Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy

(+ živé foto) Novinky slibují záplavu karbonových vláken. Lépe využít je dokáže osmiválcový model, jehož akcelerace z klidu na 96 km/h klesla na 4,6 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy

19.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Novinky slibují záplavu karbonových vláken. Lépe využít je dokáže osmiválcový model, jehož akcelerace z klidu na 96 km/h klesla na 4,6 s.

O britské automobilce jsme v poslední době slýchali hlavně v souvislosti se zahájením spolupráce s AMG nebo autíčem pro malé nadšence. V Ženevě se ovšem dočkáme také novinek pro dospělé, přičemž ta mohutnější na sebe bere podobu Astonu Martin DB9. Ten bude s výjimkou Ameriky k dispozici po celém světě pod názvy Carbon Black a Carbon White, které plně odhalují podstatu odlišnosti od standardu. V krátkosti se dá říci, že kromě doplňků z uhlíkových vláken nic speciálního nenabízejí.

Až tak rychle ovšem dvanáctiválcové kupé s výkonem 517 koní odbýt nehodláme. I když zvenčí se víceméně jedná pouze o unikátní černou nebo bílou barvu doplněnou karbonovými lištičkami za předními koly, více se toho událo v interiéru, kde kontrastní švy odkazují na barvu venkovních brzdových třmenů. Kromě toho přibyly ozdobné lišty prahů. Ceny jsou k dispozici v dealerstvích „na vyžádání“.

Přesunout se tak můžeme k modelu V8 Vantage N430, který již má cenu jasně danou (od 89 995 GBP/cca 2,97 milionu korun). Ten se nechal inspirovat závodním provedením GT4, k mání však nebude jen jako kupé, ale rovněž v podobě roadsteru. V takovém případě ovšem musíte oželet část speciálního polepu karoserie zvaného Club Sport Graphics Pack, který pro změnu odkazuje na koncepční CC100 Speedster.

Stejně jako v případě předchozího DB9 i zde můžeme počítat s uhlíkovými vlákny, očividně jich však bude o poznání více. V kombinaci s novými desetipaprskovými koly se karbon podílí na snížení hmotnosti o 10 kilo. V interiéru nechybí kevlarová sedadla či standardní šestistupňový manuál. Sáhnout lze ovšem také po příplatkovém automatu, který dorazí s hořčíkovými pádly.

Z dalších doplňků můžeme jmenovat tisíciwattový audio systém Bang Olufsen, který by mohl značně konkurovat jekotu osmiválcového motoru. Ten přitom ze 4,7litrového objemu doluje 436 koní, což díky zmíněné redukci hmotnosti stačí k akceleraci z klidu na 96 km/h za 4,6 sekundy. Nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 306 km/h, přičemž okusit ji můžete od září, kdy začíná prodej.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 1 - Aston Martin DB9 Carbon Black zive 01Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 2 - Aston Martin DB9 Carbon Black zive 02Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 3 - Aston Martin DB9 Carbon Black zive 03Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 4 - Aston Martin DB9 Carbon Black zive 04Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 5 - Aston Martin DB9 Carbon Black zive 05

Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 6 - Aston Martin Vantage N430 zive 01Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 7 - Aston Martin Vantage N430 zive 02Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 8 - Aston Martin Vantage N430 zive 03Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 9 - Aston Martin Vantage N430 zive 04Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 10 - Aston Martin Vantage N430 zive 06Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 11 - Aston Martin Vantage N430 zive 07Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 12 - Aston Martin Vantage N430 zive 08Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 13 - Aston Martin Vantage N430 zive 09Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 14 - Aston Martin Vantage N430 zive 10Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 15 - Aston Martin Vantage N430 zive 11
Novinky Astonu naživo v Ženevě

Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 16 - Aston Martin DB9 Carbon 01Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 17 - Aston Martin DB9 Carbon 02Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 18 - Aston Martin DB9 Carbon 03Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 19 - Aston Martin DB9 Carbon 04
Karbonové provedení Astonu Martin DB9 se od standardní produkce příliš neliší...

Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 20 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 01Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 21 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 02Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 22 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 03Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 23 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 04Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 24 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 05Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 25 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 06Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 26 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 07Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 27 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 08Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 28 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 09Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 29 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 10Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 30 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 11Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 31 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 12Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 32 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 13Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 33 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 14Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 34 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 15Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 35 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 16Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 36 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 17Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 37 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 18Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 38 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 19Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 39 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 20Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 40 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 21Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 41 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 22Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 42 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 23Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy - 43 - Aston Martin V8 Vantage N430 2014 24
...zatímco ovšem V8 Vantage N430 byl přepracován prakticky od podlahy až po strop. Díky 20kilové dietě a 436 koním nyní zvládá akceleraci na 96 km/h za 4,6 sekundy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.