Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 2012: nová A3 podrobně, i s provedením S-line
6.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+živé foto) Budoucnost celého koncernu VW je ukryta pod povrchem nového Audi A3, které má tu čest představit světu novu platformu MQB.
Nové Audi A3 bylo oficiálně představeno v předvečer ženevského autosalonu. Třetí generace kompaktního hatchbacku ingolstadtské značky není pro nás neznámou. „Ostrou“ fotku máme k dispozici už od poloviny února, počítačem generované obrázky kolovaly po internetu dokonce v lednu a prakticky vše o designu prozradil dva týdny starý únik celé sady obrázků.
Automobilka dnes přesto vyrukovala s mírně jiným vozem, který je vybavený exteriérovým sportovním paketem S-line. Od běžného modelu se odlišuje v detailech - jinak vypadají nárazníky a prahy. Pokud bychom to ale měli shrnout, vnější tvary nepřinášejí nic nového a pouze velmi úzce navazují na stylistický směr nastavený většími modelovými řadami.
Navzdory designové předvídatelnosti je nové Audi A3 přelomovým automobilem. Poprvé zavádí do výroby novou, extrémně flexibilní platformu MQB s příčně uloženými motory, která se stane základem pro příští generace většiny koncernových vozů VW - mini velikosti Volkswagenu Polo nebo Škody Fabia počínaje a budpucím Golfem, Superbem či Passatem konče. Už proto bychom se na tuto novinku měli podívat poněkud podrobněji.
Audi A3 je dlouhé 4 237 mm, široké 1 777 mm, vysoké 1 421 mm a rozvor činí 2 601 mm. Ze srovnání s předchůdcem vychází, že osy náprav se od sebe vzdálily o 23 mm, vůz je o milimetr kratší, 12 milimetrů širší a výška zůstala identická. Příplatkový sportovní podvozek sníží šasi o 15 mm a automobil na obrázcích šel k silnici o dalších 10 mm díky paketu S-line s upravenými adaptivními tlumiči. Kola budou mít ve standardu 16 palců, za příplatek budou k mání i osmnáctky.
V čem spočívá hlavní výhoda MQB? V delším rozvoru to není, ačkoli i těch pár milimetrů patrně prostor pro posádku v podélném směru vylepší. Ne, nejpozitivněji se zbrusu nová platforma promítne na úspoře hmotnosti při současném zvýšení torzní tuhosti. Audi říká, že verze poháněná motorem 1,4 TFSI váží jen 1 175 kg, tedy o 80 kg méně než jeho ekvivalent minulé generace. Jak se od svých předchůdců budou (hmotnostně) odlišovat další motorizace, v této chvíli zatím nevíme, ale rozhodně se do tabulek po jejich vydání podíváme. O úsporu kil se postaralo větší nasazení vysokopevnostních ocelí a hliníkových dílů - z aluminia je třeba přední kapota a měly by být také přední blatníky.
Interiér Audi A3 vám rovněž nepředstavujeme poprvé. Audi jej oficiálně odhalilo už v lednu. Vnitřek se na jednu stranu drží toho, na co jsme u čtyř kruhů obecně i konkrétně modelu A3 zvyklí, většinu prvků ale posouvá trochu novým směrem. Kabina alespoň na pohled vypadá velmi střízlivě - palubní deska se zdá být nízká, středová konzole je velmi kompaktní, takřka neviditelná a ani středový tunel nemíří do nebes. Dojem lehkosti podporuje i tenoučký displej palubního systému nebo řešení výdechů ventilace. Více asi řeknou obrázky a naše minulé podrobné představení.
Při uvedení Audi A3 na trh se v prodeji objeví nejdříve tři motory, všechny vybavené přeplňováním. Zážehový čtyřválec s objemem 1,4 litru má výkon 122 koní, 200 Nm a z 0 na 100 to zvládne za 9,3 s. Větší osmnáctistovka disponuje 180 koňmi a 250 Nm a stovku zdolá za 7,2 vteřiny. Kombinovaná spotřeba slabšího agregátu má být 5,2 l/100 km, u silnějšího provedení Audi uvádí 5,6 l a maximální rychlost 232 km/h.
Diesel bude zpočátku pouze jeden. Jedná se o čtyřválec 2,0 TDI nové generace EA288 s výkonem 143 koní a nejvyšším točivým momentem 320 newtonmetrů. To všechno ve spojení se šestistupňovým manuálem stačí na stovku za 8,6 s a maximálku 216 km/h. Průměrná spotřeba podle normovaného testu vychází na 4,1 l/100 km.
Audi už potvrdilo, že během roku rozšíří nabídku motorů o 1,6 TDI s kombinovanou spotřebou 3,8 l a menším zážehovým čtyřválcem 1,2 TSI nahrazující atmosférické šestnáctistovky. Zatím nepotvrzený je výkon 265 koní z motoru 2,0 TFSI připraveného pro model S3 s pohonem všech kol Quattro (se spojkou haldex) a moc informací nemáme ani o připravovaném hybridu nebo voze spalujícím zemní plyn CNG.
Převodovky u všech verzí budou standardně šestistupňové manuální, kromě pohonné jednotky 1,8 TFSI, která bude spřažena s dvouspojkovým sedmikvaltem S tronic.
Audi A3 by se mělo v prodeji objevit na podzim a třídveřový hatchback je pouze začátkem celé řady nových modelů této typové řady. Ingolstadt postupně představí pětidveřový Sportback, kabriolet s plátěnou střechou a poprvé též čtyřdveřový sedan vycházející z loňského konceptu.
















Nová A3 naživo v Ženevě
Audi slibuje revoluci v segmentu luxusních vozů nižší střední třídy. Uvidíme, co na to řekne Mercedes se svým novým áčkem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 9 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 11 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom