Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo
11.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přeplňované agregáty dorazí ve tří- a čtyřlitrovém provedení. Zpočátku se počítá s výfukovými plyny, posléze s elektrickým dmychadlem.
Před pár týdny jsme přinesli zprávu, která se týkala automobilky Lamborghini a její averze vůči přeplňovaným motorům. I přes tento odmítavý postoj ovšem Italové připustili, že turbodmychadla či kompresory pod kapoty jejich modelů jednoho dne nejspíše zamíří. Momentálně se přitom zdá, že ta doba není až tak vzdálená, jak jsme si původně mysleli. Porsche totiž ve spolupráci s Audi vyvíjí nové přeplňované agregáty, které by následně měl použít celý koncern, tedy i Bentley, Volkswagen a dost možná také Lamborghini.
Zatím ovšem nejde o nic oficiálního, nebudeme tedy zbytečně malovat čerta na zeď. Přeci jen Lamborghini má v rámci VW Group poněkud větší autonomii než třeba taková Škoda, ve výsledku by jej tak přeplňované pohonné jednotky mohly alespoň v první fázi minout. U takového Audi a Porsche však již jde o hotovou věc, přičemž řada zvaná „KoVoMo” (Konzern Vee Otto Motoren - koncernové benzinové vidlicové motory) dorazí ve formě třílitrového šestiválce a čtyřlitrového osmiválce.
Oba agregáty počítají s 90stupňovým rozevřením válců a v dnešní době dost typickým, údajně nejefektivnějším půllitrovým objemem jednoho válce. To dává dohromady jejich celkový zdvihový objem - už zmiňované hodnoty 3,0 a 4,0 litru. Budou pochopitelně přeplňované, poněkud překvapivě se u nich ovšem zpočátku počítá s roztáčením turbodmychadel pouze za pomoci výfukových plynů. Elektricky poháněné přeplňování by mělo být vymezeno až pozdější fázi životního cyklu, což je tak trochu zpátečnický krok. Víme totiž, že koncern VW Group již danou technologii má k dispozici. Očividně ale není na takové úrovni, aby mohla zamířit do sériové produkce.
Samotné motory ale nejspíše musí být ve výrobě dle interních plánů co nejdříve, na zdokonalení elektrického přeplňování tedy nejspíše Audi a Porsche nemohou příliš dlouho čekat. To se však již opětovně dostáváme na pole spekulací, proto rychle zpátky do reality. Ta je v případě šestiválce spojena také se základní verzí pohonné jednotky, která by namísto třílitrového objemu přišla s 2,5litrovým a použitím Atkinsonova cyklu jako dnešních úsporných Audi ultra s benzinovými motory. To by ovšem znamenalo narušení pravidla půllitrového objemu válce a nejsme si jisti, jak moc této možnosti věřit.
Nic bližšího momentálně není o nových pohonných jednotkách známo, poprvé by se ovšem nejspíše mohly objevit v souvislosti s debutem druhé generace Porsche Panamera. Detaily bychom se tedy mohli dozvědět již v průběhu příštího roku.









Porsche a Audi aktuálně vyvíjejí novou generaci motorů V6 a V8, které by mohly debutovat pod kapotou druhé generace modelu Panamera (na snímcích je stávající provedení)
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva