Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V12 Vantage S: nejrychlejší Aston po One-77 jezdí až 330 km/h
29.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britská novinka má nový motor, sedmistupňovou sekvenci a zhubla o 15 kilo. Na stovku tak zvládne zrychlit pod 4 sekundy.
Tak tu máme další nový Aston Martin. Stejně jako třeba loňská DB9 nebo letošní Rapide S není ani verze V12 Vantage S revolucí, nýbrž jen drobnou evolucí oproti tomu, co už z nabídky značky známe. Jisté zásluhy ale novince připsat musíme už z toho důvodu, že se po limitované sérii One-77 jedná o nejrychlejší model v historii značky. Mohou za to hlavně změny, které Aston Martin provedl na atmosféricky plněném 5,9litrovém motoru V12, jehož pátá generace je označována kódem AM28. Oproti výše zmíněným vozům totiž dostal novou řídicí jednotku Bosch, která lépe využívá daný potenciál. Ten byl navíc ve srovnání s předchozím kupé patřičně navýšen, díky čemuž máte nyní pod pravou nohou 573 koní a 620 Nm točivého momentu.
Mimo to vůz vyměnil šestistupňovou převodovku za sedmistupňovou sekvenci Sportshift III AMT firmy Graziano, jíž Aston Martin využívá také v okruhových speciálech Vantage GT4, GT3 a GTE. Její součástí je i spojka z modelu One-77, přičemž ve srovnání s manuálem poklesla hmotnost převodovky o podstatných 25 kilogramů. Samozřejmostí je i avizované rychlejší řazení a také díky němu byste stovku měli pokořit do čtyř sekund. Nejvyšší rychlost pak stoupla z 305 na 330 km/h.
Typické nevýhody závodních sekvencí (tedy trhavé řazení při pomalých rychlostech) by přitom měly vynahrazovat nově naladěné jízdní režimy Normal, Sport a Track, které krom řazení přenastavují i tuhost tlumičů Bilstein, odezvu plynu, zvuk výfuku a účinky posilovače. V normálním módu tak V12 Vantage S vykazuje mnohem větší kultivovanost a použitelnost než verze s osmiválcem, zatímco sportovní režim by jej měl stavět na úroveň předchozího dvanáctiválce.
Je to ovšem až režim Track, se kterým máte k dispozici plný potenciál vozu, jež z něj dělá nejrychlejší regulérní Aston Martin. V tomto směru budete mít navíc ještě podporu posilovače řízení, který v tomto a sportovním módu přidává na tuhosti a preciznosti. Britská firma přitom dodává, že dva pedály namísto tří (nově si navíc můžete vybrat, zda je chcete leštěné nebo načerno lakované) mají více šancí zabodovat v Číně, což je pro automobilku velmi důležitý trh.
Spotřebu Aston Martin momentálně neudává, navzdory změnám na převodovce, posílenému motoru a nižší hmotnosti by ale 80litrová nádrž měla poskytnout alespoň akceptovatelný dojezd. Když už jsme přitom naťukli onu hmotnost, která celkově činí 1 665 kg, pak je zajímavé, že ačkoliv V12 Vantage S používá lehčí výfuk, karbon-keramické brzdy z modelu One-77 a onu o pětadvacet kilo lehčí sekvenci, ve srovnání s dosavadním V12 zhubnul jen o 15 kg. Očividně tak dostal přidáno jinde - kde, o tom už Aston nemluví.
Tento fakt je ještě patrnější, pokud při výčtu specifikací zmíníme i nová desetipaprsková kola, která oproti minulému kupé šetří 3,3 kilogramu neodpružené hmotnosti. Obout je přitom můžete do semi-slicků Pirelli P-Zero Corsa, jež jsou standardem, bez příplatku ovšem můžete sáhnout i po „univerzálních“ pneumatikách P-Zero poskytujících dostatek trakce při jakémkoliv počasí.
Tím výčet mechanických úprav končí a věnovat se můžeme i těm kosmetickým. Mnoho jich ovšem není, šéfdesignér značky Marek Reichman totiž jen pozměnil čelní partie kvůli lepšímu chlazení. Zakomponována do nich byla i nová maska odkazující na koncept CC100, po stranách a na kapotě si pak můžete dopřát více karbonu.
Stejný materiál se objevuje také v interiéru, kde jej doplňuje Alcantara a kůže. Standardem jsou odlehčená sportovní sedadla, mezi příplatky pak figurují třeba grafické polepy exteriéru zahrnující černou střechu a víko zavazadelníku. Počítat však musíte s tím, že cena v takovém případě může klidně vyletět až někam k pěti milionům. Přesnou cifru vám zatím neřekneme, auto podle svého gusta si ale na webu Astonu nakonfigfurovat už můžete...
































Na první pohled vypadá nový Aston Martin V12 Vantage S stejně jako předchozí model. Pozměněna byla ale celá řada vnitřních komponentů, díky čemuž vůz nově produkuje 573 koní a na stovku zrychlí pod čtyři sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
před 5 hodinamiDrzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- «King of COTA» Nr. 1 v pátek včera 22:33
- Suverén jménem Jake Dixon, 28. Salač včera 21:32
- V Moto3 vede Bertelle včera 21:16
- V USA začal nejrychleji Morbidelli, Marquez crash včera 21:01
- PP pro Fernandeze, 12. Svoboda, 28. Novotný včera 17:33
Nejčtenější články
Aston Martin se propadl do rekordní ztráty. Dluží už přes 30 miliard, 5 procent zaměstnanců čeká vyhazov
28.2.2025Je konec, první velká továrna VW v Evropě dnes nadobro zavře, 3 000 zaměstnanců jsou bez práce
28.2.2025Věřte nebo ne, ale otřesná Tesla Cybertruck může vypadat ještě hůř, stačilo ji půjčit Mansory. A co to jméno?
28.2.2025Maserati má na kahánku. 38miliardová investice do firmy byla zrušena, prodeje jsou v kopru, klíčové novinky prohrávají v testech
28.2.2025Zprávy o tom, jak moc Muskovy kontroverze ničí prodeje Tesly, zjevně přehání, firma má dál jasně nejvěrnější kupce
28.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva