Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Nebula už viděli vyvolení, bude to nejnižší produkční auto všech dob
17.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Budoucí hypersportovní vrchol světa má sice hotový design, přesto Britové připouští ještě změny. Zároveň počítají s hybridním ústrojím.
O plodu spolupráce Astonu Martin a Red Bullu jsme se už párkrát zmínili. K dispozici ovšem máme pár nových informací, pročež se k projektu s interním označením AM-RB 001 a prozatímním názvem Nebula velmi rádi vrátíme. To ostatně není až tak velkým překvapením, neboť chystaný hypersport by měl být rychlejší než cokoliv, co kdy nosilo registrační značky.
Novinka bude vyrobena pouze v 99 exemplářích, přičemž všechny prý již mají svého majitele. Je však otázkou, z jakých lokalit pocházejí, neboť Nebula bude k dispozici jen na vybraných trzích. Podle šéfdesignéra britské automobilky Marka Reichmana je „obtížné (čtěte spíše finančně náročné) při takto malém množství homologovat vůz pro celý svět“.
Dále se Reichmann vyjádřil ke vzhledu hypersportu, který má být „neuvěřitelně čistý a jednoduchý“. Potenciální klientela jej přitom již mohla shlédnout během Velké ceny Monaka, kdy byla Nebula odhalena na privátní akci ve formě hliněných či plastových modelů. Ty by přitom reálnému provedení měly být podobny na 70 či 80 procent.
„Máme hotový model ve skutečné velikosti, který ovšem ještě projde ověřovacím procesem, během kterého budeme zkoumat pozici sedadla, pozici očí řidiče či výhled ven,“ osvětlil chystané změny šéf Astonu Martin Andy Palmer. Za zmínku stojí očekávaná světla výška. Při tvorbě designu nebyl Aston svazován regulemi FIA či Formule 1, a proto víceméně přišel s nejnižším produkčním automobilem, jaký kdy bude jezdit po silnicích. Výška tedy nepřesáhne metr. Palmer zároveň dodal, že ačkoliv prezentace prototypu proběhne letos v létě, k majitelům vůz zamíří až za dva roky.
Během této doby se bude ladit zejména technická stránka věci, která stále ještě nebyla finalizována. „Očividně bude třeba jistá forma hybridizace, ale hmotnost a efektivita jsou klíčovými prvky. Nemůžeme tedy jít formou výrazné hybridizace, protože poté sebou musíme vláčet těžké baterie,“ dodal k tématu Reichmann.
Šéf designu zároveň uvedl, že Nebula bude o chloupek těžší než prototypy LMP1 ze série Le Mans, které váží 900 kilogramů. Ukazuje se tedy, že zcela mimo nebyly zvěsti o tunové váze, která by měla být spárována s výkonem okolo 1 000 koní. Za tím bude stát uprostřed umístěný vidlicový dvanáctiválec, a jak bylo řečeno výše, jistá forma KERSu.
Závěrem pak již jen můžeme dodat, že cena se bude pohybovat mezi dvěma a třemi miliony liber (cca 68,5 až 102,75 milionů korun). Přesnou částku ovšem Aston nehodlá nikdy zveřejnit, místo toho vše bude probírat s klienty individuálně. I pro ně ale dle Palmera platí pravidlo „Pokud se na to musíte ptát, pak si to nemůžete dovolit“.
Chystaný hypersport Astonu Martin a Red Bullu vzejde z virtuálního konceptu DP100...
...jak ostatně naznačují neoficiální ilustrace...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva