Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V12 Vantage GT3: britská silniční střela krotí kopyta 600 koní
18.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Aston Martin „vymáčknul z Vantage úplně všechno” novým nastavením všeho možného či karbonem. GT3 vznikne jen sto kusů.
Různých speciálních edic Aston Martinu Vantage očividně není nikdy dost. Není na úrovni Zondy či Veyronu, ale v Ženevě se ukáže v nové a tentokrát skutečně zvláštní a velmi limitovanou edici s názvem GT3. Není to náhoda, tento stroj je sice silniční, je ale silně inspirován jednak závodním Astonem Vantage, který sklízí úspěchy ve vytrvalostních závodech, a jednak to je do jisté míry i odpověď na Porsche 911 GT3. Na manuální převodovku se ale ani tady netěšte.
Základem V12 Vantage GT3 je, jak název napovídá, model V12 Vantage S. To znamená šestilitrový atmosférický dvanáctiválec pod kapotou, pohánějící zadní kola přes sedmistupňový robotizovaný manuál s pádly řazení pod volantem. Ten má k dokonalosti daleko, zde ale byl upraven pro rychlejší řazení. Pro GT3 dostal nějaký výkon i točivý moment navíc; kolik přesně, zatím není známo, ale oficiální zprávy hovoří o zhruba 600 koních a 625 Nm. Zrychlení na 60 mph (96,6 km/h) má trvat jen 3,5 vteřiny a stroj má dosáhnout maximálky 297 km/h - také dle odhadu, zatím.
Lepší dynamice ale nepomáhá jen výkonový přírůstek, důležité je zejména odlehčení vozu. Inženýři Astonu dokázali z V12 Vantage S oholit 100 kilogramů, a to nejen použitím spousty karbonu, ale také dalších technologií a materiálů ze závodního stroje. Máme tu karbonové panely přední části karoserie včetně kapoty, hořčíková kola, lithium-ionovou baterii, hořčíkové sání motoru s novou geometrií, která pomáhá i zvýšení výkonu, kompletně titanový výfuk s keramikou potaženými koncovkami nebo hořčíkovou trubku kardanové hřídele. A můžete mít i karbonovou střechu nebo plastové zadní okno. Celková hmotnost novinky tak je 1 565 kg.
Podstatné jsou i vnější změny na karoserii, které jsou nenápadné asi jako sáňky v létě a které pomáhají vozu aerodynamicky. Rozšíření blatníků si každý hned nevšimne, karbonová lízátka vpředu, otvory za předními koly, nové prahy a zadní nárazník s karbonovým difuzorem jsou ale vidět dost dobře, podobně jako obří křídlo na zádi auta. Designéři se nesnažili nijak skrýt příbuznost tohoto auta se závodním strojem, spíš ji ještě podtrhli kontrastním lakováním. Podle svého šéfa Marka Reichmanna však byl velký důraz kladen i na vizuální krásu, kterou jsou Astony proslulé.
Také podvozek byl pozměněn, s rozšířením blatníků se pojí i širší rozchod kol o 15 mm vpředu a 33 mm vzadu, a nové je nastavení adaptivních tlumičů Bilstein. Na oněch hořčíkových kolech, která mohou mít i centrální matku, jsou obuty pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 265/35 ZR19 vpředu a 325/30 ZR19 vzadu a pod nimi najdeme karbon-keramické brzdy z V12 Vantage S.
Také interiér doznal spousty změn. Protože alcantara je lehčí než kůže, je jí potažen kompletně celý vnitřek; celý až na místa, která jsou karbonová. Například středová kozole je z tohoto materiálu, zachovala si však skutečné sklo a hliník na ovladačích. Karbon najdeme také v konstrukci sedaček, ve výplních dveří, i zde je zejména z důvodu odlehčení, a jsou z něj vyrobena i pádla řazení.
Podle Davida Kinga, ředitele divize Aston Martin Special Projects, která za tímto strojem stojí, byl cíl stvořit auto s esencí závoďáku třídy GT3 pro běžné silnice. „Chtěli jsme vymáčknout z Vantage úplně všechno, abychom svořili okruhové auto, které je vizuálně i funkčně inspirováno závodním strojem, ale které si zachová řemeslnou kvalitu, jíž jsou Aston Martiny proslulé,” dodal King.
Přesný ceník zatím není na světě, ale podle dostupných informací by měl Aston Martin V12 Vantage GT3 začínat na nějakých 250 tisících librách, což je asi 9,1 milionu korun. O tom, že to je velmi limitovaná edice, jak stojí i výše, svědčí i plán na výrobu - GT3 má vzniknout jen ve stovce exemplářů a většina z nich už je údajně rozebraná. Pokud tedy máte zájem, doporučujeme se rychle chopit telefonu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Aston Martin V12 Vantage GT3 nezapře silnou inspiraci závodním strojem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 8 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 11 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel