Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 2016: facelift přinesl litrový tříválec, S3 má teď 310 koní
6.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace dodala A3 zejména nové čelní partie. Uvnitř je možné počítat s virtuálním kokpitem, zlepšena byla také bezpečnost.
O modernizaci Audi A3 se v náznacích zmiňujeme již několik posledních měsíců. Nyní je facelift oficiálně venku, vzhled hatchbacku z Ingolstadtu ale nejspíše málokoho nepřekvapí. Nové čelní partie totiž do značné míry prozrazoval únik snímků a videa verze RS3 Sedan z interní prezentace. Dle očekávání tu tedy máme především pozměněný tvar světlometů, které nyní již ve standardu počítají s xenony. Za příplatek je ovšem možné sáhnout i po diodách.
Dalšími modifikacemi prošla čelní maska, díky čemuž A3 připomíná větší Audi A4. Zmínit pak můžeme i nový zadní difuzor a lehce pozměněná koncová světla, osvěžení se dočkala také paleta barev. Ta byla rozšířena o pět odstínů, celkově je tak na výběr z 12 základních možností. Tím ale venkovní proměna končí, za dalšími novinkami musíme do interiéru, jemuž vévodí nový tříramenný multifunkční volant.
Zákazníci si mohou dopřát rovněž 12,3palcový virtuální kokpit namísto analogového přístrojového štítu, který doplňuje výsuvný sedmipalcový centrální monitor. Ten je spojen s multimediálním systémem MMI, jenž dostal do vínku zjednodušené menu a vylepšené hlasové ovládání. Navigace pak počítá s mapami Google Earth a Street View, přičemž přenos veškerých informací má na starosti sít LTE.
Přesunout se můžeme k bezpečnostním technologiím, kde tou zásadní novinkou je asistenční služba traffic jam, tedy jistá obdoba autopilota fungujícího v dopravních zácpách při rychlostech do 65 km/h. Tato technologie je dostupná za příplatek, stejně jako paket Emergency Assist zahrnující detekci chodců a autonomní brzdy. Dále je k dispozici vylepšený aktivní monitoring jízdních pruhů.
Pod kapotou bude nově k mání selekce šesti pohonných jednotek, tří benzinových a tří dieselových, kde základ tvoří litrový tříválec TFSI produkující 115 koní. V případě jedna-čtyřky TFSI COD je možné počítat se 150 koňmi, dvoulitrový čtyřválec pak produkuje koní 190. V rámci dieselů je pak možné sáhnout po nové základní jedna-šestce (110 koní) či dvoulitru TDI (150 a 184 koní).
Standardem je ve všech případech pohon předních kol, systém quattro bude možné za příplatek spojit s benzinovým dvoulitrem. Ten je přitom k mání s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou nahrazující předchozí šestistupňový automat. Dále pak mohou zákazníci sáhnout po sportovním podvozku snižujícím světlou výšku o 15 mm, respektive o 25 mm u výbavy S line.
Kromě klasických benzinových a dieselových agregátů jsou opět k dispozici varianty A3 Sportback e-tron a A3 Sportback g-tron. V prvním případě jde o plug-in hybrid s celkovým výkonem 204 koní, jehož baterie o kapacitě 8,8 kWh lze přes 380voltovou síť dobít za zhruba dvě hodiny (standardně spíše ke 3 hodinám), ve druhém případě tu pak máme spalování zemního plynu, 110 koní a teoretický dojezd 900 km.
Závěrem můžeme hodit očkem po sportovní verzi S3, která se dočkala vyššího výkonu. Přeplňovaný dvoulitr TFSI tak nyní produkuje 310 koní a 400 Nm točivého momentu, jenž je dostupný v pásmu 2 000 až 5 400 otáček. Jízdní dynamikou či spotřebou se ovšem Audi aktuálně nepochlubilo, což platí také o všech ostatních variantách.
Aktuálně tak již jen můžeme dodat, že objednávky je možné prodejcům zasílat již od příštího měsíce, první vozy pak k zákazníkům dorazí v létě. Ceny přitom na německém trhu startují na sumě 23 300 Eur (cca 630 000 Kč), za což dostáváte onen benzinový litrový tříválec.
Audi A3 3D 2016
Audi A3 Sportback 2016
Audi A3 Cabriolet 2016
Audi A3 Sedan 2016
Audi A3 Sportback e-tron 2016
Audi A3 Sportback g-tron 2016
Audi S3 2016
Audi S3 Sportback 2016
Audi S3 Sedan 2016
Audi S3 Cabriolet 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1