Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
ATS Wild Twelve: sporťák bezprizorní značky má 860 koní, stovku dá za 2,6 s
17.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový italský koncept by se měl dočkat 30kusové sériové výroby. Než se tak ovšem stane, je třeba vyřešit soudní při týkající se vlastnictví značky ATS.
O italské automobilce ATS jsme se naposledy zmiňovali na sklonku loňského roku, kdy její majitel Gianluca Gregis ohlásil příchod dvou nových modelů. Ty by však neměly zamířit do prodeje s logem červeného draka, místo toho by měly nést jeho příjmení. Ačkoliv přitom může jít o splnění životního snu, ve výsledku se nejedná zrovna o krok logický, zvláště v souvislosti s nemalou cenou. Tu totiž za vůz začínajícího výrobce zaplatí jen málokdo, zatímco v souvislosti s logem ATS by se kapsy mohly otevřít snadněji, navzdory faktu, že na značku Automobili Turismo e Sport si dnes nevzpomene zdaleka každý.
Jak se přitom nyní ukazuje, daný krok měl svůj důvod. Gregis se totiž rozhádal se svým společníkem Danielem Maritanem, kvůli čemuž je značka ATS nyní předmětem několika soudních pří. Není přitom jisté, na čí straně je pravda, neboť verze obou podnikatelů se značně rozcházejí. Nicméně podle všeho problémy začaly v dubnu 2014, kdy Maritan založil kvůli dodatečnému financování novou firmu DM9, jíž měly práva na automobilku ATS připadnout. S ostatními akcionáři této společnosti se ovšem Gregis již v září téhož roku rozhádal a „byl odejit“.
Vypadalo to tedy, že práva na značku ATS jsou v držení Maritana a mateřské firmy DM9, nicméně 12. září loňského roku se prý někdo vloupal do jejího ústředí v italském Borgomaneru a sabotoval připojení k internetu. O čtyři dny později pak z nejmenovaného hotelu dorazil na evropský patentový úřad fax, který žádal převedení práv na značku ATS do rukou Gianlucy Gregise. Za ostatní akcionáře zde přitom byla podepsána Michele Mazzucco.
K tomuto převodu došlo, pročež legálně ATS nyní patří Gregisovi. Maritan ovšem na základě žaloby tvrdí, že za veškerým převodem stojí jeho bývalý společník, který zfalšoval všechny žádosti i připojené podpisy. A z toho důvodu neváhal letos v dubnu pod znakem ATS představit na monacké výstavě Top Marquez nové kupé 2500 GT. V ten moment se ovšem ihned ozval Gregis s tím, že Maritan ukradl jeho vysněný projekt včetně loga, designu či hnacího ústrojí.
Následovala tedy protižaloba, přičemž soud stále ještě nevyřkl ortel. Aby navíc celá věc nebyla málo zamotaná, Gregis práva na značku ATS prodal dalšímu majiteli, čímž se vysvětluje jeho „útěk“ na Kanárské ostrovy a založení nové společnosti. Nový vlastník Piero Jacometti přitom od té doby investoval do již poněkolikáté znovuzrozené automobilky miliony Eur, aby přišel se svým vysněným projektem, o který terpve v tomto článku jde.
Řeč je o konceptu Wild Twelve, který byl o víkendu představen v Turínu. Tento sporťák byl navržen studiem Torino Design, přičemž pod kapotou hostí hybridní ústrojí složené z 3,8litrového dvakrát přeplňovaného dvanáctiválce, se kterým jsou spárovány dva elektromotory. Dohromady produkují 860 koní a 918 Nm, o jejichž přenos se stará devítistupňový automat. Spalovací jednotka přitom zásobuje nápravu zadní, zatímco elektrokoně jdou na kola přední.
Jízdní parametry počítají se zrychlením z klidu na stovku za 2,6 sekundy, dvoustovka by pak měla být na tachometru již za 6,2 s. Nejvyšší rychlost má vyšplhat na 390 km/h, mimo to má ATS Wild Twelve zvládnout třicet kilometrů čistě na elektřinu. Rozhodně tedy nejde o zavržení hodné parametry, zvláště v kombinaci s hmotností, která navzdory hybridnímu ústrojí činí pouhých 1 450 kg.
Na této hodnotě má svou zásluhu enormní užití karbonového vlákna zvenčí i uvnitř, nic bližšího však již zmíněno nebylo. Tedy stran faktu, že do produkce by mělo zamířit zhruba 30 exemplářů. S ohledem na výše zmíněné je však otázkou, zda dvoudveřové kupé bude označeno logem ATS. Pokud nikoliv, pak lze asi očekávat další žalobu, za kterou bude stát Jacometti.
Dodat tedy aktuálně můžeme již jen poslední kuriozitku, která se týká produkce nového sporťáku. Ta by se měla odehrát v továrně v Campogallianu, kde se dříve vyrábělo Bugatti EB110. S ním by přitom italská novinka měla mít minimálně jednu věc společnou - nemalou cenu...
ATS Wild Twelve se pyšní hybridním ústrojím o výkonu 860 koní, se kterým by stovku mělo zdolat za 2,6 sekundy. Otázkou je, jaké logo nakonec bude zdobit příď tohoto sporťáku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva