Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 2016: nová generace se rýsuje, s platformou MLB zhubne 100 kilo
10.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
A4 z vysokopevnostní oceli má vážit méně než hliníkový Jaguar XE. Svým vzhledem naváže na styl nového TT.
Současná generace Audi A4 s interním označením B8 je na trhu již od roku 2008. Není proto divu, že se už docela dlouho mluví o nástupci. Jeho příchod jsme očekávali již loni, nakonec se však dočkáme až letos ve Frankfurtu. Dané zdržení ale snad bude stát za to, neboť podle nových informací a neoficiálních ilustrací bude německá novinka působivá jak po stránce vizuální, tak i po té mechanické.
Začít můžeme vzhledem, který sice bude jen evoluční, díky několika detailům ale můžeme očekávat opravdu agresivní zjev. Dominantou přídě bude čelní maska, která oproti stávajícímu provedení dozná zvětšení, a to na úkor světlometů. Ty pro změnu vsadí na úsporné LEDky, což umožnilo jejich zmenšení. Vše pak rámují ostré linie, které byly inspirovány designem třetí generace Audi TT.
Bokům mají vládnout tři linky, z nichž ta vrchní je spojnicí mezi předními a zadními světlomety. Také v jejich případě můžeme počítat s diodami, které u základních verzí doplní dvojice koncovek výfuku a mírně zvednutá hrana víka zavazadelníku. Dorazit však mají také modely S4 a RS4, které počet koncovek ohraničujících difuzor zdvojnásobí. K mání přitom budou i s s typicky výraznějšími nárazníky.
Kromě těchto variant se příští rok dočkáme také příchodu Audi A5 Sportback, jehož základní linie budou shodné, doprovodit je ovšem má více skloněné čelní okno a výrazněji se svažující linie střechy. Všechny verze přitom budou postaveny na zcela nové platformě MLB, na níž se posléze postaví všechny větší modely značky i jejich příbuzní od Volkswagenu nebo Porsche.
Stejně jako v případě platformy MQB můžeme také v tomto případě počítat zejména s užitím vysokopevnostní oceli, se kterou je spojena přibližně stokilová dieta. Dieselové Audi A4 2,0 TDI by tak mělo vážit přibližně 1 400 kg, což ve srovnání s konkurenčním Jaguarem XE představuje hmotnost nižší o 40 kg. A to je přitom britská novinka postavena převážně z hliníku.
Počítat bychom tedy měli s lepší ovladatelností i nižší spotřebou, zvláště u verze 2,0 TDI Ultra. Ta již nyní jezdí za udávaných 4 l/100 km, a tak na papíře emituje v průměru 104 gramů CO2 na kilometr. Jelikož ovšem váží 1 615 kg, lze u nástupce počítat přibližně s nějakými 3,7 litry, což lze přepočítat na 97 gramů CO2. Opět tak bude poražen Jaguar XE a jeho 99 g/km.
Zatímco u méně výkonného spektra pohonných jednotek se dá hovořit již prakticky o jistotě, opačnou část nabídky halí rouška tajemství. Stále totiž není jisté, zda Audi RS4 nevymění 4,2litrový atmosférický osmiválec za přeplňovaný třílitrový V6, který již užívá S4. Je to ovšem nanejvýš pravděpodobné, ostatně před koncem 4,2 V8 v RS4 jsme nedávno varovali.
Ve Frankfurtu se ale pravdu nejspíše nedozvíme, i když je možné, že mnohé napoví videa prototypů, která můžeme stoprocentně očekávat. Dále tedy nebudeme spekulovat a přesuneme se do kabiny, která bude rovněž ovlivněna zmiňovaným Audi TT. Počítat tedy můžeme s virtuálním kokpitem, tedy digitálním přístrojovým štítem.
Kromě toho lze čekat také větší prostor na zadních sedadlech a v zavazadelníku, ani tady ale nejsou k dispozici detaily. Je však možné, že Audi nám nějaký ten náhled věcí budoucích ukáže již za pár týdnů v Ženevě, která jinak bude zasvěcena premiéře nové R8.
Chystané Audi A4, respektive S4, se ukázalo na nových neoficiálních ilustracích...
...jež vycházejí z nejnovějších špionážních snímků
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva