Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V12 Vantage S: nejrychlejší Aston po One-77 jezdí až 330 km/h
29.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britská novinka má nový motor, sedmistupňovou sekvenci a zhubla o 15 kilo. Na stovku tak zvládne zrychlit pod 4 sekundy.
Tak tu máme další nový Aston Martin. Stejně jako třeba loňská DB9 nebo letošní Rapide S není ani verze V12 Vantage S revolucí, nýbrž jen drobnou evolucí oproti tomu, co už z nabídky značky známe. Jisté zásluhy ale novince připsat musíme už z toho důvodu, že se po limitované sérii One-77 jedná o nejrychlejší model v historii značky. Mohou za to hlavně změny, které Aston Martin provedl na atmosféricky plněném 5,9litrovém motoru V12, jehož pátá generace je označována kódem AM28. Oproti výše zmíněným vozům totiž dostal novou řídicí jednotku Bosch, která lépe využívá daný potenciál. Ten byl navíc ve srovnání s předchozím kupé patřičně navýšen, díky čemuž máte nyní pod pravou nohou 573 koní a 620 Nm točivého momentu.
Mimo to vůz vyměnil šestistupňovou převodovku za sedmistupňovou sekvenci Sportshift III AMT firmy Graziano, jíž Aston Martin využívá také v okruhových speciálech Vantage GT4, GT3 a GTE. Její součástí je i spojka z modelu One-77, přičemž ve srovnání s manuálem poklesla hmotnost převodovky o podstatných 25 kilogramů. Samozřejmostí je i avizované rychlejší řazení a také díky němu byste stovku měli pokořit do čtyř sekund. Nejvyšší rychlost pak stoupla z 305 na 330 km/h.
Typické nevýhody závodních sekvencí (tedy trhavé řazení při pomalých rychlostech) by přitom měly vynahrazovat nově naladěné jízdní režimy Normal, Sport a Track, které krom řazení přenastavují i tuhost tlumičů Bilstein, odezvu plynu, zvuk výfuku a účinky posilovače. V normálním módu tak V12 Vantage S vykazuje mnohem větší kultivovanost a použitelnost než verze s osmiválcem, zatímco sportovní režim by jej měl stavět na úroveň předchozího dvanáctiválce.
Je to ovšem až režim Track, se kterým máte k dispozici plný potenciál vozu, jež z něj dělá nejrychlejší regulérní Aston Martin. V tomto směru budete mít navíc ještě podporu posilovače řízení, který v tomto a sportovním módu přidává na tuhosti a preciznosti. Britská firma přitom dodává, že dva pedály namísto tří (nově si navíc můžete vybrat, zda je chcete leštěné nebo načerno lakované) mají více šancí zabodovat v Číně, což je pro automobilku velmi důležitý trh.
Spotřebu Aston Martin momentálně neudává, navzdory změnám na převodovce, posílenému motoru a nižší hmotnosti by ale 80litrová nádrž měla poskytnout alespoň akceptovatelný dojezd. Když už jsme přitom naťukli onu hmotnost, která celkově činí 1 665 kg, pak je zajímavé, že ačkoliv V12 Vantage S používá lehčí výfuk, karbon-keramické brzdy z modelu One-77 a onu o pětadvacet kilo lehčí sekvenci, ve srovnání s dosavadním V12 zhubnul jen o 15 kg. Očividně tak dostal přidáno jinde - kde, o tom už Aston nemluví.
Tento fakt je ještě patrnější, pokud při výčtu specifikací zmíníme i nová desetipaprsková kola, která oproti minulému kupé šetří 3,3 kilogramu neodpružené hmotnosti. Obout je přitom můžete do semi-slicků Pirelli P-Zero Corsa, jež jsou standardem, bez příplatku ovšem můžete sáhnout i po „univerzálních“ pneumatikách P-Zero poskytujících dostatek trakce při jakémkoliv počasí.
Tím výčet mechanických úprav končí a věnovat se můžeme i těm kosmetickým. Mnoho jich ovšem není, šéfdesignér značky Marek Reichman totiž jen pozměnil čelní partie kvůli lepšímu chlazení. Zakomponována do nich byla i nová maska odkazující na koncept CC100, po stranách a na kapotě si pak můžete dopřát více karbonu.
Stejný materiál se objevuje také v interiéru, kde jej doplňuje Alcantara a kůže. Standardem jsou odlehčená sportovní sedadla, mezi příplatky pak figurují třeba grafické polepy exteriéru zahrnující černou střechu a víko zavazadelníku. Počítat však musíte s tím, že cena v takovém případě může klidně vyletět až někam k pěti milionům. Přesnou cifru vám zatím neřekneme, auto podle svého gusta si ale na webu Astonu nakonfigfurovat už můžete...
































Na první pohled vypadá nový Aston Martin V12 Vantage S stejně jako předchozí model. Pozměněna byla ale celá řada vnitřních komponentů, díky čemuž vůz nově produkuje 573 koní a na stovku zrychlí pod čtyři sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejčtenější články
Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis