Aston Martin CC100: výjimečný model potvrzen, nebude mít střechu, ani dveře

Britská značka v rámci oslav stých narozenin představí v květnu limitovanou edici odkazující na DBR1. Vzniknout mají pouhé dva exempláře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Aston Martin CC100: výjimečný model potvrzen, nebude mít střechu, ani dveře

8.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Aston Martin CC100: výjimečný model potvrzen, nebude mít střechu, ani dveře

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská značka v rámci oslav stých narozenin představí v květnu limitovanou edici odkazující na DBR1. Vzniknout mají pouhé dva exempláře.

Ačkoliv jsme se o britské automobilce v rámci našeho ženevského speciálu prozatím příliš nerozepsali, můžete vsadit boty na to, že Aston Martin na výstavišti Palexpo stoprocentně je. Přičemž na stánku představuje nejen novinku SP10, ale také limitované edice Centenary, které vznikly u příležitosti oslav stého výročí značky. Tato událost je ovšem pro Aston Martin natolik významná, že jen jednou omezenou sérií to rozhodně končit nebude. Další by přitom měla dorazit již v květnu, na rozdíl od té současné, která se prodává po sto kusech, však budou k mání pouze dva exempláře.

Vůz by se pod názvem CC100 měl představit během závodu 24 hodin Nürburgringu, což je více než příhodné. Odkazovat totiž má na slavné vítězství Stirlinga Mosse, který v roce 1959 zvítězil s modelem DBR1 v závodu 1000 km na Nürburgringu. Divit bychom se tak rozhodně neměli faktu, že nová limitovaná edice je stylem závodního vozu výrazně ovlivněna. Podle šéfa značky Ulricha Beze dokonce nebude mít ani dveře, ani střechu a její kabina bude kompletně otevřená.

Po stránce technické přitom novinka bude založena na dvoumístném roadsteru V12 Vantage, což znamená šestilitrový dvanáctiválec s výkonem minimálně 517 koní. Po stránce cenové by se pak model CC100 měl pohybovat mezi limitovanou edicí V12 Zagato za 330 000 GBP (cca 9 570 000 Kč) a ultralimitovaným Astonem Martin One-77 za 1,4 milionu liber (40,6 milionu korun).

Tím ovšem oslavy britské značky nekončí. Zvláště ne v souvislosti s květnovými událostmi na Nürburgringu, kde bychom měli být svědky spanilé jízdy Mosse s jeho původním DBR1. Vedle něj by pak měl jet Bez v novém CC100. Mimo to pak Aston Martin v pohoří Eifel odhalí (a také nasadí do vytrvalostního závodu) závodní Aston Martin Rapide s hybridní vodíkovou pohonnou jednotkou.

Účelem tohoto vozu přitom není nic jiného než demonstrace technologií budoucnosti a především „objetí jednoho kola závodním tempem bez vyprodukování jediné emise“. To by zřejmě neměl být problém, neboť Rapide s výkonem přes 500 koní má být schopen odjet až 20 % celého závodu čistě na vodík. Zbytek vzdálenosti pak bude motor spalovat klasický vysokooktanový benzin. Bez přitom věří, že právě tato technologie by měla být budoucností silničních automobilů, skutečně bezemisní pohon se ale realitou stane jen stěží, jakkoli si Aston Martin myslí opak.

Ani těmito událostmi ale letošní oslavy automobilky neskončí. Letos v létě v Pebble Beach chce představit další dva limitované koncepty, o těch ale zatím nevíme nic konkrétnější.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.


Aston Martin CC100: výjimečný model potvrzen, nebude mít střechu, ani dveře - 1 - Aston Martin DBR1 01Aston Martin CC100: výjimečný model potvrzen, nebude mít střechu, ani dveře - 2 - Aston Martin DBR1 02Aston Martin CC100: výjimečný model potvrzen, nebude mít střechu, ani dveře - 3 - Aston Martin DBR1 03Aston Martin CC100: výjimečný model potvrzen, nebude mít střechu, ani dveře - 4 - Aston Martin DBR1 04Aston Martin CC100: výjimečný model potvrzen, nebude mít střechu, ani dveře - 5 - Aston Martin DBR1 05Aston Martin CC100: výjimečný model potvrzen, nebude mít střechu, ani dveře - 6 - Aston Martin DBR1 06
Stirling Moss vyhrál v roce 1959 s Astonem Martin DB9 slavný závod 1000 km Nürburgringu. V květnu dá značka tyto ikony opětovně dohromady, pričemž zároveň představí i limitovanou edici CC100 tímto modelem i závodem ovlivněnou

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše