Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km
21.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výkon až 204 koní by hybridnímu Audi měl stačit ke sprintu na stovku za 7,6 s a nejvyšší rychlosti 222 km/h. Za 1,5 litru ale jistě jezdit nebude.
S novinkami koncernu VW Group se v poslední době roztrhl pytel. Včera bylo představeno nové Audi RS Q3 po boku elektrického Golfu VII, dnes pro změnu německá automobilka ohlásila příchod nového Golfu GTD. To ji ovšem na razanci neubírá. Na světlo světa se tak dere produkční verze Audi A3 e-tron, o němž jsme poprvé informovali už před dvěma roky. Od té doby pětidveřový Sportback z Ingolstadtu ušel značný kus cesty, během které se z něj stala nová generace a z elektromobilu se proměnil v plug-in hybrid. Nereálných ambic ale nepozbyl.
S ohledem na nelogické mezery zakomponované do evropského měření totiž Audi A3 e-tron vykazuje průměrnou papírovou spotřebu pouhých 1,5 l/100 km. Je přitom jasné, že hlavní zásluhu na tomto výsledku nese schopnost vozu ujet až 50 km čistě na elektřinu, kterou si musíte dobít před jízdou, ta je pro eurotesty tradičně něco jako vzduch.
Audi nezmiňuje, jakou mají baterie hybridního systému kapacitu, kolik váží a jak moc času budete potřebovat k dobití. Dá se ale předpokládat, že německá automobilka použije obdobné komponenty jako u konceptu Audi A1 e-tron. Tedy s výjimkou benzinového agregátu, kde wankel nahradí 1,4litrový čtyřválec TFSI o výkonu 150 koní. Jinak by ovšem elektromotor produkující dodatečných 102 koní mohly „vyživovat” totožné lithium-iontové baterie o kapacitě 12 kWh, které z běžné zásuvky budete dobíjet necelé čtyři hodiny.
Podobný paklík baterií také něco váží, v tomto případě by to bylo 150 kilogramů. Ty pochopitelně navýší hmotnost samotného vozu, který pak při kombinovaném výkonu 204 koní a točivém momentu 350 Nm zvládne sprint z klidu na stovku za 7,6 sekundy a nejvyšší rychlost 222 km/h. Pouze na elektrický pohon činí maximální rychlost 130 km/h, akceleraci výrobce nezmiňuje.
Je pochopitelně otázkou, jakou podobu tyto parametry budou mít z dlouhodobého hlediska. Po vyčerpání akumulátorů si vůz bude muset vystačit jen se 150koňovým TFSI, rovněž tento motor se zaslouží o veškerou přímou spotřebu paliva po vyčerpání akumulátorů. Auto bude citelně těžší než standardní A3 Sportback s obdobným zážehovým motorem a při klidné jízdě mu ani rekuperace kinetické energie nepomůže vyrovnat efektivitu 140koňové 1,4 TFSI, která v kombinovaném provozu hlásí papírový průměr 5,0 l/100 km. Větší smysl tak auto bude mít leda pro někoho, kdo využije jeho „elektrický potenciál”, pokud mu ovšem vyšší provozní efektivita třeba při městských přesunech někdy vyváží vyšší pořizovací cenu. Jinými slovy - ekonomické limity auta této koncepce jsou stále stejné...
Audi si toho ale je asi vědomo, a tak prozatím zvažuje jen omezenou výrobní sérii pro potřeby interního testování. Jestli se někdy A3 e-tron dostane do prodeje, to ukáže teprve čas.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Hybridní Audi A3 e-tron prý bude v průměru jezdit jen za 1,5 l/100 km. Řídit ho ale zřejmě budou moci jen zaměstnanci značky, takže to asi těžko někdo bude rozporovat...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva