Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A5 a S5 Sportback 2017: nová generace shodila kila, stovku dá už za 4,7 s
7.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové stylové sedany poberou až pět cestujících a 480 litrů nákladu. Škála výkonů se pohybuje od 170 do 354 koní.
S blížícím se pařížským autosalónem začíná přibývat informací o novinkách, které tam budou vystaveny. Po představení Peugeotu 5008 tak můžeme zamířit na virtuální stánek Audi, kde nebude chybět dvojice A5 a S5 Sportback. Ta navazuje na již dříve odhalené dvoudveřové kupé, které dokonce již má své české ceny. Design, jemuž oproti předchozí generaci vévodí širší čelní maska a užší světlomety, tedy nepřekvapí. Mimo to oproti předchůdci prošla změnami kapota, nárazníky, boky se zvýrazněnou linií podél dveřních klik či zadní lampy.
Ve srovnání s kupé se Sportback liší zejména v zadních partiích, což je dáno hlavně prodloužením rozvoru z 2 764 na 2 824 milimetrů. Kabina se ve srovnání s dosluhujícím modelem natáhla o 17 mm, řidič a spolujezdec mají o 11 mm více prostoru pro ramena a cestujícím vzadu přibylo 24 mm pro kolena. Kromě toho můžeme zmínit ještě 480litrový zavazadlový prostor.
Hned od začátku bude nová A5 k dispozici s dvěma variantami TFSI a třemi diesely, se kterými je možné spárovat šestistupňový manuál, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic nebo osmistupňový automat. V případě benzinů lze počítat s přeplňovaným dvoulitrem, který produkuje 190 koní a 320 Nm točivého momentu, respektive 252 koní a 370 Nm.
Po stránce dieselové zde máme čtyřválec 2,0 TDI, který byl naladěn na 190 koní a 400 Nm. Pořídit jej přitom můžete v běžné verzi či jako úspornou variantu ultra. Dále nabídka pokračuje třílitrovým turbodieselem, který v méně potentní formě produkuje 217 koní a 400 Nm, v té vrcholné pak 286 koní a 620 Nm. U této verze je přitom standardem pohon všech kol quattro.
Kromě výše zmíněných motorizací se nabídka rozrostla o variantu A5 g-tron, kde motor 2,0 TFSI umožňuje spalování zemního plynu. Výkon přitom činí 170 koní, točivý moment pak 270 Nm. Vrchol v podobě provedení S5 Sportback nadále má šestiválec 3,0 TFSI o výkonu 354 koní, 500 Nm a stovkou za 4,7 sekundy.
Z motorového prostoru se vrátíme zpět do kabiny, kde jsou základní modely vybaveny klasickým přístrojovým štítem a sedmipalcovou středovou obrazovkou. U výše postavených výbav je k mání 12,3palcový virtuální kokpit doplněný 8,3palcovým centrálním displejem. Za příplatek pak může mít i audio systém Bang & Olufsen s 19 reproduktory.
Závěrem již jen zmíníme, že stejně jako kupé je i Sportback postaven na platformě MLB Evo, se kterou se pojí pětaosmdesátikilová dieta. Základní model tak i přes nárůst venkovních rozměrů váží pouze 1 470 kg. Ceny přitom v Německu startují na sumě 37 800 EUR (cca 1 021 500 Kč), za S5 Sportback pak dáte minimálně 62 500 EUR (1 689 000 Kč).













Nové Audi A5 Sportback dorazilo i ve verzi g-tron, která počítá se 170 koňmi...
...zatímco vrcholné S5 Sportback jich nabízí 354
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejčtenější články
První test letních pneu pro rok 2025: Čínské „gumy” šokují svou životností, ani dvakrát dražší Evropané nemají odpověď
28.2.2025Ikonickou Škodu Fabia RS TDI jde pořád koupit krásnou a sotva jetou za málo, dojet si pro ni ale musíte 1 400 km daleko
28.2.2025Levné čínské Porsche rychlejší než to skutečné je nakonec ještě o ranec levnější. Tohle je na hození ručníku do ringu
28.2.2025Je to tady, šéf Škody říká, že se firma zbaví 20 procent lidí, aby mohla tratit na dalších elektrických modelech včetně Octavie
1.3.2025Iluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
1.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva