Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy
19.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Novinky slibují záplavu karbonových vláken. Lépe využít je dokáže osmiválcový model, jehož akcelerace z klidu na 96 km/h klesla na 4,6 s.
O britské automobilce jsme v poslední době slýchali hlavně v souvislosti se zahájením spolupráce s AMG nebo autíčem pro malé nadšence. V Ženevě se ovšem dočkáme také novinek pro dospělé, přičemž ta mohutnější na sebe bere podobu Astonu Martin DB9. Ten bude s výjimkou Ameriky k dispozici po celém světě pod názvy Carbon Black a Carbon White, které plně odhalují podstatu odlišnosti od standardu. V krátkosti se dá říci, že kromě doplňků z uhlíkových vláken nic speciálního nenabízejí.
Až tak rychle ovšem dvanáctiválcové kupé s výkonem 517 koní odbýt nehodláme. I když zvenčí se víceméně jedná pouze o unikátní černou nebo bílou barvu doplněnou karbonovými lištičkami za předními koly, více se toho událo v interiéru, kde kontrastní švy odkazují na barvu venkovních brzdových třmenů. Kromě toho přibyly ozdobné lišty prahů. Ceny jsou k dispozici v dealerstvích „na vyžádání“.
Přesunout se tak můžeme k modelu V8 Vantage N430, který již má cenu jasně danou (od 89 995 GBP/cca 2,97 milionu korun). Ten se nechal inspirovat závodním provedením GT4, k mání však nebude jen jako kupé, ale rovněž v podobě roadsteru. V takovém případě ovšem musíte oželet část speciálního polepu karoserie zvaného Club Sport Graphics Pack, který pro změnu odkazuje na koncepční CC100 Speedster.
Stejně jako v případě předchozího DB9 i zde můžeme počítat s uhlíkovými vlákny, očividně jich však bude o poznání více. V kombinaci s novými desetipaprskovými koly se karbon podílí na snížení hmotnosti o 10 kilo. V interiéru nechybí kevlarová sedadla či standardní šestistupňový manuál. Sáhnout lze ovšem také po příplatkovém automatu, který dorazí s hořčíkovými pádly.
Z dalších doplňků můžeme jmenovat tisíciwattový audio systém Bang Olufsen, který by mohl značně konkurovat jekotu osmiválcového motoru. Ten přitom ze 4,7litrového objemu doluje 436 koní, což díky zmíněné redukci hmotnosti stačí k akceleraci z klidu na 96 km/h za 4,6 sekundy. Nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 306 km/h, přičemž okusit ji můžete od září, kdy začíná prodej.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.





Novinky Astonu naživo v Ženevě
Karbonové provedení Astonu Martin DB9 se od standardní produkce příliš neliší...
...zatímco ovšem V8 Vantage N430 byl přepracován prakticky od podlahy až po strop. Díky 20kilové dietě a 436 koním nyní zvládá akceleraci na 96 km/h za 4,6 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
před 9 hodinamiStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
před 2 hodinamiExperti vybrali auta, která jsou největšími „držáky” za peníze, vzhledem k ceně prostě vydrží nejvíc
před 3 hodinamiBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
před 5 hodinamiKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
před 6 hodinamiNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva