Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 2015: evoluční design doplní technika zaměřená na nižší spotřebu
6.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka se čtyřmi kruhy ve znaku dorazí i jako plug-in hybrid. Rozměry se moc nezmění, luxusu ale přibude.
Příchod nové generace Audi A4 je již pomalu za rohem, a proto na světlo světa proniká stále více detailů. Podle německých médií přitom po stránce rozměrů nemáme očekávat prakticky jakýkoliv posun oproti stávajícímu provedení - délka zůstane na 4,7 metrech, měnit se pak nebude ani šířka 1,8 m. Výška by pro změnu měla oscilovat mezi 1 417 a 1 437 milimetry, jediným neznámým údajem je tak rozvor, který momentálně činí 2,8 metru.
Řeč je samozřejmě jen o sedanu, v případě ostatních karosářských verzí tak lze očekávat drobné nuance. Přičemž již nyní víme, že dorazit by mělo také kombi, zatímco pod logem A5 se představí kupé, kabriolet a Sportback. Chybět pak samozřejmě nemá ani provedení Allroad, stejně jako je jisté, že čínské publikum se dočká prodloužené varianty. Mechanický základ však všechny tyto vozy budou mít stejný.
Než ovšem nahlédneme pod kapotu, jen lehce naťukneme design, který oproti současnosti bude jen evolucí. Vpředu lze tak očekávat třídimenzionální masku, se kterou za příplatek mohou dorazit také LEDkové světlomety. Na bocích se pak objeví výraznější prolisy a linie, zatímco záď bude dekorovat výraznější odtrhová hrana zavazadelníku. Ta je zde přitom hlavně kvůli funkci, kdy upravuje obtékání vzduchu.
Tím ale víceméně rozdíly skončí, zamířit tak můžeme do interiéru. Ten by měl hostit novou středovou konzoli, jež se nechala inspirovat faceliftovaným Audi A8. Chybět tak nebude touchpad, dotykový displej, multimediální systém MMI či nový head-up displej. Zajímavou finesou pak bude digitální obrazovka zabudovaná ve zpětném zrcátku, řeči se vedou i o virtuálním kokpitu vycházejícím z nového TT.
Pro řidiče by přitom podstatnou zprávou měl být fakt, že zmiňovaný touchpad bude po dotyku poskytovat lepší odezvu, ovládat jej tedy budete moci mnohem snadněji i za jízdy. Navíc bude k dispozici ovládání hlasem či gesty, zatímco třeba takový navigační systém bude spolupracovat s barevnou obrazovkou o rozměrech 12 x 9 centimetrů. Tím nám ale zmínky o kabině končí.
Zvednout tedy můžeme kapotu, kde mimo jiné najdeme naprosto nezměněný dvoulitrový čtyřválec TFSI. Počítat lze tedy u této motorizace s výkonem 225 koní, nejvyšší rychlostí 240 km/h a průměrnou spotřebou 6,9 l/100 km. S tímto agregátem (ovšem naladěným na 211 koní) pak má být spojen i elektromotor, přičemž jako plug-in hybrid má nové Audi A4 zvládnout 50 km čistě na elektřinu.
Kromě těchto pohonných jednotek se pak dočkáme i příchodu 1,4litrového čtyřválce TSI, který by měl nabízet 122 nebo 180 koní. Přitom bude schopen deaktivovat polovinu válců, což mu prý zabere jen pouhých 36 milisekund. Spotřeba by ovšem díky dvouválcovému pohonu měla klesnout o přibližně půl litru na 100 kilometrů. I když zřejmě jen v laboratořích.
To je ale pro dnešek vše, s ohledem na možnou podzimní premiéru v Paříži se ale dozajista s chystaným Audi A4 neloučíme na dlouho. Stejně tak nebude nekonečné čekání na zahájení prodeje, to je totiž naplánováno hned na počátek příštího roku.


Ani chystané Audi A4 neuniklo pozornosti špionážních fotografů. S ohledem na krycí plachtu toho však mnoho odhaleno nebylo
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 51 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 51 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 11 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan