Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 1,6 TDI ultra: odlehčená úsporná verze má jezdit za 3,2 l/100 km
5.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hatchback je o 25 kg lehčí než standard. Je tak rychlejší i úspornější. A v Ingolstadtu si můžete objednat Sportback stvořený z téhož těsta.
Audi je jednou z těch značek, pro které slovo hmotnost není jen prázdným pojmem, alespoň ve světě závodních strojů. Menší počet kil se totiž nerovná pouze lepším jízdním vlastnostem a rychlejšímu tempu vůbec, ale také vyšší provozní efektivitě spotřebě. Díky tomu byla v loňském roce představena nová řada „ultra“, která byla zaměřena právě na závody. Konkrétně na model R18 ultra určený pro závody série Le Mans. Ten se hned při svém debutu na okruhu Spa-Francorchamps dokázal prosadit před mnohem favorizovanější verzí R18 e-tron quattro, díky čemuž bylo rozhodnuto, že vývoj bude pokračovat.
Z Le Mans tak řada „ultra“ začala mířit na běžné silnice, s modelem Audi TT ultra quattro však německá automobilka spíše jen testovala reakce diváků. S nejnovějším vozem A3 1,6 TDI ultra se ale zaměřuje rovnou na jejich peněženky. Třídveřový hatchback a pětidveřový Sportback jsou totiž prvními sériovými odlehčenými vlaštovkami, které si můžete koupit.
Ze znaků v názvu asi odvodíte, že pod kapotou se nachází 1,6litrový turbodiesel. Ten produkuje 110 koní, přičemž spárován je díky rozsáhlejšímu použití vysokopevnostní oceli a kompozitních materiálů s hmotností 1 205 kg. Do toho samozřejmě není zakomponován řidič, i s váhou 1 280 kg ale Audi A3 1,6 TDI ultra podkopává standardní hatchback o 25 kilo.
S tímto mankem (a výkonem vyšším o 5 koní) asi nepřekvapí posun ve zrychlení i nejvyšší rychlosti. Stovku tak vůz pokoří za 10,5 sekundy (o dvě desetiny rychleji), zatímco jeho maximálka vrcholí hodnotou 200 km/h (o pět kilometrů více než standardní Audi A3 1,6 TDI). Mnohem působivější je ovšem snížení spotřeby.
Díky odlehčení, snížení podvozku o 15 mm a instalaci pneumatik o rozměru 205/55 R16, které se mají vyznačovat nižším valivým odporem, si totiž řada „ultra“ řekne o pouhých 3,2 l/100 km. Je tedy o šest desetin úspornější, přestože po stránce cenové by vás v Německu mělo vyjít na 25 200 Eur (cca 655 200 Kč). Tedy jen o nějakých 400 Eur dráže.
Audi přitom dodává, že A3 1,6 TDI ultra s dojezdem navýšeným na více než 1 500 km, je jen prvním sériovým modelem v řadě. Během následujících měsíců bychom se totiž měli dočkat dalších exemplářů, které nabídnou nižší hmotnost a tím lepší dynamiku a spotřebu. Dobrou zprávou pak je, že jen o diesely nepůjde.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.



Audi A3 1,6 TDI ultra ztratilo oproti standardnímu hatchbacku pětadvacet kilo. Výkon jeho turbodieselu ovšem narostl o 5 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před hodinouMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 3 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva