen zase trochu jinak než ve všech zmíněných případech. Konec konců, stvoření skutečně cestovního velkého vozu s elektrickým pohonem je vzhledem ke stále příliš omezeným možnostem akumulátorů ryzí utopií, a tak Audi sáhlo po něčem, co by fungovat mohlo. Na první pohled se vůz jeví být jakýmsi „opačným hybridem” ve stylu Opelu Ampera (tedy že pohon zajišťuje elektromotor či elektromotory „živené” mj. generátorem v podobě spalovacího motoru), hned na ten druhý je ale zjevné, že toto řešení je trochu komplikovanější.
Pohon A6 L e-tron kombinuje spalovací motor 2,0 TFSI s výkonem až 155 kW (211 koní) a elektromotor se 70 kW (95 koní) výkonu. Pochopitelně disponuje také palivovou nádrží a li-ion akumulátory, jejich přesnou kapacitu ale neznáme. Přesto je už z výkonů motorů zjevné, že tady jen o „velkou Amperu” tady nepůjde, neboť se 70 kW by A6 mnoho parády nenadělala. A konec konců, udávaný dojezd maximálně 80 km na plné nabití při jízdě konstantní rychlostí 60 km/h to jen potvrzuje.
Vůz tedy dokáže brázdit silnicemi nejen s použitím elektromotoru pro přímý pohon kol, pro stejný účel dokáže zaměstnat i dostupný spalovací agregát a vytvořit tak víceméně klasickou hybridní jednotku, ale dokonce dokáže jet i na samotné dvoulitrové turbo, což nebývá u podobně koncipovaných aut obvyklé.
Jak je toho dosaženo, to už Audi nezmiňuje, v úvahu ale připadají dvě možnosti. Buď je A6 L e-tron v podstatě totéž co A5 e-tron Quattro, která používá elektromotor pouze pro pohon zadní osy a toto řešení z podstaty dovede pohánět každou nápravu zvlášť jedním motorem, nebo dvě oběma dohromady. To ale není příliš pravděpodobné, neboť v takovém případě by si automobilka jistě neodpustila magické Quattro v názvu.
Druhou a pravděpodobnější možností tedy je, že vůz má oba agregáty soustředěné vpředu a dokáže přední (nebo všechna) kola pohánět jedním, druhým či oběma motory. Konec konců, něco podobného prý v určitých režimech dovede i Ampera, ale tam o tom výrobce nemluví rád, vůz by nevypadal dostatečně „elektricky”.
Další detaily k pohonu A6 L e-tron zveřejněny nebyly, a tak neznáme ani dynamiku či jiné technické aspekty tohoto vozu. Můžeme tedy pouze dodat, že - jak jste patrně poznali - stojí na základech prodloužené (měří 5,02 metru a stojí na podvozku o rozvoru 3,01 metru) verze Audi A6, která je dostupná výlučně v Číně, kde si na podobné záležitosti potrpí. Tento vůz je tam vůbec tím nejprodávanějším v „prémiovém segmentu”, a tak není divu, ze automobilka na pekingském autosalonu prezentuje své nové technologie právě skrze něj.
Oproti běžné A6 L se e-tron liší pouze v některých detailech exteriéru a interiéru, které snadno poznáte z přiložených snímků. Za všechny můžeme zmínit odlišnou masku chladiče odpouštějící si klasické „přeražení” uprostřed a lehce upravený nárazník, nová 21" kola v tradičním stylu modelů e-tron a pozměněný zadní nárazník s výfuky, které se jako výfuky moc tvářit nesnaží. Uvnitř je to pak hlavně upravená přístrojová deska a rozhraní systému MMI a pár dalších drobností.
Jak jste jistě pochopili, i A6 L e-tron je konceptem, naznačuje ale něco, co Audi rozhodně vyrábět může. Podobná hybridní koncepce je na rozdíl od těch stoprocentně elektrický bez problémů uplatnitelná již dnes.


















Audi A6 L e-tron naznačuje, jaký pohon by mohly „audiny” již v nejbližších letech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
VW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 2 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 3 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 5 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 6 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva