Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vulcan odhalen, má atmosférický 7,0 V12 a přes 800 koní
25.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Brit se drží starých receptů, do vínku dostal sedmilitrový V12 s přirozeným plněním. K mání bude jen 24 kusů.
Ačkoliv současná doba přeje zejména „zeleným“ automobilům, pár značek i nadále myslí na ty řidiče, kteří za volantem hledají hlavně zážitky. Na svém kontě však musí mít nemalé finance, neboť takové Ferrari LaFerrari FXX K či McLaren P1 GTR z odkrojí značnou část i z nemalého jmění. A nejinak tomu bude v případě nového Astonu Martin Vulcan, který dvěma výše zmíněným hypersportům hodlá konkurovat. A to nikoliv pouze výkonem či agresivní vizáží, ale také specifickou formou vlastnictví.
Stejně jako italský či britský stroj si ani Vulcan nemůžete postavit do své garáže. Místo toho se o jeho ustájení bude starat Aston Martin, který vám jej následně přistaví na startovní čáru v rámci okruhových dní. Jakmile se však vysoukáte z kokpitu, značka opětovně sbalí veškerá fidlátka a zamíří do svého ústředí i s vaším vozem. To samozřejmě na jednu stranu není příliš lákavé, přesto se však dá počítat s tím, že 24 dostupných exemplářů bude mít své majitele velmi rychle.
Ti budou zařazeni do speciálního tréninkového programu, který zahrnuje nejen konzultace se závodními jezdci Astonu Martin, ale také svezení v modelech V12 Vantage S, One-77 a Vantage GT4. Díky tomu získají jisté povědomí o chování britských vozů na trati, pročež budou řádně připravení k stisknutí startovacího tlačítka modelu Vulcan. To následně přivede k životu atmosférický sedmilitrový dvanáctiválcový motor V12, který zadní kola zásobuje výkonem vyšším než 800 koní.
Tento výkon sice v porovnání s Ferrari či McLarenem není až tak enormní, Vulcan se ovšem na rozdíl od těchto modelů obešel bez hybridní techniky. Očekávat tedy můžeme o poznání nižší hmotnost a díky atmosférickému motoru také mnohem přímější odezvu, načež bychom tu klidně mohli mít vítěze všech okruhových dní. I když v tomto směru nechceme nic zakřiknout, přeci jen přesná data o jízdní dynamice Aston Martin k dispozici nedal.
Víme ovšem, že potenciál motoru budou krotit karbon-keramické brzdové kotouče Brembo o rozměru 380 milimetrů vpředu a 360 mm vzadu. Mimo ně lze počítat se samosvorným diferenciálem či zavěšením typu push-rod, které dostalo do vínku také stavitelné tlumiče DSSV (Multimatic Dynamic Suspension Spool Valve). Nechybí ani přední a zadní stabilizátor, nastavitelné ABS či trakční kontrola.
Dále můžeme zmínit karbonový monokok, který byl převzat z modelu One-77, načež tu máme ten samý rozvor 2 791 milimetrů. Z uhlíkových vláken je pak i hnací hřídel, která byla usazena do hořčíkového tubusu a opomenut nebyl tento materiál ani v rámci samotné karoserie, která počítá s enormním zadním křídlem a výfuky vyvedenými před zadními koly.
Tím dostupné informace víceméně končí, zmínit již můžeme jen šestistupňovou sekvenční převodovku Xtrac či fakt, že Vulcan plně vyhovuje předpisům mezinárodní automobilové federace FIA. Více se dozvíme v Ženevě, za prvními okruhovými kilometry pak budou moci zákazníci vyrazit v příštím roce.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Aston Martin Vulcan se zatím ukázal jen na tmavé sadě fotek. Naživo si jej ovšem budeme moci prohlédnout již příští týden v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 7 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 10 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel