Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A1 Sportback: pětidvířko odhaleno, dva týdny před Tokiem
18.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Už pár dní víme, že Audi představí pětidvéřovou A1 na autosalonu v Tokiu. Internetovou premiéru si ale s předstihem odbývá už nyní.
Rusko patrně není trhem, kde by A1 Sportback měla slavit největší prodejní úspěchy, přesto její první odhalení proběhlo právě tam. Nemůžeme si tedy být jisti, zda to Audi takto zamýšlelo jeho oficiální informace a fotografie se ale jako první dostaly rukou webu Cars.ru a ten je neváhal zveřejnit. Že nejde o nějaký dílčí únik pak dosvědčuje i to, že magazín ve svém článku používá také řadu citací zástupců automobilky, které mohly zaznít leda v tiskové zprávě nebo ještě spíše na oficiální prezentaci. Buď jak buď, pětidvéřová A1 je na světě, a tak se jí podívejme na zoubek.
Jak už asi tušíte, žádná ohromující podívaná to nebude. Ne snad, že by to vozu neslušelo, je to ale zkrátka A1 s pěti dveřmi. O jejím brzkém představení navíc víme už týden a podoba vozu je více či méně zřejmá dokonce už několik let. Vizuálně tedy překvapí snad jen tím, že bude k mání se střechou zbarvenou jiným odstínem než zbytek vozu - na dostupných snímcích ji můžeme vidět v černém a zřejmě šedém provedení kontrastujícím s červeným resp. oranžovým lakem zbylých částí karoserie. Specifikem Sportbacku je i samotný oranžový lak s obchodním označením Samoa a pár nových designů litých kol, které můžete vidět na přiložených fotografiích.
Co nového uvnitř? Na předních sedadlech se zdá, že vůbec nic, k těm zadním je ale díky další dvojici dveří minimálně lepší přístup. Dostupné informace hovoří také o tom, že standardně A1 Sportback nabídne vzadu místo pro dva cestující, bez příplatku ale bude možné zvolit lavici homologovanou pro převoz tří osob. Krom toho má Sportback nabídnout o 11 mm více prostoru pro hlavu pro cestující vzadu díky jinému tvarování střechy. Na komfortní přepravu pětice dospělých to ale vzhledem k rozměrům vozu beztak nevidíme.
Proporce pětidvéřové A1 se totiž oproti třídvířku nezměnily - na délku měří 3,95 metru, na výšku 1,42 metru a na šířku 1,75 metru. Rozvor kol zůstal zachován na hodnotě 2,47 metru. A abychom nějak rozumně zakončili stať o rozměrech a prostoru, pak můžeme dodat, že objem zavazadelníku činí v základním uspořádání 270 litrů, po sklopení zadních sedadel se zvětší až na 920 litrů.
Pod kapotou vozu se objeví známé benzinové agregáty 1,2 TSI (86 koní) a 1,4 TSI (122, 140 a 186 koní), z naftových bude dostupný rovněž známý 1,6 TDI (90 a 105 koní) a nově i 2,0 TDI s výkonem 143 koní, který bude brzy k dispozici i pro třídvéřové provedení.
Úplné technické parametry všech provedení neznáme, ale víme, že A1 Sportback 2,0 TDI s manuální šestistupňovou převodovkou zrychlí na stovku za 8,5 sekundy a v kombinovaném režimu se pochlubí spotřebou 4,1 litru nafty na 100 km. Pro oba slabší TDI platí kombinovaná spotřeba 3,8 litru nafty na 100 km, zbylé údaje Audi nepovažuje za hodné představení.
Podrobněji se ovšem věnuje verzi 1,4 TSI se 140 koňmi, která udělá stovku za 8,1 sekundy, jede až 212 km/h a v kombinaci si řekne o 4,7 litru benzinu. Pokud se vám tato hodnota zdá být podezřele nízká, pak vězte, že jde o novou verzi tohoto motoru s odpojováním válců, který byl postaven právě pro dosahování působivých výsledků v testech normované spotřeby. Dynamické parametry pak známe ještě pro provedení 1,4 TSI se 186 koňmi, které jede až 227 km/h a na stovku zrychluje za rovných 7 sekund.
Ze zbylých údajů je známo jen tolik, že pětidvéřová verze je o 25 kg těžší než třídvířko (s motorem 1,2 TSI váží 1 065 kg) a bez ohledu na motorizaci bude stát o 850 eur (cca 22 000 Kč) více. Na trh by se měla dostat v únoru příštího roku.
Kompletního odhalení této novinky se dočkáme až v Tokiu, žádné velké překvapení už nás ale kolem A1 Sportback zřejmě nečeká. Tedy pokud Audi do Japonska nepřiveze verzi S1 nebo RS1, jak jsme spekulovali minule...
Toto je produkční podoba Audi A1 Sportback vč. provedení S-line
Další, později uvolněné fotografie Audi A1 Sportback
Zdroj: Audi přes Cars.ru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva