Audi A6 2,0 TDI Ultra a Eco: úsporné verze chtějí jezdit za 4,4 l/100 km

Sedan s výkonem navýšeným na 190 koní je na ostrovech k mání od 1,023 milionu korun. Mimo něj má ovšem dorazit i verze Eco.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi A6 2,0 TDI Ultra a Eco: úsporné verze chtějí jezdit za 4,4 l/100 km

29.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi A6 2,0 TDI Ultra a Eco: úsporné verze chtějí jezdit za 4,4 l/100 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sedan s výkonem navýšeným na 190 koní je na ostrovech k mání od 1,023 milionu korun. Mimo něj má ovšem dorazit i verze Eco.

Snižování hmotnosti doprovázené navýšením výkonu bylo ještě donedávna vyhrazeno pouze sportovním modelům. Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku však loni přišla s programem „ultra“, který danou koncepci přiblížil také lidovým vrstvám. Vůbec první takovou vlaštovkou bylo Audi A3 1,6 TDI ultra, které shodilo pětadvacet kilo a namísto sto pěti nabídla z pohonná jednotka 110 koní. Za asistence sníženého podvozku a pneumatik s nižším valivým odporem to přispělo k poklesu spotřeby na 3,2 l/100 km. Paradoxně se to také projevilo u čas potřebného k akceleraci z klidu na stovku, který z 10,7 poklesl na 10,5 s.

Proč zde ale o tom hovoříme? Z jednoho prostého důvodu. Audi se rozhodlo, že daný princip aplikuje na další modely. Od letoška se tak v prodeji objeví také A6 2,0 TDI ultra, které již dle zkratky v názvu pohání dvoulitrový turbodiesel. Namísto standardních 177 koní a 380 Nm točivého momentu nově disponuje silou 190 koní a 400 Nm. Sprint z klidu na stovku tak klesnul o tři desetiny na 8,4 sekundy.

Mnohem podstatnější je však oblast spotřeby a emisí. S manuálem se Audi A6 2,0 TDI ultra dostává na 4,5 litru na 100 kilometrů, s dvouspojkovým automatem S-Tronic je dle norem dokonce ještě o deci úspornější. Mimo to zahraniční rodinné rozpočty hodlají zachránit nízké emise CO2 - 119 g/km se totiž rovná ročnímu poplatku (neboli emisní pokutě) ve výši pouhých 30 GBP (cca 990 Kč).

Zmínka o librách nás však přivádí k jednomu zásadnímu faktu. Momentálně je totiž Audi A6 ultra dostupné pouze ve Velké Británii, kde čtyřdveřový sedan (kombi je v nabídce rovněž) startuje na sumě 30 985 GBP (1 023 000 Kč). V brzké době by se ovšem mělo objevit také ve francouzském ceníku, kde oproti standardu podraží o 400 EUR (11 000 Kč).

Je přitom otázkou, kdy a zda bude A6 ultra k mání také na českém trhu. Pokud se totiž podíváme do stávající nabídky, pak v ní nenajdeme ani zmiňovanou Á-Trojku. Ta přitom v sousedním Německu v oficiálním ceníku nechybí, přičemž oproti standardnímu modelu podražila o již zmíněných 400 EUR. Pokud tedy úsporné modely skutečně dorazí i k nám, zřejmě si o dodatečných 11 tisíc korun řeknou rovněž.

Další otazník se pak týká modelu A6 Eco. I ta staví na nízké spotřebě (4,4 l/100 km) a emisích, dosahuje jich však podladěním motoru 2,0 TDI, jehož výkon poklesl na 118 koní. Dá se tak předpokládat, že namísto příplatku můžete v showroomech počítat se slevou. Ani v tomto případě však není jisté, zda daným prodejcem bude české či spíše zahraniční zastoupení.


Audi A6 2,0 TDI Ultra a Eco: úsporné verze chtějí jezdit za 4,4 l/100 km - 1 - Audi A6 2011 nove 16Audi A6 2,0 TDI Ultra a Eco: úsporné verze chtějí jezdit za 4,4 l/100 km - 2 - Audi A6 2011 nove 17Audi A6 2,0 TDI Ultra a Eco: úsporné verze chtějí jezdit za 4,4 l/100 km - 3 - Audi A6 2011 nove 18Audi A6 2,0 TDI Ultra a Eco: úsporné verze chtějí jezdit za 4,4 l/100 km - 4 - Audi A6 2011 nove 19Audi A6 2,0 TDI Ultra a Eco: úsporné verze chtějí jezdit za 4,4 l/100 km - 5 - Audi A6 2011 nove 20Audi A6 2,0 TDI Ultra a Eco: úsporné verze chtějí jezdit za 4,4 l/100 km - 6 - Audi A6 2011 nove 21Audi A6 2,0 TDI Ultra a Eco: úsporné verze chtějí jezdit za 4,4 l/100 km - 7 - Audi A6 2011 nove 22Audi A6 2,0 TDI Ultra a Eco: úsporné verze chtějí jezdit za 4,4 l/100 km - 8 - Audi A6 2011 nove 23Audi A6 2,0 TDI Ultra a Eco: úsporné verze chtějí jezdit za 4,4 l/100 km - 9 - Audi A6 2011 nove 39
Audi A6 2,0 TDI ultra bude k mání jako sedan i kombík. Otázkou však je, na jaké trhy dorazí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.