Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vanquish S Volante: 603 koní vypadá lépe bez střechy než s ní
27.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka dostala do vínku nejen poladěný atmosférický dvanáctiválec, ale také agresivnější bodykit či překalibrovaný podvozek. A sluší ji to.
Po příchodu Astonu Martin Vanquish S britská automobilka nyní představila také otevřenou variantu Volante. Ta dostala do vínku stejné modifikace jako kupé, nicméně její vzhled - zvláště se staženou střechou - dráždí smysly daleko více. Při pohledu z boku jsou totiž kupříkladu jasně viditelné hrboly za zadními sedadly, které jsou opravdu delikátním doplňkem.
Ve všem ostatním již „eSkové“ Volante profituje ze stejných změn, kterých se loni dočkalo i kupé. Máme tu tedy atmosférický 5,9litrový dvanáctiválec, jenž skrze překalibrovanou automatickou osmistupňovou převodovku Touchtronic III posílá na zadní kola 603 koní v 7 000 otáčkách a 630 Nm točivého momentu při 5 500 ot./min.
Jízdní dynamiku značka momentálně nezveřejnila, odvodit ji ovšem můžeme od méně výkonných sourozenců. Vanquish s 576 koňmi totiž zvládá zrychlit na stovku za 3,8 sekundy, zatímco Volante je o dvě desetiny pomalejší. Kromě toho počítá s nejvyšší rychlostí 317 km/h, která je o sedm kilometrů v hodině nižší než u kupé.
Oproti tomu Vanquish S akceleruje na stovku za 3,5 sekundy, přičemž jeho maximálka je stejná jako u varianty s nižším výkonem. Otevřené provedení by tak mohlo dosahovat času 3,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 317 km/h. Zda je ale náš odhad správný, to nejspíše zjistíme v Ženevě při živém debutu nebo v dubnu během zahájení prodeje.
Aktuálně tedy jen dodáme, že kromě vyššího výkonu se i kabriolet dočkal modifikací na podvozku vylepšených stabilizátorů či specifických 20palcových litých kol s pneumatikami Pirelli P-zero o rozměru 255/35 vpředu a 305/30 vzadu. Aston přitom použil stejného designu jako u kupé, jenž počítá s černými středy a stříbrnými okraji.
Dále tu máme nový výfukový systém se čtveřicí koncovek výfuku, jenž vykukují z nového nárazníku a rámují efektivnější difuzor. Mimo to se Vanquish S Volante pyšní přepracovaným čelním nárazníkem a bočními prahy, přičemž značka prakticky všude použila karbonová vlákna. To ovšem snížení hmotnosti příliš nepomohlo.
Konkrétní data Aston Martin do placu nedal, nicméně kupé váží nemalých 1 739 kilogramů. Jde přitom o naprosto stejnou hmotnost, jakou disponuje i méně potentní provedení, pročež můžeme předpokládat, že vahový handicap kabrioletu bude taktéž identický - tedy 105 kilo, jenž ručičky vah tlačí na celkových 1 844 kg.
Zmínit již lze jen interiér, kam se nastěhovala unikátně prošívaná kůže či leštěné karbonové dekory. Dále tu máme vyšitý nápis „Vanquish S“ na hlavových opěrkách. Komu to ovšem nestačí, může sáhnout buď po příplatkové kůži Bridge of Weir Caithness nebo zakázkovém programu Aston Martin by Q.
Aston Martin Vanquish S Volante je mnohem více sexy než kupé. Do vínku přitom dostal identických 603 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 11 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 2 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 3 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 5 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 6 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva