Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A5 2015: nová generace přijde o benzinový V6, vyhrazen bude verzi S5
14.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka bude lehčí i výkonnější. Společným jmenovatelem je přitom turbo, verze RS5 se tak budou muset rozloučit s atmosférou V8.
Nové kupé Audi A5 představila německá značka v roce 2007. Podle soudobých trendů, které po třech letech přinášejí nejprve facelift a po šesti další generaci, bychom se tak letos měli dočkat nástupce. Podle amerického magazínu Automobile s ním ale počítá až za dva roky. O dalších šest měsíců později by se měl objevit kabriolet, na Sportback má dojít řada v závěru roku 2016 (prodávat se ale nebude v USA, kde příliš splývá s Audi A4). Aktuální ingolstadské trio tak očividně čeká ještě dlouhá kariéra, což je dobrá zpráva pro milovníky benzinových šestiválců. Příští standardní A5 totiž o tuto pohonnou jednotku přijde.
Za tímto krokem přitom nemusíme hledat pouze sklony automobilek k downsizingu, ale také evoluční verzi platformy MLB. Ta používá odlehčené materiály, díky čemuž novinka bude vážit o padesát kilo méně než stávající model. Pokud se vám přitom tato hodnota nezdá být zrovna světobornou, budete moci sáhnout po verzi Ultra, která přijde s další dietou. Lehčí bude kompresor klimatizace, alternátor či hliníkové panely karoserie, lehčí budou i litá kola s dutými paprsky.
V kombinaci s těmito odlehčeními se automobilce zdálo, že přeplňovaný benzinový čtyřválec 2,0 TFSI naladěný na 177, 225 nebo ještě více koní pro A5 plně postačí. Nejrychlejším dieselovým modelem pak bude A5 3,0 V6 TDI naladěný na 272 koní, dvoulitrový turbodiesel bude plnit roli nejracionálnějšího modelu řady. Na zelenou strnu pak zahraje hybridní verze kombinující benzinový dvoulitr o výkonu 225 koní s elektromotorem, jehož 65 koní by mělo mířit na zadní nápravu.
Toto hnací ústrojí by se v závěru roku 2014 mělo objevit pod kapotou Audi A4, jeho cesta do motorového prostoru A5 je tak víceméně daná. Stejně jako si můžete vsadit na existenci výkonného dieselového modelu, který tři litry objemu zkombinuje s třemi turbodmychadly. Výsledkem by tak mělo být více než 380 koní a konkurence pro modely BMW M Performance. Označení RS však na této verzi stoprocentně nenajdete.
Jak totiž prozradil šéf vývoje značky Wolfgang Dürheimer, světoznámá dvojice písmen označující sportovní modely Audi bude vyhrazena pouze benzinovým motorům. I v případě RS5 však můžeme počítat se změnou. Namísto atmosférického 4,2litrového osmiválce totiž dorazí přeplňovaný čtyřlitr V8 známý z modelů RS6, RS7 nebo z Bentley Continental. Výkon by ovšem měl být naladěn na nějakých 475 koní.
Snad nejmenší změny se tak budou týkat modelu S5, který bude i nadále používat přeplňovaný šestiválec. Produkovat by ovšem měl přibližně 340 koní, tedy o sedm koníků více než aktuální verze. Zajímavé přitom je, že Američané dostanou tento třílitrový motor také pod kapotou „obyčejného“ Audi A5, přičemž i jeho stávající síla 272 koní bude lehce navýšena.
V rámci designu lze pak očekávat lehčí odklon od díla Waltera de Silvy, který půjde ruku v ruce se současným stylistickým jazykem značky. Lehké retuše čekají také interiér, digitální přístrojový štít by se ovšem ve voze objevit neměl. Jistotu ale samozřejmě budeme mít až blíže k datu prodeje.
Příští Audi A5 již v Evropě nenabídne benzinový šestiválec. Vyhrazen má být pouze americké verzi a modelu S5. Ostrá verze RS5 by pak měla přijít o atmosférický osmiválec
Zdroj: Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva