Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo

Přeplňované agregáty dorazí ve tří- a čtyřlitrovém provedení. Zpočátku se počítá s výfukovými plyny, posléze s elektrickým dmychadlem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo

11.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přeplňované agregáty dorazí ve tří- a čtyřlitrovém provedení. Zpočátku se počítá s výfukovými plyny, posléze s elektrickým dmychadlem.

Před pár týdny jsme přinesli zprávu, která se týkala automobilky Lamborghini a její averze vůči přeplňovaným motorům. I přes tento odmítavý postoj ovšem Italové připustili, že turbodmychadla či kompresory pod kapoty jejich modelů jednoho dne nejspíše zamíří. Momentálně se přitom zdá, že ta doba není až tak vzdálená, jak jsme si původně mysleli. Porsche totiž ve spolupráci s Audi vyvíjí nové přeplňované agregáty, které by následně měl použít celý koncern, tedy i Bentley, Volkswagen a dost možná také Lamborghini.

Zatím ovšem nejde o nic oficiálního, nebudeme tedy zbytečně malovat čerta na zeď. Přeci jen Lamborghini má v rámci VW Group poněkud větší autonomii než třeba taková Škoda, ve výsledku by jej tak přeplňované pohonné jednotky mohly alespoň v první fázi minout. U takového Audi a Porsche však již jde o hotovou věc, přičemž řada zvaná „KoVoMo” (Konzern Vee Otto Motoren - koncernové benzinové vidlicové motory) dorazí ve formě třílitrového šestiválce a čtyřlitrového osmiválce.

Oba agregáty počítají s 90stupňovým rozevřením válců a v dnešní době dost typickým, údajně nejefektivnějším půllitrovým objemem jednoho válce. To dává dohromady jejich celkový zdvihový objem - už zmiňované hodnoty 3,0 a 4,0 litru. Budou pochopitelně přeplňované, poněkud překvapivě se u nich ovšem zpočátku počítá s roztáčením turbodmychadel pouze za pomoci výfukových plynů. Elektricky poháněné přeplňování by mělo být vymezeno až pozdější fázi životního cyklu, což je tak trochu zpátečnický krok. Víme totiž, že koncern VW Group již danou technologii má k dispozici. Očividně ale není na takové úrovni, aby mohla zamířit do sériové produkce.

Samotné motory ale nejspíše musí být ve výrobě dle interních plánů co nejdříve, na zdokonalení elektrického přeplňování tedy nejspíše Audi a Porsche nemohou příliš dlouho čekat. To se však již opětovně dostáváme na pole spekulací, proto rychle zpátky do reality. Ta je v případě šestiválce spojena také se základní verzí pohonné jednotky, která by namísto třílitrového objemu přišla s 2,5litrovým a použitím Atkinsonova cyklu jako dnešních úsporných Audi ultra s benzinovými motory. To by ovšem znamenalo narušení pravidla půllitrového objemu válce a nejsme si jisti, jak moc této možnosti věřit.

Nic bližšího momentálně není o nových pohonných jednotkách známo, poprvé by se ovšem nejspíše mohly objevit v souvislosti s debutem druhé generace Porsche Panamera. Detaily bychom se tedy mohli dozvědět již v průběhu příštího roku.


Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo - 1 - Test Porsche Panamera Turbo 2014 rychly 35Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo - 2 - Test Porsche Panamera Turbo 2014 rychly 36Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo - 3 - Test Porsche Panamera Turbo 2014 rychly 37Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo - 4 - Test Porsche Panamera Turbo 2014 rychly 38Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo - 5 - Test Porsche Panamera Turbo 2014 rychly 39Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo - 6 - Test Porsche Panamera Turbo 2014 rychly 40Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo - 7 - Test Porsche Panamera Turbo 2014 rychly 41Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo - 8 - Test Porsche Panamera Turbo 2014 rychly 42Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo - 9 - Test Porsche Panamera Turbo 2014 rychly 43
Porsche a Audi aktuálně vyvíjejí novou generaci motorů V6 a V8, které by mohly debutovat pod kapotou druhé generace modelu Panamera (na snímcích je stávající provedení)

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.