Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin plně odhalil předprodukční Valkyrii. Nepřipomíná nic, co známe
12.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá spíše jako letadlo a podobně i funguje. Její maximální přítlak vás dostane stejně jako to, na čem všem se šetřily i gramy.
Aston Martin Valkyrie bude jedním z vrcholů automobilového vývoje. Díky návštěvníkům privátní prezentace, která proběhla během květnové Velké ceny Monaka, známe její vzhled, ten však na rozdíl od technických parametrů moc nadšení nevzbuzuje. Je ale potřeba udržet na paměti, že tohle auto inspirované monoposty F1 nikdy nemělo hrát na krásu, jeho vzhled je od začátku do konce podřízen funkci.
Na postupující vývoj ukazují i změny, ke kterým došlo ve srovnání s loňským konceptem. Integrace čelních lamp je asi nejpatrnější a také nejméně povedená. Britové i u nich čerpali inspiraci ze šampionátu Formule 1, světelné elementy potkávacích a dálkových světel jsou uchyceny přímo k anodizovanému hliníkovému rámu. Světlomety samotné jsou o 30 až 40 % lehčí než konvenční kousky a tudíž nejlehčí v historii značky.
Honba za nízkou hmotností ostatně provází každý detail, tedy i logo Astonu Martin. Tradiční provedení bylo totiž příliš „těžké”, samolepka by pak na voze tohoto kalibru působila nepatřičně. Proto byla použita hliníková varianta, která je pouhých 70 mikronů úzká a ke karoserii musela být přichycena chemicky. I použití běžného lepidla by totiž nepatřičně zvedlo hmotnost.
Adrian Newey, hlavní designer tohoto vozu, rovněž pozměnil partie mezi kokpitem a předními blatníky, kde se objevily nové průduchy. Navýšen tak byl přítlak na přední nápravě. Tu zadní má pro změnu na starosti výrazné křídlo a mohutný difuzor neobvyklých tvarů. Mezi tyto aerodynamické prvky se nastěhovaly koncovky výfuku, jiná jsou i kola s karbonovými kryty vylepšujícími obtékání vzduchu.
„Řekl bych, že s designem exteriéru jsme hotovi na zhruba 95 procent,“ popisuje aktuální stav věcí návrhář britské automobilky Miles Nurnberger. A zároveň dodává, že „mnoho z toho, co vidíte, je ve skutečnosti nosná struktura vozu, takže ta byla hotová již v zárodku celého projektu. Zbývající oblasti, které nejsou součástí skeletu, jsou pak jediné, které se mohou změnit.“
Kabina je koncipována tak, aby se v ní usadili dva dospělí. Sedadla pasažérů jsou uchycena přímo k podlaze, patřičná nastavení umožní posuvné jsou pedály. Standardem jsou čtyřbodové pásy, volant je vyjímatelný a hostí prakticky veškeré ovladače i OLED displej.
Mimo to si můžeme povšimnout ještě dvou separátních obrazovek na stranách úzkého kokpitu. Ta jsou určena pro výstup ze dvou kamer usazených v blatnících, jež suplují klasická zpětná zrcátka. Aerodynamice tedy bylo podřízeno vše, díky ní by Valkyrie měla při nejvyšší rychlosti (cca 350 km/h) dosahovat přítlaku až 1 816 kg.
Samotný vůz pak má vážit přibližně 1 030 kilogramů, původně plánovaná podtunová hmotnost tedy dodržena nebyla. Na druhou stranu však Aston Martin dosáhl vyššího než dříve ohlášeného výkonu, neboť 6,5litrový dvanáctiválec bude produkovat zhruba 900 koní. K tomu dostane elektrickou posilu, celkově tak soustava nabídne okolo 1 130 koní.
Vyrobeno bude pouze 150 silničních a 25 závodních verzí, všechny ale již mají svého majitele, a to i přes cenu startující na 2,5 milionech liber (cca Kč). Ještě letos by přitom Aston Martin chtěl vyrobit pojízdný testovací prototyp, k zákazníkům ovšem vozy dorazí až v roce 2019.
Předprodukční verze Astonu Martin Valkyrie se ukázala naživo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins