Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin RapidE je tu, nabídne až 1 000 koní s elektromotorem v každém z kol
21.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britové představili prototyp, z něj se má do dvou let vyklubat sériová verze. I teoretický dojezd slabší verze ale má činit jen 320 km.
Britskou automobilku Aston Martin máme tak nějak nerozlučně spjatou s Jamesem Bondem. A tedy s hlučnými automobilovými honičkami, které nezřídka končí výbuchem. Značka ovšem evidentně touží po zcela novém kreditu, který s hlukem nebude mít pranic společného. U příležitosti britsko-čínského summitu totiž představila elektrickou verzi čtyřdveřového modelu Rapide, na jejímž vývoji spolupracovala s firmou Williams Advanced Engineering, zatímco finance dodala šanghajská korporace ChinaEquity. Pokud přitom vše půjde jako po másle, pak bychom se produkční verze měli dočkat do dvou let.
O samotném voze se v oficiální rovině prozatím mnoho neví, tedy stran faktu, že na světě je již plně pojízdný prototyp. Nicméně v zákulisí se spekuluje, že do výroby by měly dorazit hned dvě varianty, přičemž ta první dostane do vínku pohon zadních kol a výkon, který odpovídá stávajícímu benzinovému provedení, jenž užívá dvanáctiválec o výkonu 560 koní. Dojezd této varianty by pak „za rozumného užívání“ měl dosáhnout nějakých 320 kilometrů.
Daleko větší pozornost by ovšem měla vzbudit vrcholná varianta, jejíž každé kolo bude roztáčet separátní elektromotor. Dočkat bychom se tak měli výkonu v rozmezí 800 až 1 000 koní, což je zárukou působivé jízdní dynamiky. Pohon všech kol pak má zajistit dostatečnou trakci. Projekt tohoto modelu však bude podle šéfa firmy Andyho Palmera zahájen až poté, co na trh dorazí slabší provedení. Mluvíme tu tedy o vzdálenější budoucnosti.
O dojezdu silnější varianty se Aston Martin nezmiňuje, nicméně dodává, že takovou Severní smyčku Nürburgringu má obkroužit v rekordním čase. Ani v tomto ohledu však nepadly žádné další upřesňující údaje. Tedy stran faktu, že vůz dostane do vínku okruhový režim, při kterém bude naplno využito regenerativní brzdění a vektorování točivého momentu, jenž dále umocní potřebnou trakci.
Bližší informace se nejspíše dozvíme v příštích měsících, pročež momentálně můžeme víceméně již jen okomentovat vzhled. Ten se vůči standardnímu provedení prakticky neliší, tedy pokud nebudeme brát v potaz grafické polepy a specifická loga firmy či modře zabarvené označení RapidE. Pod kapotou se ale již odehrávají změny, namísto motoru V12 totiž trůní elektrické ústrojí od Williamsu.
Baterie vozu jsou pro změnu zakomponovány v podlaze v místech tunelu pro kardan. I za jejich vývoj je zodpovědný opět Williams, který ostatně v tomto ohledu již zásobuje monoposty šampionátu Formule E. Cena méně výkonného provedení přitom naroste vůči stávajícímu provedení o 50 000 GBP (cca 1,84 mil. Kč) na 200 tisíc liber (5,43 mil. Kč), luxusně vybavené verze však budou dražší.
Palmer věří, že ročně by se mohlo prodávat zhruba 400 exemplářů, z nichž stovka skončí v Číně. K tomu samozřejmě napomůže i zmiňovaná společnost ChinaEquity, která je jedním z investorů fondu InvestIndustrial, tedy hlavního akcionáře Aston Martinu. Do projektu přitom má vložit dalších 50 milionů liber (1,84 mld. Kč), což má zajistit, že koncept se skutečně stane realitou.












Pokud vše půjde jako po másle, pak se koncepční Aston Martin RapidE dočká sériové výroby a výkonu až 1 000 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 3 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 2 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 3 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 4 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 5 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva