Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4, S4 a A4 Allroad 2012: facelift proti nové trojce
27.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(88 foto, video) Audi nechce nechat novému BMW 3 prostor pod světly reflektorů příliš dlouho. Jistě i proto dnes představilo facelift své A4.
Zní to jako velká věc a ve svém důsledku to vlastně velká věc je, na druhou stranu ale nečekejte, že by facelift jednoho z klíčových modelů Audi přinesl něco zlomového. Kráčí totiž ve šlépějích dříve představených inovací pro model A5 a pokud se divíte, proč automobilka nejprve představila modernizované kupé, které ze sedanu de facto vychází (A5 byla ovšem i prve představena dříve než A4), pak vám krom přirozené časové souslednosti nabízíme i jinou jednoduchou odpověď: za vším hledej konkurenci. U Audi jistě velmi dobře věděli, že BMW letos na podzim přijde s novou generací řady 3 a ačkoli na tento krok nemohou zcela adekvátně reagovat, facelift „á-čtyřky” bolesti pramenící z odlivu některých zákazníků směr Mnichov jistě alespoň částečně zmírní.
Tolik k okolnostem a načasování představení Audi A4 pro rok 2012, co ale tento vůz nabídne? Pojďme se podívat na všechno podstatné.
Pokud budete mít při čtení následujících řádků pocit drobného déja-vu, pak je jistě na vině již zmiňovaná spojitost s faceliftem kupé A5. Technické i vizuální změny jsou velmi podobného ražení a překvapit svedou leda v detailech. Pokud se podíváme na designovou stránku věci, pak je třeba říci, že „občerstvení” A4 je o něco konzervativnější než v případě A5, jež dostala úplně nová a výrazně menší hlavní světla. Též přední světlomety „á-čtyřky” jsou upravené, oproti těm dosavadní ale nikterak dramaticky, když obsahují především jinak zalomený pás LED pro denní svícení. Na přídi byla dále pozměněna nyní šestiúhelníková maska chladiče a i zbylé partie nárazníku jsou mírně odlišné. Oba modely (A4 a A5) se tak vzhledově přiblížily nejen samy sobě, ale také nové A6 či poslední A8. I to je ale krok v dnešním automobilovém světě veskrze obvyklý.
Při pohledu z profilu bychom na zásadní odlišnost nenarazili, záď inovované verze pak reprezentují opět jinak pojaté světlomety a upravený nárazník. Bez zajímavosti jistě není, že nové nárazníky mírně změnily rozměry vozu, jenž nyní měří na délku 4,70 metru a na šířku 1,83 metru. To platí pro výchozí A4, verze S4 a Alllroad jsou o něco mohutnější, když na délku mají 4,72 metru a na šířku 1,84 metru. S výškou se „nehýbalo” a pohybuje se od 1,41 do 1,50 metru v závislosti na konkrétním provedení.
Přes všechno zmíněné faceliftovaná A4 na nezanechává na pohled zásadně odlišný dojem než dosud. Jestli je to dobře, nebo špatně, to už necháváme na individuálním posouzení každého z vás.
Ani uvnitř vozu se neodehrála žádná revoluce, ostatně ani nemusela - design interiéru působí stále svěže a ani jeho provedení nebývá kritizováno. Novinky se tak nesou na vlně decentnosti, když přináší v podstatě jen upravenou nabídku volantů a nový klíč k vozu. Rozšířenou nabídku barev čalounění a obložení vnitřku lze považovat za něco, co provází každý facelift jakéhokoli vozu, a tak si u A4 nezaslouží podrobnější komentář.
Změny techniky lze též považovat za mírné, když narozdíl od A5 nepřináší pohřeb objemnějších atmosférických motorů. Ne snad, že by Audi zaujalo od léta k této problematice zásadně jiný postoj, ona A4 největší atmosférický motor postrádá od začátku. Již v testu S4 Avant z roku 2009 jste se mohli dočíst o tehdy novém, kompresorem přeplňovaném šestiválci 3,0 TFSI s výkonem 333 koní, který nahradil dřívější osmiválec s o něco vyšším výkonem. „Porážka” tak v tomto případě čekala jen na vidlicový šestiválec 3,2, jenž byl nahrazen kompresorovým 3,0 s o něco menším výkonem než u S4, ale k tomu se dostaneme za chvíli.
Benzinový základ je totiž mnohem skromnější - je jím nedávno inovovaný motor 1,8 TFSI s výkonem nejvýše 125 kW (170 koní), který se chlubí hlavně normovanou spotřebou 5,6 litru naturalu na 100 km a odpovídajícími emisemi CO2 ve výši 134 gramů. Má jít o snížení apetitu o 19 procent ve srovnání s předchozí verzí tohoto motoru (118 kW), o podobném čísle (11 procent) tiskové materiály hovoří ve spojitosti s poklesem spotřeby napříč celou nabídkou motorizací. Inu, proč ne, očekávejme však, že bude hlavně „papírové” a prsty v něm budou mít i věci jako je systém start/stop, jenž v reálu někomu spotřebu snížit může, ale jinému nemusí.
Silnější benzinovou alternativou je motor 2,0 TFSI se 155 kW (211 koní) a na vrcholu možností pro běžnou A5 je již avizovaný motor 3,0 TFSI naladěný na rovných 200 kW (272 koní). Vrcholem pak zůstává varianta S4 opět s agregátem 3,0 TFSI s nejvýše 245 kW (333 koní) výkonu. V případě „čtyřky” dodává vozu akceleraci na stovku za rovných 5 sekund a maximální rychlost omezenou na obvyklých 250 km/h. Spotřeba paliva ve výši 8,0 litru benzinu na 100 km zní v kombinaci s výše zmíněnými parametry báječně, reálná ale bude jen v situaci, kdy o pedál plynu pomalu ani nezavadíte. Jinak letí vzhůru rychlostí Apolla 11...
Nabídka naftových motorizací začíná na agregátu 2,0 TDI s nejvýše 100 kW (136 koní) výkonu a pokračuje přes tentýž motor s „maximem energie” rovným 120 a 130 kW (163 resp. 177 koní). U těch automobilka pochopitelně vyzdvihuje hlavně jejich úspornost, když základní 2,0 TDI 100 kW zvládne pohánět vůz jen za 4,2 litru nafty v kombinovaném provozu.
Zajímavé je, že úvodní tisková zpráva nezmiňuje šestiválcové naftové motory, a to vůbec. Znamená to snad, že by z nabídky byly vyřazeny? To těžko, když A5 disponuje hned dvěma verzemi (se 150 kW/204 koňmi a 180 kW/245 koňmi) se spotřebou okolo pěti litrů nafty na 100 km a velmi solidními dynamickými parametry, očekávejme je i pod kapotou A4. Jen k mání budou zřejmě až později.
O přenos výkonu se standardně dále stará přední osa a šestistupňové manuální převodovky, za příplatek je k dispozici pohon všech kol a „automaty” převážně v podobě dvoupojkové skříně S tronic a sedmi kvalty. U předokolek je typickým automatem multitronic neboli německá variace na bezestupňové (ono to v tomto případě až tolik neplatí, ale stupně jsou tak trochu virtuální) CVT.
Abychom byli úplní, Audi u faceliftované A4 hovoří ještě o upraveném zavěšení zadních kol a přepracovaném elektromechanickém posilovači řízení. Jak moc ovlivní jízdní projev vozu pochopitelně teprve uvidíme.
Vzhledem k relativně drobným změnám napříč nabídkou celé řady A4 nečekáme ani dramatické úpravy ceníku. Kdy bude inovovaná A4 k mání Audi přesně neuvádí, dá se však očekávat, že je to otázkou spíše týdnů než měsíců.
Galerie snímků Audi A4 2011
Galerie snímků Audi S4 2012
Galerie snímků Audi A4 Allroad 2012
Oficiální videa s inovovaným Aud A4 pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 5 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 7 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 8 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 10 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva