Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert?
19.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Budoucnost Audi prý leží v tříválcovém turbu, které se dvěma elektromotory za zády zajišťuje minimální spotřebu a sprint 0-100 km/h za 9 s.
Není tomu tak dávno, co Audi prohlašovalo, že pouhých snížením hmotnosti karoserie by dosáhlo stejné úspory paliva jako konkurenční značky instalací hybridního systému. O naprostý výkřik do tmy se nejednalo, jak dokazuje třeba představení sedmé generace Volkswagenu Golf. Jeho o poznání lehčí komponenty si skutečně řeknou o méně paliva než dříve, což má kladný vliv i na auta značky se čtyřmi kruhy ve znaku. Co se totiž objeví v jiných koncernových vozech, to mohou v Ingolstadtu považovat za vlastní - nová A3 konec konců těží ze stejných základů.
Neznamená to ale, že by vývoj hybridních vozů a elektromobilů byl úplně odpískán. I přes údajný konec projektu totiž Audi nadále pracuje na hybridní verzi modelu A1 s přízviskem e-tron. Oproti elektrickému supersportu R8 však bude dvojici elektromotorů při jízdních výkonech pomáhat také benzinová pohonná jednotka. Její konstrukce je přitom pro Audi poněkud netypická - jedná se o 1,5litrový tříválec přeplňovaný turbodmychadlem. Že by volání bavorské divočiny?
Samotná A1 e-tron přitom není nová, i když jsme o ní dříve podrobněji nepsali. Původně ovšem pracovala krom elektromotorů s malým Wankelem coby součástí generátoru elektrické energie. Jenže právě komplikace spojené s tímto pohonným ústrojím měly Audi původně od vývoje odradit. Nakonec ale „skoroelektrická” A1 přežila díky použití zmíněného tříválce, který může nejen „nabíjet baterky” jako předchozí Wankel, ale i přímo pracovat s poháněnými koly.
Jeho až 128 koní tak bude pracovat podobně jako v Opelu Ampera - primárně se tedy starají pouze o doplňování energie v bateriích, když na to ale přijde, mohou se stát i samostatnou či doplňkovou pohonnou jednotkou. Vůz bude nadále disponovat i akumulátory o kapacitě 12 kWh, které bude možné dobíjet ze zásuvky a dovolí mu v takovém případě ujet prvních 80 km čistě na elektřinu, teprve poté by se do práce zapojila spalovací jednotka. Audi přitom udává, že A1 e-tron by měla jezdit v průměru za pouhý jeden litr na sto kilometrů.
Toho je ale dosaženo už dávno prokouknutým fíglem - automobilka zcela ignoruje energii „dotankovanou” ze zásuvky a počítá pouze spotřebu paliva během posledních 20 km jízdy, kdy elektřina dojde. Velmi jednoduchým výpočtem tak můžeme spočítat, že ve skutečnosti vůz bude jezdit za pětinásobek, tedy za 5 litrů benzinu na 100 km, nebo jejich ekvivalent. To už působí reálně, se spotřebou jednoho litru paliva na sto kilometrů by se účinnost jeho hybridní soustavy o celkovém výkonu 175 koní musela rovnat intergalaktickým raketám z Hvězdných válek.
Když už jsme zavadili o celkový výkon, sluší se ještě dodat, že vzhledem k němu není malé Audi žádný rychlík - na akceleraci z klidu na stovku potřebuje devět sekund. Když si to dáme dohromady s předpokládanou vysokou cenou (tři motory, kupa baterek...), máme před sebou asi dost důvodů pro oprávněný předpoklad, že se A1 e-tron stejně do prodeje nedostane. Značka ostatně dodala, že hybridní systém Dual-Mode bude dostupný až v „blízké budoucnosti”. A i ta může být ještě hodně vzdálená...
Ještě nedávno se říkali, že vývoj projektu A1 e-tron šouplo Audi k ledu. Eurospotřeba 1 litr na 100 kilometrů ale zřejmě značku přesvědčila k jinému rozhodnutí...
Zdroj: AutoExpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 36 minutami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 2 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 3 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1