Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
ATS opustilo Itálii a chystá novou značku Gregis. Nabídne i roadster s V12
3.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prvotinou značky bude dvoumístná Leggera, jež původně vznikla pod logem ATS. Druhý roadster pak možná dorazí s dvanáctiválcem, levný však nebude.
O automobilce ATS, která se znovuzrození dočkala před dvěma lety, jsme si zpočátku nemysleli mnoho pozitiv. Italové v čele s podnikatelem Gianlucou Gregisem však za tu dobu dokázali, že to zejména s návratem na závodní okruhy myslí opravdu vážně. Kromě toho ovšem mají v plánu rovněž útok na veřejné silnice, pročež byl nedávno představen model Sport 490 Stradale. Tím ovšem expanzivní plány automobilky nekončí.
V loňském roce totiž Italové koupili práva na značku De Tomaso, díky čemuž by k životu přivedli ještě slavnějšího výrobce, než jaký se kdysi dávno skrýval za zkratkou ATS (Automobili Turismo e Sport). O novodobém kupé Pantera se však prozatím jen spekulovalo, takový prototyp však člověk aby pohledal. Je přitom otázkou, zda za tím vězí ladění každého komponentu až k dokonalosti, či naopak jiné zájmy.
ATS totiž aktuálně oznámilo, že veškeré své operace přesune z Itálie na Kanárské ostrovy, což není zrovna území, kde by se sporťáky rodily stejným způsobem jako třeba datle. Slunné počasí je zde ale trvalým stavem, což nepochybně usnadní vývoj a třeba i někteří zákazníci mohli spojit koupi nového automobilu s dovolenou v exotické destinaci...
Jen stěhováním ovšem aktivity ATS nekončí. Firma totiž hodlá v brzké době představit světu novou značku, která ponese jméno svého majitele, tedy Gregis. Hned v příštím roce bychom se přitom dočkat dvou prvních modelů, kdy jedním z nich bude nakonec dvoumístný roadster, který se původně zrodil jako ATS Leggera.
Již samotný název by přitom měl dopředu prozrazovat, čeho se dočkáme. Z italštiny lze totiž slovo Leggera přeložit jako lehký, což odkazuje na malý počet kilogramů. V interiéru nemáme očekávat žádná cingrlátka, zatímco pod kapotu se nastěhují čtyřválce, jež značka Gregis Automobili nakoupí u konkurence.
K mání takový model bude nejen kompletně sestavený, ale rovněž jako stavebnice. Ta by měla cenově vycházet na nějakých 14 950 Eur (cca 411 125 Kč). Mimo to plánuje automobilka také příchod zcela elektrické verze a také založení vlastního šampionátu. V tomto směru ale vše závisí na přáních zákazníků.
Druhá novinka nemůže být odlišnější, přestože i Gregis Miranda Roadster bude dvoumístným modelem umožňujícím jízdu s větrem ve tváři. Vsadit ovšem má na luxus, pročež se dá očekávat hmotnost okolo 1 200 kg. Z toho důvodu pod kapotu zamíří motor V8 o výkonu 500 koní.
Mimo tento agregát Gregis zvažuje také využití dvanáctiválce, pročež se nemůžeme divit ani sprintu z klidu na stovku za 3,5 sekundy, tak i ceně, která naroste na 130 000 Eur (3 575 000 Kč). K dispozici přitom pokaždé budou jen zcela zkompletované vozy.








Nová značka Gregis Automobili představí jako prvotinu dvoumístný model Leggera, který původně vznikl pod logem ATS
Druhým modelem se pak stane luxusní Miranda Roadster, který pod přední kapotou nabídne osmiválcový či dvanáctiválcový motor
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 11 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva