Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců
2.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když nepotřebujete plný výkon, 1,4 TFSI ve verzi Ultra vypne dva válce. Třídveřovému hatchbacku takto má stačit 4,7 l/100 km, kabrio bude žíznivější.
Audi poměrně hodně propaguje motory TDI - a nutno dodat, že s nimi má úspěch, stejně jako celý koncern VW - ale nejen u nich myslí na úspory paliva. Často nesmyslné limity emisí zbytečně démonizovaného oxidu uhličitého „je potřeba” snižovat i u benzinových motorů.
Čtyři kruhy tedy představily nový přírůstek do rodiny svých vozů s přídomkem Ultra, což má znamenat ultra nízkou spotřebu paliva. Je jím Audi A3 a pod kapotou pracuje přeplňovaný čtyřválec TFSI Ultra o objemu 1,4 litru. Dává 150 koní, což by mělo stačit na zrychlení na stovku za 8,1 vteřiny a maximální rychlost 220 km/h. Bude možné jej zkombinovat jak s manuálním šestikvaltem, tak i se sedmistupňovou dvouspojkou S-Tronic.
Zároveň by ale v třídveřové verzi A3 měl z nádrže sát benzín jen velmi pomalu - podle normy činí kombinovaná spotřeba jen 4,7 litru paliva na 100 km, což lze do eurořeči přeložit jako 109 g CO2/km. Plnění normy Euro 6 je samozřejmostí. Audi takto nízké spotřeby údajně dosáhlo systémem vypínání válců, zkrátka ze čtyřválce udělá dvouválec, pokud nepotřebujete plný výkon.
Pro milovníky nafty je Audi A3 Ultra v nabídce také se 110koňovým motorem 1,6 TDI, kterému údajně stačí 3,3 litru nafty na 100 km, což znamená 88 g CO2/km. V současnosti si takto můžete naspecifikovat oba hatchbacky, v budoucnu přibude i varianta sedan, která byla zatím o tuto možnost ochuzena.
Modely Ultra už Ingolstadt nabízí kromě řady A3 také v řadách A4, A5, A6 a A7. Podle tiskové zprávy jsou vozy ve variantách Ultra třetím konceptem Audi na poli „udržitelné mobility”, spolu s plug-in hybridy e-tron a plynovými vozy g-tron. Jak to je s dostupností modelů Ultra na českém trhu, není jasné, webový konfigurátor takovou volbu u motorů zatím nenabízí.

Audi nabízí ve verzi Ultra i A3 Cabrio. Všimněte si označení Ultra pod písmeny TFSI
Audi ukázalo A3 Cabrio 2014 již vloni
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 8 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 9 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 11 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva