Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 2016: nová generace se rýsuje, s platformou MLB zhubne 100 kilo
10.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
A4 z vysokopevnostní oceli má vážit méně než hliníkový Jaguar XE. Svým vzhledem naváže na styl nového TT.
Současná generace Audi A4 s interním označením B8 je na trhu již od roku 2008. Není proto divu, že se už docela dlouho mluví o nástupci. Jeho příchod jsme očekávali již loni, nakonec se však dočkáme až letos ve Frankfurtu. Dané zdržení ale snad bude stát za to, neboť podle nových informací a neoficiálních ilustrací bude německá novinka působivá jak po stránce vizuální, tak i po té mechanické.
Začít můžeme vzhledem, který sice bude jen evoluční, díky několika detailům ale můžeme očekávat opravdu agresivní zjev. Dominantou přídě bude čelní maska, která oproti stávajícímu provedení dozná zvětšení, a to na úkor světlometů. Ty pro změnu vsadí na úsporné LEDky, což umožnilo jejich zmenšení. Vše pak rámují ostré linie, které byly inspirovány designem třetí generace Audi TT.
Bokům mají vládnout tři linky, z nichž ta vrchní je spojnicí mezi předními a zadními světlomety. Také v jejich případě můžeme počítat s diodami, které u základních verzí doplní dvojice koncovek výfuku a mírně zvednutá hrana víka zavazadelníku. Dorazit však mají také modely S4 a RS4, které počet koncovek ohraničujících difuzor zdvojnásobí. K mání přitom budou i s s typicky výraznějšími nárazníky.
Kromě těchto variant se příští rok dočkáme také příchodu Audi A5 Sportback, jehož základní linie budou shodné, doprovodit je ovšem má více skloněné čelní okno a výrazněji se svažující linie střechy. Všechny verze přitom budou postaveny na zcela nové platformě MLB, na níž se posléze postaví všechny větší modely značky i jejich příbuzní od Volkswagenu nebo Porsche.
Stejně jako v případě platformy MQB můžeme také v tomto případě počítat zejména s užitím vysokopevnostní oceli, se kterou je spojena přibližně stokilová dieta. Dieselové Audi A4 2,0 TDI by tak mělo vážit přibližně 1 400 kg, což ve srovnání s konkurenčním Jaguarem XE představuje hmotnost nižší o 40 kg. A to je přitom britská novinka postavena převážně z hliníku.
Počítat bychom tedy měli s lepší ovladatelností i nižší spotřebou, zvláště u verze 2,0 TDI Ultra. Ta již nyní jezdí za udávaných 4 l/100 km, a tak na papíře emituje v průměru 104 gramů CO2 na kilometr. Jelikož ovšem váží 1 615 kg, lze u nástupce počítat přibližně s nějakými 3,7 litry, což lze přepočítat na 97 gramů CO2. Opět tak bude poražen Jaguar XE a jeho 99 g/km.
Zatímco u méně výkonného spektra pohonných jednotek se dá hovořit již prakticky o jistotě, opačnou část nabídky halí rouška tajemství. Stále totiž není jisté, zda Audi RS4 nevymění 4,2litrový atmosférický osmiválec za přeplňovaný třílitrový V6, který již užívá S4. Je to ovšem nanejvýš pravděpodobné, ostatně před koncem 4,2 V8 v RS4 jsme nedávno varovali.
Ve Frankfurtu se ale pravdu nejspíše nedozvíme, i když je možné, že mnohé napoví videa prototypů, která můžeme stoprocentně očekávat. Dále tedy nebudeme spekulovat a přesuneme se do kabiny, která bude rovněž ovlivněna zmiňovaným Audi TT. Počítat tedy můžeme s virtuálním kokpitem, tedy digitálním přístrojovým štítem.
Kromě toho lze čekat také větší prostor na zadních sedadlech a v zavazadelníku, ani tady ale nejsou k dispozici detaily. Je však možné, že Audi nám nějaký ten náhled věcí budoucích ukáže již za pár týdnů v Ženevě, která jinak bude zasvěcena premiéře nové R8.
Chystané Audi A4, respektive S4, se ukázalo na nových neoficiálních ilustracích...
...jež vycházejí z nejnovějších špionážních snímků
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel