Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
ATS Leggera: lehoučký sporťák představen, nabízí až 420 koní na tunu
23.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
ATS nabídne tři verze Leggery, z toho tu nejsilnější se závodním šasí. I slabší varianty však nabídnou zajímavé svezení, vůz váží pouhých 650 kg.
Znovuzrozená italská automobilka ATS (Automobili Turismo e Sport) bez velké pompy představila svůj silniční vůz, který jsme si již dříve mohli prohlédnout na ilustracích. A skutečně naplňuje své jméno - je velmi lehký, váží jen 650 kilogramů.
Leggera bude standardně k mání ve dvou variantách, 300 a 365. Tato čísla nenapovídají hodnotu výkonu, nýbrž poměr výkonu ku hmotnosti. Slabší 300 Leggera bude mít pod kapotou 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, který může být naladěn na 210 nebo 240 koní. V obou případech pramení z nejvýše 295 Nm točivého momentu. Na zadní kola se bude síla motoru standardně přenášet přes pětistupňový manuál, není ale vyloučena ani instalace šestistupňové sekvenční skříně.
Bude také existovat další varianta tohoto stroje. Vznikne jí jen pět kusů zkraje výroby a pod kapotu dostane 2,2litrový čtyřválec Honda, upravený tunerem Spoon Sports. Bude atmosféricky plněný a nabídne 290 koní v 9 000 otáčkách za minutu. Dostane název 420 Super Leggera SS, což napovídá o poměru výkonu a hmotnosti, a také bude v sobě ukrývat závodní šasi.
Ze starších informací zmiňme, že žádná Leggera nemá mít elektronické berličky jako kontrolu trakce či stabilizaci a nedivili bychom se, kdyby chybělo i ABS. Vůz na fotkách, který připomene Jaguar E-Type snad ještě více než starší skicy, také nemá střechu, okna a ani dveře, leze se do něj přes boky, což bude vyžadovat trochu obratnosti.
Stran dostupnosti tohoto stroje bychom zatím vařili z vody, ceny by měly startovat na 30 tisících eurech, tj. lehce přes 800 tisíc korun. ATS se již dříve nechalo slyšet, že každé auto bude postaveno přesně podle přání zákazníka, danou paletu barev, ať už do interiéru nebo na karoserii, tedy nečekejme. Co všechno však bude možno si upravit, není zatím známo.
ATS se pro design Leggery jistě nechalo inspirovat Jaguarem E-Type, záď mohly ovlivnit i vozy Wiesmann
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Škoda stvořila historický propadák, oslovuje 17krát míň lidí než nejžádanější Octavie
22.10.2024 - Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva