Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston neuhlídal ani technická data své sportovní bohyně, dokážou překvapit
24.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové slibovali poměr hmotnosti a výkonu 1:1, realita ale bude jiná. Bude ještě lepší a není to jediný nový fakt, kterým Valkyrie umí ohromit.
Okolo Astonu Martin Valkyrie je v poslední době nebývale živo. Britové totiž během Velké ceny Monaka uspořádali privátní prezentaci pro nejvážnější zákazníky a poprvé ukázali prakticky hotové auto i se světly. Neměli jsme ho vidět, ne tak brzy, protože ale Aston nevzal svým klientům mobily, mohli jsme si vůz prohlédnout nejen zvenčí, ale nakonec i zevnitř. To zní jako dost úniků naráz, klientům ale byla představena i některá technická data. A také ta jsou teď venku.
Dosud jsme přitom věděli, že Valkyrie bude poháněna atmosférickým dvanáctiválcem, kterému pomocnou ruku podá elektrická jednotka ve stylu KERS Formulí 1. Značka kromě toho naznačila, že cílí na poměr výkonu a hmotnosti 1:1, přičemž koní i kilogramů jsme měli dostat po tisícovce. I díky tomu by měl Aston Martin dosahovat na okruzích, jako je třeba Silverstone, srovnatelného tempa s monoposty F1 či speciály LMP1.
Nově se ukazuje, že poměr 1:1 dodržen nebude, žádného ze zákazníků to ale rozhodně trápit nemusí. Britové sice na jedné straně nezvládli zůstat pod tunovou hmotností, neboť Valkyrie bude vážit 1 030 kilogramů, nicméně na druhé straně přivedou do hry zhruba 1 130 koní. Téměř tisícovku přitom vyprodukuje atmosférická 6,5litrová pohonná jednotka, zbytek je úkolem elektromotoru poháněném hlavně díky rekuperaci kinetické energie.
Konkrétní data o jízdní dynamice zatím známa nejsou, při pohledu na výše zmíněná čísla lze ale počítat s opravdu pekelným tempem. Za tím přitom stojí i aerodynamika, jíž bylo podřízeno vše. A nemalou měrou lpěl Aston Martin i na nízké hmotnosti, ačkoliv původní cíl byl poněkud lehce překročen. Na druhou stranu je třeba dodat, že Valkyrie váží méně než Mazda MX-5, ovšem nabídne více koní než Ferrari LaFerrari.
Důvodem nízké hmotnosti je lpění na detailech. Kupříkladu znak Astonu Martin na přídi je tak tenký, že jej po přejetí špice vozu ani neucítíte. Z toho důvodu váží jen pár miligramů. Pro Brity těžký mechanismus elektricky ovládaných zpětných zrcátek pak nahrazuje kamera a dva LCD displeje v kabině, kde většina ovládacích prvků zamířila na volant. Středová konzole má totiž na šířku jen zhruba 7 centimetrů.
I přes tento puristický přístup ovšem Valkyrie není zcela nepraktická. Kupříkladu ony boční tubusy by měly být koncipovány jako zavazadelník, který pobere dostatek věcí pro dva na víkend. Na dvojici sedadel pak trval Adrian Newey, přičemž jeho kolega Marek Reichman se svými 180 centimetry posloužil i jako tester jistého komfortu - uvnitř relativně úzkého kokpitu totiž neměl ani se svou výškou problémy.
Tím nám příval nových informací víceméně končí, dodat můžeme jen zmínku o absenci funkčního prototypu. Vůz odhalený v Monaku je totiž nepojízdnou maketou, která má lépe přiblížit, nač se zákazníci v roce 2019 mohou těšit. Funkční prototyp by přitom měl dorazit nejpozději v roce 2018, spíše ale dříve. Aston Martin tedy bude mít dostatek času na najetí potřebných testovacích kilometrů.
Ke slavnostnímu jízdnímu debutu produkční verze pak dojde příští rok při závodě 24 hodin Le Mans, kde Valkyrie odjede zaváděcí kolo. Je přitom možné, že následně do vytrvalostních klání zasáhne i jako účastník, neboť kromě civilní verze vznikne i ta okruhová, která se pochlubí extrémnějším bodykitem. Právě toto provedení přitom má být na úrovni Formule 1 či speciálu LMP1.











Nový Aston Martin Valkyrie jsme si díky únikům z privátní prezentace mohli prohlédnout hlavně zevnitř...
...pár snímků ale odhalilo i modifikovaný exteriér
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
včeraLada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
včeraPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šéf Trackhouse Marks: „To je důvod, proč jsme přivedli Oguru“ včera 11:51
- Cremona: Test WorldWCR 2. den 4.4.2025
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství 4.4.2025
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
Nejnovější články
Němci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
včeraPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraK mání je spása českých staromilců, úplně poslední Škoda Octavia s motorem bez turba se dá koupit nejetá
včeraLada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva