Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1

Audi pokročilo v odhalování nové A2, máme její první skutečné snímky. Jen informace o svém konkurentovi BMW i3 uvolňuje po velmi malých dávkách.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1

7.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi pokročilo v odhalování nové A2, máme její první skutečné snímky. Jen informace o svém konkurentovi BMW i3 uvolňuje po velmi malých dávkách.

Koncept nové generace Audi A2 jsme vám již v krátkosti představili s pomocí prvních oficiálních ilustrací, nyní můžeme udělat alespoň další malý krok vpřed. Automobilka totiž uvilnila první fotky ukazující vůz v prostředí reálného světa, a tak máme i jasnější obrázek o tom, co na prvotních ilustracích bylo dílem idealizace designéra a co odrazem skutečnosti.

Prvním dojmem jistě je, že vůz není v reálu od první generace „á-dvojky” vzdálen až tak, jak se z prvních ilustrací mohlo zdát. Designově tedy ano, ale svou poněkud útlou, vyšší stavbou první A2 rozhodně připomíná. Samotný vzhled se pak nesnaží příliš vzdálit od malé A1, spíše jej napodobuje, kde to jen jde.


Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 1 - Audi A2 03Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 2 - Audi A2 08Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 3 - Audi A2 06

S jistotou můžeme v tuto chvíli říci, že automobil ztělesňující podobu nové A2 má délku 3,8 m, šířku 1,69 m a výšku 1,49 m. Pro Audi to znamená, že tím vzniká drobný nepořádek v hierarchii modelových řad. Typ A1 byl měl být podle svého označení logicky menším autem, ale ve skutečnosti měří bez šesti milimetrů rovné čtyři metry. Též na šířku A2 přesahuje, pouze na výšku je menší.

Zároveň se též nabízí otázka, jak chce automobil s tak malým půdorysem nabídnout prostor čtyřem cestujícím (to slibuje Audi), i když tady by mohly pomoci velmi tenká opěradla předních sedadel, chybějící tradiční palubní deska a rovná podlaha. Aby ale tohle všechno mohli cestující docenit, musely by se tyto podstatné detaily objevit také v sériovém provedení.

Co podle tvrzení Audi rozhodně sériové bude, je elektrický pohon. Jaký přesně, ví jen v Ingolstadtu, ale podle zatím neoficiálních ale věrohodných zpráv studie dostane elektromotor schopný trvale dodávat výkon 81 koní, ve špičce pak krátkodobě 116 koní. Maximální točivý moment je 270 newtonmetrů. Ve spojení s jednostupňovou převodovkou a při hmotnosti 1 150 kg trvá akcelerace na stovku 9,3 sekundy a nejvyšší rychlost omezuje elektronika na 150 km/h.

Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 4 - Audi A2 02Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 5 - Audi A2 05Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 6 - Audi A2 04

Elektrická energie bude čerpána z akumulátorů uložených ve dvojité podlaze a jejich kapacita činí 31 kWh. To podle Audi stačí na dojezd 200 km, což (i kdyby to skutečně byla pravda bez ohledu na provozní podmínky) řidiče pořád nevytáhne z bídy při výjezdu mimo město.

Plné nabití z běžné elektrické zásuvky potrvá podle Audi čtyři hodiny. To by byla asi o polovinu kratší doba než u jiných elektromobilů, půjde ale jistě jen o reklamní přetvářku - z běžné (a to už alespoň u nás musí být ta lepší varianta) zásuvky s parametry 230 V/16 A byste 31 kWh nedostali za méně než 8,5 hodiny ani při stoprocentní účinnosti nabíjení. Realita tedy bude spíše někde za hodnotou devět hodin. Případní zájemci o novou A2 by tedy měli doufat, že se dostane i na klasické spalovací motory, nebo alespoň hybridní pohonné jednotky. Jak moc to je reálné si ale zatím netroufáme tvrdit, i když tvrzení o docela zásadně jiné „elektrifikaci” vozu (Audi prozradilo, že všechny ovládací prvky pracují na principu by-wire, tedy elektricky „po drátě“, včetně řízení a brzd) použití konvenčního pohonu až tak nenahrávají.

K výstavním vizuálním lákadlům konceptu Audi A2, které ale mají jen malou šanci na zařazení do sériové výroby, patří například černá střecha, která se po zmáčknutí příslušného tlačítka změní na průhledný skleněný panel. Dalším jsou světelné pásy spojující přední a zadní světlomety, které reagují na momentální stav vozu - pokud řidič brzdí, pulzují červenou barvou, při ustálené jízdě fungují jako spojitá obrysovka a na směrovky zase reagují blikáním. Tyto boční světla jsou aktivována i v případě, že se k vozu blíží člověk s klíčem v kapse.

Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 7 - Audi A2 14Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 8 - Audi A2 16Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 9 - Audi A2 17

Ještě zpátky k hlavním světlům. Ty přední tvoří tzv. „maticový paprsek“, i když přesnější by asi bylo použít přídomek „spojitý“. Audi uvádí, že se jedná o další generaci LED světel složených z miniaturních vysoce svítivých diod, které ale neoslňují. Denní světla tvoří LED s nižším výkonem přenášeným optickými vlákny. Obzvláště avantgardně funguje mlhovka. Jde vlastně o laserový projektor, promítající na silnici za vozem rudý trojúhelník.

Motiv dynamických světel na bocích auta se opakuje rovněž v interiéru, po stranách kabiny. Ta vypadá velmi jednoduše, nabízí jen minimum ovládacích prvků a většinu funkcí slučuje středový dotykový panel sedmipalcové obrazovky.

Další detaily si zatím Audi nechává pro sebe, nepochybujte ale o tom, že se s nimi pochlubí nejpozději na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu. Začíná již za necelý týden, a tak čekání na veškeré podrobnosti nebude dlouhé.

Kompletní galerie prvních snímků konceptu nového Audi A2

Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 10 - Audi A2 01Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 11 - Audi A2 02Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 12 - Audi A2 03Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 13 - Audi A2 04Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 14 - Audi A2 05Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 15 - Audi A2 06Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 16 - Audi A2 07Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 17 - Audi A2 08Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 18 - Audi A2 09Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 19 - Audi A2 10Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 20 - Audi A2 11Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 21 - Audi A2 12Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 22 - Audi A2 13Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 23 - Audi A2 14Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 24 - Audi A2 15Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 25 - Audi A2 16Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 26 - Audi A2 17Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 27 - Audi A2 18
Koncept Audi A2 částečně využívá lehké kompozity, hliníková karoserie ale zůstane výsadou předchůdce

Dřívější oficiální ilustrace

Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 28 - Audi A2 Concept 2011 01Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 29 - Audi A2 Concept 2011 02Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 30 - Audi A2 Concept 2011 03Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 31 - Audi A2 Concept 2011 04Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 32 - Audi A2 Concept 2011 05Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 33 - Audi A2 Concept 2011 06Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 34 - Audi A2 Concept 2011 07Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 35 - Audi A2 Concept 2011 08Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 36 - Audi A2 Concept 2011 09Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 37 - Audi A2 Concept 2011 10Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 38 - Audi A2 Concept 2011 11Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1 - 39 - Audi A2 Concept 2011 12

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.