Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vanquish a Rapide S 2015: Britové dostali osmistupňový automat
6.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová převodovka ZF vylepšila akceleraci o půl sekundy. Kromě toho navýšila nejvyšší rychlost a zredukovala spotřebu a emise CO2.
Vlajkové lodi britské automobilky Aston Martin měly doposud jednu zásadní slabinu, a sice převodovku. Šestistupňový automat Touchtronic 2 bychom totiž sotva mohli nazvat moderním či bryskně řadícím. Asi proto nebude překvapením, když se modernizace modelů Vanquish a Rapide S soustředila právě na tento komponent. Do nového modelového roku tedy oba Britové vstupují s novým automatem Touchtronic III, ten však s předchozí převodovkou nemá kromě názvu pranic společného. Místo toho jde o známou osmistupňovou skříň, kterou vyvinula firma ZF a kterou technici Astonu Martin upravili dle svých potřeb.
Vyjma toho se drobným úpravám podrobil také šestilitrový dvanáctiválec, který kromě jiného nově profituje z řídicí jednotky firmy Bosch. Pochlubit se tedy může výkonem 576 koní u modelu Vanquish, zatímco pod kapotou sedanu Rapide S produkuje koní 560. To v kombinaci s moderním automatem výrazně ovlivnilo čas potřebný k akceleraci na stovku. V obou případech totiž máme co do činění s půlsekundovou úsporou, díky čemuž čtyřdveřový vůz zvládá danou disciplínu za 4,4 sekundy, ten dvoudveřový pak za 3,8 s. Díky tomu je nejlépe sprintujícím sériovým Astonem Martin všech dob.
Jen u lepší akcelerace ovšem nezůstaneme, upravený finální převod totiž rovněž zvedl maximální tempo u obou vozů na více než 322 km/h. Spotřeba a emise CO2 ovšem letěly dolů, přičemž u dvoudveřového kupé se dočkáme 298 gramů na kilometr a u čtyřdveřového sedanu 300 g/km. Žíznivost pak u Astonu Martin Vanquish činí 19,3 l/100 km ve městě, 9,1 l/100 km mimo město a 12,8 l/100 km v průměru. Otevřená verze Volante přitom disponuje stejnými hodnotami, zatímco u Rapide S se dočkáme lehkého navýšení na 19,5/9,1/12,9 litru na sto kilometrů.
Tím ovšem modernizace nekončí, za dalšími novinkami ovšem musíme zamířit k podvozku. Vanquish totiž dostal o 15 procent tužší přední a o 35 procent tužší zadní tlumiče. Oba modely pak navíc disponují o 20 procent tužším zapouzdřením zadního zavěšení a poladěnými brzdami, přičemž Rapide S navíc obdržel větší přední kotouče. To je ale v rámci mechaniky skutečně vše, dodat snad již můžeme pouze tolik, že zmiňovaná osmistupňová převodovka dovede řadit za 0,13 sekundy.
Přesunout se tedy můžeme k vizuálním úpravám, kterých již není tolik. Zvenčí jde víceméně jen o nové barvy, z nichž vyzdvihnout můžeme odstín Diavolo Red dříve dostupný pouze u série V12 Zagato. Sáhnout pak můžete ještě po kovaných kolech, které redukují neodpruženou hmotnost o téměř sedm kilogramů, zatímco uvnitř se objevují nové barvy čalounění. Tím ale náš report můžeme uzavřít, přičemž ceny budou známy blíže k podzimnímu zahájení prodeje.
Oficiální fotogalerie Astonu Martin Vanquish 2015
Oficiální fotogalerie Astonu Martin Vanquish Volante 2015
Oficiální fotogalerie Astonu Martin Rapide S 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 2 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 4 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 5 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 7 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva