Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin už vyrábí nové turbo V12, Vanquish s ním může mít až 820 koní
21.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová 5,2litrová pohonná jednotka prozatím zamíří pod kapotu kupé DB11. Počítá se s ní ovšem i pro příští Vanquish, Rapide a DBX.
O britské automobilce Aston Martin se v poslední době zmiňujeme zejména v souvislosti s její spoluprací s Red Bullem. Společný hypersport je ovšem hudbou vzdálenější budoucnosti, která má navíc oslovit pouze 99 vyvolených. Mnohem podstatnější pro značku je ovšem letošek a nová generace modelu DB11. Ta Brity přivádí do zcela nové éry, která se bude více opírat o spolupráci s koncernem Daimler a také přeplňované motory.
Právě na novou 5,2litrovou pohonnou jednotku V12 twin-turbo se dnes zaměříme především, neboť automobilka zahájila její výrobu v továrně Aston Martin Engine Plant (AMEP) v německém Kolíně. Jak přitom již velmi dobře víme, pod kapotou modelu DB11 bude dávat k dobru 608 koní a 700 Nm točivého momentu s nimiž kupé zvládne sprint na stovku za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost 322 km/h.
Továrna AMEP v prvé fázi počítá pouze s jednosměnným provozem, což odpovídá produkci více než 130 agregátů týdně. Do budoucna se ovšem počítá s rozšířením provozu, neboť v příštích letech by automobilka ráda prodávala 7 000 vozů ročně a toto číslo by ještě na konci této dekády mělo být zdvojnásobeno. Pravdou samozřejmě zůstává, že ne všechny kusy dostanou dvanáctiválce.
Zahájení výroby přeplňovaných motorů V12 ovšem neznačí příchod první dodávek, na ty si zákazníci musí počkat až do podzimu. Pokud navíc budou chtít ještě vyšší výkon, měli by se obrnit daleko větší trpělivostí. S větším stádem pod tradičně dlouhou kapotou se počítá až u nového Astonu Martin Vanquish, jehož příchod je naplánován na rok 2018.
Nová, v pořadí již třetí, generace by opětovně měla stanout na vrcholu standardní nabídky značky, přičemž v jejím případě by 5,2litrový motor měl produkovat zhruba 700 koní. Je ovšem možné, že Britové se pochlapí a zejména kvůli Ferrari dorazí s ještě vyšším výkonem. Možných je dokonce až 820 koní, což má automobilka dokonce již otestováno.
Ani to ovšem nemusí být definitivní limit. Šéf vývoje pohonných jednotek Dr. Brian Fitzsimons uvedl, že „motor byl koncipován s ohledem na budoucnost. Mohu proto zapojit elektrifikaci, kdykoliv budu chtít.“ To jinými slovy znamená, že Aston Martin skutečně koketuje s myšlenkou na hybridizaci dvanáctiválce.
Hlavním důvodem tohoto kroku ovšem nejsou ani tak vyšší výkony, jakožto spíše stále přísnější emisní limity. Na jejich oltář ovšem Britové nehodlají obětovat veškerou svou reputaci, pročež se máme i do budoucna dočkat modelů, které pod kapotou zaměstnají atmosférické dvanáctiválce a osmiválce. Vždy ale půjde jen o limitované edice.
Tím se dostáváme k chystanému novému V8 Vantage, který již příští rok. O jeho zadní kola se bude starat přeplňovaný čtyřlitr z produkce AMG, o jehož výkonu se prozatím žádné zdroje nezmiňují. Víme ovšem stoprocentně, že kromě automatu bude spřáhnut i s manuálem - jako jediná pohonná jednotka z Affalterbachu.
Od základního modelu automobilky se můžeme navrátit opětovně k dvanáctiválcovým modelům, neboť rok 2019 nejspíše bude zasvěcen novému Astonu Martin Rapide. Ještě před koncem dekády by se pak měl objevit crossover DBX, v jehož případě se kromě 5,2litrového agregátu V12 počítá rovněž s plnou elektrifikací.
Tím máme budoucnost britské značky definitivně zmapovánu, závěrem již jen dodáme, že vůbec první nový dvanáctiválec byl smontován tento týden a pod názvem Job 1 jej na konci montážní linky podepsal šéf Astonu Martin Andy Palmer. Dá se předpokládat, že zrovna tento agregát spíše než pod kapotu zamíří do firemního muzea.
Ve finále pak zmíníme, že motory budou z německého Kolína do britského Gaydonu cestovat po silnici. Továrna AMEP je totiž odkazem na někdejší vlastnictví automobilky Fordem, který ve stejné lokalitě počítá s výrobou modelu Fiesta. Samotný podnik přitom za uplynulých 12 let vyrobil na 40 tisíc dvanáctiválců.






















Britská automobilka Aston Martin zahájila výrobu nového přeplňovaného 5,2litrového dvanáctiválce. Ten nejprve zamíří pod kapotu kupé DB11, než jej dostanou také příští generace modelů Vanquish a Rapide i nový crossover DBX
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 3 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva