Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
ATS Sport 1000: konkurent Radicalu je v prodeji, silniční verze vyjde na 1,1 milionu
14.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S italskou plackou se již můžete projet, přičemž model Sport 1000 Street slibuje kombinaci výkonu přes 200 koní a hmotnosti okolo 500 kilogramů.
O reinkarnaci italské značky ATS (Automobili Turismo Sport) jsme se zmiňovali již na konci loňského roku, kdy firma poprvé prezentovala placku zvanou Sport 1000. Nyní jde konkurence britského Radicalu konečně do prodeje, přičemž objednat si ji můžete v závodní nebo silniční verzi. Počítejte však s výrazným cenovým rozdílem, neboť za okruhový model dáte 24 990 Eur (cca 650 000 Kč), zatímco verze schopná legálního provozu vyjde na 43 500 Eur (1 131 000 Kč).
Důvodem tohoto rozpětí ovšem není náročnost homologace a s tím plynoucí obálky určené úředníkům, nýbrž fakt, že ATS Sport 1000 Race v základní výbavě nemá motor (zákazníci si mohou vybrat mezi motocyklovými čtyřválci od Yamahy, Suzuki, Kawasaki, MV Augusty nebo Hondy), zatímco verze Street již počítá s pohonnou jednotkou naladěnou na více než 200 koní, kterou dodala Kawasaki Ninja.
Hmotnost tohoto modelu se přitom odhaduje na nějakých 500 kilogramů, standardní výbava pak v obou případech zahrnuje samosvorný diferenciál Quaife ATB, dvojité lichoběžníky nebo stavitelné tlumiče. Samozřejmostí jsou také přední a zadní stabilizátor, palivová nádrž s opatřením zabraňujícím explozi, přední crash box, deformovatelný sloupek řízení nebo šestibodové bezpečnostní pásy Sparco. To vše pak kryje plastová karoserie vážící pouhých 57 kilogramů, která může i v silniční verzi obsahovat okruhovou výbavu jako třeba enormní zadní křídlo.
o konkrétních údaje o dynamice či jiných podobných detailech se automobilka nezmiňuje, s více než 400 koňmi na tunu ale rozhodně nepůjde o pomalé auto. Je to větší hodnota než u většiny sporťáků s multimilionovými cenovkami a minimálně v nízkých rychlostech by tak ATS mělo být dosti konkurenceschopné.
Datum zahájení prodeje sice prozatím oznámeno nebylo, testovací jízdu si ovšem na stránkách společnosti ATS můžete domluvit již nyní. To je nakonec mnohem více než u dříve ohlášeného kupé 2500 GT, které sice má vlastní podrobnou brožuru, ale jehož vývoj ještě zdaleka neskončil.





Rozdíly mezi silniční a okruhovou verzí jsou již zvenčí patrné na první pohled. Ten zásadní se ale ukrývá v motorovém prostoru, kde model ATS Sport 1000 Street pohonnou jednotku má, zatímco u závodního provedení je třeba motocyklový čtyřválec dokoupit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan