Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A1 Sportback: pětidvířko odhaleno, dva týdny před Tokiem
18.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Už pár dní víme, že Audi představí pětidvéřovou A1 na autosalonu v Tokiu. Internetovou premiéru si ale s předstihem odbývá už nyní.
Rusko patrně není trhem, kde by A1 Sportback měla slavit největší prodejní úspěchy, přesto její první odhalení proběhlo právě tam. Nemůžeme si tedy být jisti, zda to Audi takto zamýšlelo jeho oficiální informace a fotografie se ale jako první dostaly rukou webu Cars.ru a ten je neváhal zveřejnit. Že nejde o nějaký dílčí únik pak dosvědčuje i to, že magazín ve svém článku používá také řadu citací zástupců automobilky, které mohly zaznít leda v tiskové zprávě nebo ještě spíše na oficiální prezentaci. Buď jak buď, pětidvéřová A1 je na světě, a tak se jí podívejme na zoubek.
Jak už asi tušíte, žádná ohromující podívaná to nebude. Ne snad, že by to vozu neslušelo, je to ale zkrátka A1 s pěti dveřmi. O jejím brzkém představení navíc víme už týden a podoba vozu je více či méně zřejmá dokonce už několik let. Vizuálně tedy překvapí snad jen tím, že bude k mání se střechou zbarvenou jiným odstínem než zbytek vozu - na dostupných snímcích ji můžeme vidět v černém a zřejmě šedém provedení kontrastujícím s červeným resp. oranžovým lakem zbylých částí karoserie. Specifikem Sportbacku je i samotný oranžový lak s obchodním označením Samoa a pár nových designů litých kol, které můžete vidět na přiložených fotografiích.
Co nového uvnitř? Na předních sedadlech se zdá, že vůbec nic, k těm zadním je ale díky další dvojici dveří minimálně lepší přístup. Dostupné informace hovoří také o tom, že standardně A1 Sportback nabídne vzadu místo pro dva cestující, bez příplatku ale bude možné zvolit lavici homologovanou pro převoz tří osob. Krom toho má Sportback nabídnout o 11 mm více prostoru pro hlavu pro cestující vzadu díky jinému tvarování střechy. Na komfortní přepravu pětice dospělých to ale vzhledem k rozměrům vozu beztak nevidíme.
Proporce pětidvéřové A1 se totiž oproti třídvířku nezměnily - na délku měří 3,95 metru, na výšku 1,42 metru a na šířku 1,75 metru. Rozvor kol zůstal zachován na hodnotě 2,47 metru. A abychom nějak rozumně zakončili stať o rozměrech a prostoru, pak můžeme dodat, že objem zavazadelníku činí v základním uspořádání 270 litrů, po sklopení zadních sedadel se zvětší až na 920 litrů.
Pod kapotou vozu se objeví známé benzinové agregáty 1,2 TSI (86 koní) a 1,4 TSI (122, 140 a 186 koní), z naftových bude dostupný rovněž známý 1,6 TDI (90 a 105 koní) a nově i 2,0 TDI s výkonem 143 koní, který bude brzy k dispozici i pro třídvéřové provedení.
Úplné technické parametry všech provedení neznáme, ale víme, že A1 Sportback 2,0 TDI s manuální šestistupňovou převodovkou zrychlí na stovku za 8,5 sekundy a v kombinovaném režimu se pochlubí spotřebou 4,1 litru nafty na 100 km. Pro oba slabší TDI platí kombinovaná spotřeba 3,8 litru nafty na 100 km, zbylé údaje Audi nepovažuje za hodné představení.
Podrobněji se ovšem věnuje verzi 1,4 TSI se 140 koňmi, která udělá stovku za 8,1 sekundy, jede až 212 km/h a v kombinaci si řekne o 4,7 litru benzinu. Pokud se vám tato hodnota zdá být podezřele nízká, pak vězte, že jde o novou verzi tohoto motoru s odpojováním válců, který byl postaven právě pro dosahování působivých výsledků v testech normované spotřeby. Dynamické parametry pak známe ještě pro provedení 1,4 TSI se 186 koňmi, které jede až 227 km/h a na stovku zrychluje za rovných 7 sekund.
Ze zbylých údajů je známo jen tolik, že pětidvéřová verze je o 25 kg těžší než třídvířko (s motorem 1,2 TSI váží 1 065 kg) a bez ohledu na motorizaci bude stát o 850 eur (cca 22 000 Kč) více. Na trh by se měla dostat v únoru příštího roku.
Kompletního odhalení této novinky se dočkáme až v Tokiu, žádné velké překvapení už nás ale kolem A1 Sportback zřejmě nečeká. Tedy pokud Audi do Japonska nepřiveze verzi S1 nebo RS1, jak jsme spekulovali minule...
Toto je produkční podoba Audi A1 Sportback vč. provedení S-line
Další, později uvolněné fotografie Audi A1 Sportback
Zdroj: Audi přes Cars.ru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 3 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 5 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 6 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 8 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel