Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Rapide S: facelift přinesl nové jméno, vzhled i výkon
23.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Aston představil modernizovanou verzi své čtyřdveřové limuzíny. Rapide S 2013 chce být místo GT sportovním autem.
V souvislosti s britskou sportovní limuzínou jsme se naposledy věnovali pouze dvěma tématům - omezování výroby z důvodu upadající poptávky, a pak modernizaci, která by to mohla zvrátit. Jak si model Rapide vedl v loňském roce, s tím se automobilka Aston Martin zatím nepochlubila, každopádně přepracovaný produkt byl odhalen a to rovnou ve výkonnější verzi S, která bude ale beztak jedinou v nabídce.
Nejvýznamnější vizuální změnou na voze konkurujícímu Porsche Panamera Turbo S a Maserati Quattroporte je asi příď, která dostala pozměněnou jednodílnou masku chladiče bez horizontálního předělu a nový spoiler pod předním nárazníkem. Co můžeme soudit podle fotografií, novinka dostala výraznější odtrhovou hranu na víku zavazadlového prostoru a původní nejsou ani kola. V rámci příplatkové výbavy pak bude možné vzhled auta upravit kupříkladu karbonovými kryty vnějších zpětných zrcátek.
Britové se rozhodli kvůli zvýšení zájmu propagovat svůj stroj nikoli jako rychlé GT, ale skutečné sportovní čtyřdveřové auto. O úbytku dvoutunové hmotnosti (1 990 kg přesně) se tisková zpráva nezmiňuje, ale na druhou stranu konstruktéři uložili výrazně přestavěnou pohonnou jednotku o 19 mm níže a postarali se o patřičný nárůst výkonů.
Atmosférický dvanáctiválec s objemem 6,0 litru nese nové označení AM11, produkuje 558 koní při 6 750 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 620 newtonmetrů při 5 500 ot./min - pro srovnání, předchůdce měl „jen“ 477 koní a 600 Nm. Tato čísla, dosažená třeba použitím dutých vačkových hřidelí dovoluje Rapide akcelerovat z 0 na 60 mil v hodině (96 km/h) za 4,7 sekundy, tedy o čtyři desetiny rychleji, než tomu bylo dosud. Zrychlení na 100 km/h by proto mělo trvat těsně pod pět vteřin.
Aston si k této dynamice pomáhá prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky Touchtronic 2, napojené na karbonový kardan v hliníkovém pouzdře a samosvorný diferenciál. Rychlá limuzína dále dostala třístupňově stavitelný adaptivní podvozek, umožňující řidiči navolit režimy Normal, Sport a Track, přičemž odpružení spolupracuje se zavěšením s dvojitými lichoběžníkovými rameny vpředu i vzadu.
Za novými dvacetipalcovými koly a pneumatikami Bridgestone Potenza o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 295/30 ZR20 vzadu se ukrývají ocelové brzdy o průměru 398 a 360 mm, doplněné šesti a čtyřpístkovými třmeny.
Vylepšena byla rovněž sériová výbava, ve které najdete třeba kůží čalouněný interiér s dřevěnými intarziemi, elektricky stavitelné přední sedačky a vyhřívání všech čtyř, navigaci, parkovací senzory nebo tisíciwattový audiosystém Bang & Olufsen BeoSound. K utrácení navíc se však příležitost také najde. Doplatit si můžete kupříkladu za ventilaci všech sedadel, lesklé, stříbrné či černé dvacítky, barevné brzdiče (černé, červené nebo stříbrné), jemnější kůži anebo dvojici monitorů umístěných v zadní části opěradel předních sedadel s přehrávačem DVD a bezdrátovými sluchátky.
Aston Martin má s prodejem Rapide S docela naspěch, dokonce nehodlá čekat ani na ženevský autosalon. Automobilka začne přijímat objednávky už příští měsíc, přičemž cena na britském trhu by se podle britského Autocaru „neměla příliš odklonit od 150 tisíc liber předchůdce“.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.












Motor novinky posílil o 81 koní a čas akcelerace na stovku se zkrátil o čtyři desetiny sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce včera 20:41
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem včera 10:13
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha 14.4.2025
Nejnovější články
- Jedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
před 36 minutami Zavírání kapoty nechtěného elektrického Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak vůz poškodíte
před 2 hodinamiMaserati je na tom stále hůř. Šéf značky ve stínu bujících spekulací o konci značky nastínil, co bude dál
před 3 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 5 hodinamiMuž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.17. 10:51 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 08:47 - stst2
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 14:52 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 12:24 - M.Z.
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom