Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DBS 2013: takto by mohl vypadat, leccos tušíme i o technice
17.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nástupce Bondova DBS se podrobuje konečným testům, aby stihl premiéru na pařížském autosalonu. Možná víme, jak by mohl vypadat.
Britskému magazínu Car se na silnici podařilo zachytit nástupce modelu DBS, který se loučí finální limitovanou sérií Ultimate Edition. Z pečlivě zamaskovaného vozu samozřejmě mnoho detailů nepoznáte, ale přibližná silueta nebo některé drobnosti poznat lze. Týká se to třeba typicky tvarované masky chladiče, vnějších zpětných zrcátek nebo nasávání v předním nárazníku rozdělené dvojicí souběžných lamel.
Pokud vás zajímá, jak by příští Aston Martin (říkejme mu pracovně) DBS Mk2. mohl vypadat, pomůžeme si ilustracemi Wild-Speeda, který je vytvořil pro web GT Spirit. Nápadně se totiž podobají tomu, co by už letos mohla britská automobilka skutečně vypustit na silnice.
Jako první zaujme především přední nárazník, který se od předchůdce DBS odlišuje asi nejvíce. Zbytek přední části vozu je pak bez designových experimentů. Odvětrávání kapoty motorového prostoru, pod kterou bude trůnit další vývojový stupeň šestilitrového dvanáctiválce s výkonem až 580 koní, jsme viděli již u DBS, a ani LED v předních světlech nejsou novinkou. Dostal je model Virage a objevily se také u supersportu One-77 a autor obrázků měl proto pádný důvod domnívat se, že je bude mít i nástupce DBS.
Boky auta patrně ozvláštní prolis prodlužující chromovanou lištu umístěnou za předními blatníky a výraznější prahy. Záď auta zase dostane zvednutý spoiler, něco na způsob kachního ocasu. Světla by pak mohla být sdílena nebo velmi podobná těm u One-77.
O vylepšení ovladatelnosti a dynamiky se ale nepostarají pouze výkonnější motor a vylepšená aerodynamika. Další zdroje blízké automobilce říkají, že v konstrukci auta bude ve značné míře využitý hliník a karbonové kompozity, které pomůžou citelně snížit hmotnost.
A kdy novinka dorazí? Premiéra by měla proběhnout na podzimním pařížském autosalonu a špitá se i o ceně. Zájemci prý budou potřebovat nejméně 230 tisíc Eur.








Základní proporce a tvary nástupci DBS zůstanou, designově se změní asi jen v detailech
Zdroj: gtspirit.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 9 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva