Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Hybrid Hydrogen Rapide S: vodíkovým závoďákem za nižšími emisemi
12.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Aston Martin letos nasadí ve vytrvalostním závodě na Nürburgringu vodíkový Rapide S. Spíše než o vyšší rychlost nebo lepší dojezd jde ale o nižší emise.
Britská značka Aston Martin se až dosud alternativním pohonům úspěšně vyhýbala, jak se ale zdá, tak vzdorování - tedy alespoň co se použitého paliva týče - je konec. Pro čtyřiadvacetihodinovku na Severní smyčce německého Nürburgringu, která startuje v polovině příštího měsíce, automobilka postavila závodní model s přídavnými vodíkovými nádržemi a motorem uzpůsobeným ke spalování vodíku nebo jakéhokoli poměru s benzínem.
Základem konstrukce okruhového speciálu se vcelku překvapivě stala čtyřdveřová limuzína Rapide S a nikoli některé z nabízených kupé, ale rozhodnutí použit větší a nepochybně i těžší vůz dost možná pramenilo z nutnosti najít pro ne zrovna nejmenší vodíkové nádrže dostatek prostoru.
Celkem se ve voze našlo místo pro čtyři zásobníky vyrobené z karbonového kompozitu. Dva z nich jsou umístěné přímo vedle pilota, další pár je pak ukrytý v zavazadelníku. Při tlaku 350 barů dokážou pojmout 3,5 kilogramu vodíku, a přestože ten obsahuje téměř třikrát více energie než běžné palivo, představuje to ekvivalent pouze kolem patnácti litrů benzínu.
Jestli se Astonu zvýšení hmotnosti auta o všechny prvky alternativní palivové soustavy skutečně vyplatí, vědí asi jen samotní konstruktéři. Máme však za to, že o prodloužení dojezdu zde příliš nejde. Spotřeba šestilitrového dvanáctiválce se schopností akcelerovat na stovku za 4,9 sekundy a dosáhnout 306 km/h jistě nebude pod plným zatížením malá a zásoby vodíku tak vystačí maximálně na pár kilometrů. Spíše než o vylepšení parametrů závodního auta tak jde především o „zelené“ gesto umožňující poukázat na čistější emise. A to nám ve spojení se závody přijde jako docela laciný signál...
Přestavba závodního Rapide S vznikla ve spolupráci se specialistou na vodíkový pohon, firmou Alset Global
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins