Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 2015: evoluční design doplní technika zaměřená na nižší spotřebu
6.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka se čtyřmi kruhy ve znaku dorazí i jako plug-in hybrid. Rozměry se moc nezmění, luxusu ale přibude.
Příchod nové generace Audi A4 je již pomalu za rohem, a proto na světlo světa proniká stále více detailů. Podle německých médií přitom po stránce rozměrů nemáme očekávat prakticky jakýkoliv posun oproti stávajícímu provedení - délka zůstane na 4,7 metrech, měnit se pak nebude ani šířka 1,8 m. Výška by pro změnu měla oscilovat mezi 1 417 a 1 437 milimetry, jediným neznámým údajem je tak rozvor, který momentálně činí 2,8 metru.
Řeč je samozřejmě jen o sedanu, v případě ostatních karosářských verzí tak lze očekávat drobné nuance. Přičemž již nyní víme, že dorazit by mělo také kombi, zatímco pod logem A5 se představí kupé, kabriolet a Sportback. Chybět pak samozřejmě nemá ani provedení Allroad, stejně jako je jisté, že čínské publikum se dočká prodloužené varianty. Mechanický základ však všechny tyto vozy budou mít stejný.
Než ovšem nahlédneme pod kapotu, jen lehce naťukneme design, který oproti současnosti bude jen evolucí. Vpředu lze tak očekávat třídimenzionální masku, se kterou za příplatek mohou dorazit také LEDkové světlomety. Na bocích se pak objeví výraznější prolisy a linie, zatímco záď bude dekorovat výraznější odtrhová hrana zavazadelníku. Ta je zde přitom hlavně kvůli funkci, kdy upravuje obtékání vzduchu.
Tím ale víceméně rozdíly skončí, zamířit tak můžeme do interiéru. Ten by měl hostit novou středovou konzoli, jež se nechala inspirovat faceliftovaným Audi A8. Chybět tak nebude touchpad, dotykový displej, multimediální systém MMI či nový head-up displej. Zajímavou finesou pak bude digitální obrazovka zabudovaná ve zpětném zrcátku, řeči se vedou i o virtuálním kokpitu vycházejícím z nového TT.
Pro řidiče by přitom podstatnou zprávou měl být fakt, že zmiňovaný touchpad bude po dotyku poskytovat lepší odezvu, ovládat jej tedy budete moci mnohem snadněji i za jízdy. Navíc bude k dispozici ovládání hlasem či gesty, zatímco třeba takový navigační systém bude spolupracovat s barevnou obrazovkou o rozměrech 12 x 9 centimetrů. Tím nám ale zmínky o kabině končí.
Zvednout tedy můžeme kapotu, kde mimo jiné najdeme naprosto nezměněný dvoulitrový čtyřválec TFSI. Počítat lze tedy u této motorizace s výkonem 225 koní, nejvyšší rychlostí 240 km/h a průměrnou spotřebou 6,9 l/100 km. S tímto agregátem (ovšem naladěným na 211 koní) pak má být spojen i elektromotor, přičemž jako plug-in hybrid má nové Audi A4 zvládnout 50 km čistě na elektřinu.
Kromě těchto pohonných jednotek se pak dočkáme i příchodu 1,4litrového čtyřválce TSI, který by měl nabízet 122 nebo 180 koní. Přitom bude schopen deaktivovat polovinu válců, což mu prý zabere jen pouhých 36 milisekund. Spotřeba by ovšem díky dvouválcovému pohonu měla klesnout o přibližně půl litru na 100 kilometrů. I když zřejmě jen v laboratořích.
To je ale pro dnešek vše, s ohledem na možnou podzimní premiéru v Paříži se ale dozajista s chystaným Audi A4 neloučíme na dlouho. Stejně tak nebude nekonečné čekání na zahájení prodeje, to je totiž naplánováno hned na počátek příštího roku.
Ani chystané Audi A4 neuniklo pozornosti špionážních fotografů. S ohledem na krycí plachtu toho však mnoho odhaleno nebylo
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie