Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Astonu Martin trvalo rok, než dal Valkyrii světla. Krasavici přesto nestvořil
14.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aston poprvé ukázal produkci blízkou verzi svého hypersportu. Ten kromě světel dostal i jiná litá kola, boční kapsy sání či zadní difuzor a výfuk.
Už pomalu slyšíme vaše reakce v diskuzi, že podobný názor, jsme si mohli nechat pro sebe. Ale nemáme nyní na mysli záď, ta vypadá docela fešně, ale příď vozu, který by měl redefinovat měřítka supersportů. Dle svých tvůrců by totiž chystaný Aston Martin Valkyrie měl být na některých okruzích rychlejší než monoposty Formule 1 či prototypy LMP1.
Jak je to možné, nejspíše již nemusíme dodávat, k prvotnímu odhalení vozu došlo - jak naznačuje onen nadpis - takřka před rokem. Automobilka však zákazníkům i zbytku světa ukázala pouze koncept a uvedla, že produkční variantu můžeme očekávat letos v září ve Frankfurtu. Zároveň bylo oznámeno, že značka ve spolupráci s legendárním designérem Adrianem Neweym podřídila vše aerodynamice.
Extrémním tvarům hyperportu se tedy nemůžeme divit, prakticky vše bylo uzpůsobeno co nejefektivnějšímu obtékání vzduchu. I bez enormního křídla, které by ostatně jen redukovalo nejvyšší rychlost, tak Valkyrie dokáže v příslušné rychlosti jezdit po stropě. Nicméně je třeba dodat, že stvořit závodní vůz je ve výsledku o trochu snadnější než silniční. Tam přijde ke slovu řada nesnází.
Světlomety jsou samozřejmě jednou z nich, ačkoliv to na první pohled nevypadá. Třeba pozice těch čelních je jasně daná - musí být na přídi, nikoliv na střeše, bocích či na zádi. Nicméně variabilní je již tvar, který může ovlivnit i použitelná technologie. Pokud sáhnete po LEDkách či rovnou laserových lampách, můžete počítat s daleko užším provedením, než by tomu bylo u xenonů či halogenů. Zvenčí navíc nikdy nevidíte celé světlo, jeho značná část je ukryta pod povrchem, čemuž musí být uzpůsobena struktura vozu. V závislosti na použité technice je pak navíc ovlivněna i hmotnost, respektive její rozložení, přestože jde o gramy či kila.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že Astonu Martin transformace konceptu na produkční vůz zabrala takřka rok. Co už překvapivé je, jak výsledek vypadá. Tvary předních světlometů jsou docela nudné, jak ukazuje jediná oficiální fotka Astonu i pár dalších od Bogdana Capusana. Z jejich publikování Aston Martin a Red Bull asi nebudou mít radost, neboť jak jsme zmínili, vůz bude oficiálně představen až ve Frankfurtu. U příležitosti Velké ceny Monaka však obě firmy nechaly zákazníky produkční variantu prozkoumat a jak je patrné i z přiložené pozvánky, vše mělo být tajné.
My se ale na Capusana nezlobíme, novinku si díky němu můžeme prohlédnout i další detaily. Vidíme tak odlišnou zadní část předního blatníku, do které se nyní zakusuje prominentní boční linie. Změnily se také kapsy sání, na zádi si pak můžeme povšimnout odlišných světlometů či až bizarně obřího difuzoru a nad ním trůnících koncovek výfuku. Pomalu se tedy dá říci, že zde máme zcela jiný vůz, než jaký byl představen před rokem, ačkoliv silueta zůstává stejná.
Zmínit pak můžeme ještě první pohled na interiér, kde pokračují karbonové orgie. Z uhlíkových vláken je prakticky vše, nač pohlédnete, včetně sedadel. Ta se přitom budou lišit kus od kusu, a nikoliv jen kvůli tomu, že skořepina řidiče bude odlévána majiteli na tělo jako u závodních vozů. Zákazníci si totiž mohou dopřát i jednomístnou konfiguraci.
Je to tedy dost změn, které rok trvající práci snadno ospravedlní. A kdyby ne, jsou tu i jiné věci, které Aston dělá ve chvílích, kdy nevyvíjí auta. Spolu s firmou Hogan vyprodukoval novou omezenou edici luxusních bot zvaných Aston Martin x Hogan FW1718. Ty zaujmou především jazykem, který je vyroben z klasické leštěné hnědé kůže. Zbytek povrchu tvoří kůže broušená, kterou doplňuje nylonová síťovina. Na té se skví velké „H“, jež odkazuje na spolupracující firmu. K dispozici bude čtveřice barevných variant, hnědý jazyk však zůstává neměnný. Pro celý svět je pak k dispozici jen 3 000 párů, přičemž ceny startují na 375 Eur (cca 9 900 Kč) - hodně peněz na boty, ale ne zase tak moc na Aston Martin...

Aston Martin se pochlubil zatím jen jediným snímkem Valkyrie, a to ve společnosti Sereny Williams
Na světě jsou však i další snímky...
...kromě toho si můžeme představit i novou luxusní obuv značky, jenž vznikla ve spolupráci s firmou Hogan
Zdroje: Aston Martin@Twitter, Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před hodinouElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 2 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 4 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva