Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin One-77: specialitka pro vyvolené
3.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Každá ze značek, které staví své prodeje nejen na kvalitě svých aut, ale také image samotné značky, občas potřebuje udělat něco speciálního. Aston Martin udělal One-77. A že si dal záležet.
Aston Martin si s představením prestižního modelu One-77 dával opravdu na čas. Nepředpokládám ale, že 77 šťastlivců, kteří se stanou majiteli tohoto výjimečného stroje, toho bude litovat. Už jen z popisu konstrukce a pohonné soustavy je zřejmé, že se jedná o auto určené spíše do sbírky než pro běžné použití.
Podle slov Ulricha Beze, šéfa Astonu, se v podobě One-77 snoubí špičkové technologie s ruční prací na vysoké úrovni. Základním prvkem konstrukce je monokok z uhlíkových vláken, který je stejně silný jako lehký. V zájmu zachování co nejnižších neodpružených hmot mají všechna kola dvojité závěsy. Panely karoserie jsou ručně vyráběny z hliníku.
Srdcem tohoto exkluzivního Astonu je motor vycházející z šestilitru V12, který najdeme pod kapotou modelů DBS, DB9 a nově V12 Vantage. Pro One-77 byl jeho objem zvětšen na 7,3 l a přesto váží o 25 % méně. Současně byl převeden na fungování se suchou olejovou vanou, což umožnilo o 100 mm nižší montáž. Další plus pro jízdní vlastnosti.
Celkový výkon této malé elektrárny, přes 700 koní, je přenášen přes zcela nový automat na zadní kola. Jedná se o novou generaci robotizované sekvenční převodovky, která si to po premiéře v One-77 zamíří i do ostatních modelů.
Žádné přesné informace o výkonových parametrech motoru, či samotného auta nebyly zveřejněny. Odhaduje se, že celková hmotnost by neměla přesáhnout 1500 kg, zrychlení 0-100 km/h zabere okolo 3,5 s a maximum rychlosti bude v oblasti nad 200 mph (320 km/h).


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 9 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejčtenější články
Je to tady, šéf Škody říká, že se firma zbaví 20 procent lidí, aby mohla tratit na dalších elektrických modelech včetně Octavie
1.3.2025Iluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
1.3.2025Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 17:59 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch