Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vanquish S je 600koňová rozlučka s atmosférickou V12
16.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze britské vlajkové lodi počítá s vyšším výkonem, přepracovaným podvozkem, agresivnějším vzhledem i luxusnějším interiérem.
Také britská automobilka se rozhodla vyměnit evropské pošmourno za kalifornské slunce. Na autosalonu v Los Angeles tak Aston Martin představil nové provedení své vlajkové lodi, Vanquish S. Ten je přitom jedním z posledních vozů značky, jenž ke svému pohonu užívá atmosférický dvanáctiválec. Příští generace již vsadí na přeplňované ústrojí, které dostalo také kupé DB11.
Do této „truchlivé“ budoucnosti ale ještě nějaký ten pátek zbývá, aktuálně tedy budeme svou pozornost soustředit na nové „eSko“. Začneme v motorovém prostoru, kde došlo k modifikacím šestilitrové jednotky. Ta nyní produkuje 600 koní namísto 573, jež zůstávají základnímu Astonu Martin Vanquish. Sprint na stovku se tak zlepšil na 3,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 323 km/h.
Dále víme, že vyššího výkonu bylo dosaženo úpravou sání a také zvětšením svodů výfuku zakončeným čtveřicí koncovek. K tomu byl překalibrován software osmistupňového automatu Touchtronic III, který nyní nabízí rychlejší podřazení a lepší kultivovanost v nižších rychlostech. A nová je také charakteristika stabilizátorů, pružin a tlumičů.
Veškeré tyto změny měly vůz učinit živějším, zároveň ale nemělo dojít k narušení komfortu posádky. Tu obklopuje prošívaná kůže, a to jak ze standardní výbavy, tak z příplatkové, jež využívá služeb společnosti Bridge of Weir. Vše pak završuje nové provedení palubní desky a středového tunelu potaženého „Satin Chopped Carbon Fiber“, tedy speciálním karbonem.
Zvenčí se novinky soustředí především na čelní nárazník, který taktéž počítá s uhlíkovými vlákny a zrevidovaným splitterem. Zredukován tak byl zdvih na přední nápravě, aerodynamický odpor na druhou stranu narostl. Mimo to tu máme nová kovaná pětipaprsková kola či doplňkovou sadu karbonových dekorací.
Ve finále lze zmínit, že Aston Martin Vanquish S bude k mání jako kupé i kabriolet Volante. Ceny startují na sumě 262 950 Eur (cca 7,1 milionu korun), přičemž první exempláře zamíří k zákazníkům ještě před koncem letošního roku.















Aston Martin Vanquish S dostal do vínku 600 koní, stovku tak nyní zvládne za 3,5 sekundy při cestě za maximálkou 323 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejčtenější články
Iluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
1.3.2025Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva