Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DBS 2013: nová generace odhalena konceptem AM 310
26.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Aston Martin měl na Concours d'Elegance Villa d'Este odhalit novou generaci modelu DBS a nakonec ji opravdu představil. Jen v podobě konceptu.
Současný Aston Martin DBS už má trhu odkroucenu pěknou řádku let a i když zub času jeho krásu a výjimečnost ohlodal jen málo, příchod nové generace je zkrátka neodvratný. Naznačovalo to už představení rozlučkové edice Ultimate a také množící se špionážní fotografie stále měně maskovaných prototypů modelu 2013. Z těch ostatně vznikly i nedávno publikované ilustrace, a tak do mozaiky skutečnosti zbývalo už jen oficiální odhalení samotného nového DBS.
Sám Aston se o termínu a místě jeho představení příliš nešířil, na začátku tohoto týdne se ale začalo šuškat, že se jím stane již tento víkend, o němž u italského jezera Como probíhá věhlasný Concours d'Elegance Villa d'Este. A tato spekulace se ukázala být pravdivou, byť nakonec ne stoprocentně.
Nebyla to konec konců zase tak velká loterie, protože Britové na tomto místě v posledních letech představili jak výjimečný V12 od Zagata (ten letos Astonu zahýbá s BMW a nebo ještě výjimečnější One-77. Právě jím je hodně inspirován i nový DBS, jenž si zatím říká „projekt AM 310”.
Nevíme, co přesně má číslo 310 značit, jisté ale je, že o koncept v pravém slova smyslu nejde. Vůz nevypadá jako nějaká šílená idea naznačující, co by mohlo být za pár let, ale spíše jako předprodukční auto, které se světu ve finální podobě představí už za pár měsíců. Vůz se totiž - nutno dodat, že v souladu s očekáváními - od dnešního DBS až tak neliší.
Příď vypadá velmi podobně, ve výsledku jsou ale pochopitelně všechny díly nové. Jiné jsou světlomety, maska chladiče, přední nárazník a odlišně tvarovaná je také kapota motoru. Boční a zadní partie jsou pozměněny více a zdají se být ovlivněny právě zmíněným One-77. Podívejte se hlavně na výdechy v předních blatnících, na které navazuje prolis ve dveřích táhnoucí se až k jejich klikám. Ještě větší inspiraci výjimečnějším bratříčkem pak lze spatřovat v řešení zádě, zejména pak koncových světel.
Pořádný pohled do interiéru se nám zatím nenaskytl, ale očekává se, že tam se bude nové DBS od svého předchůdce vizuálně i funkčně odlišovat mnohem více, však právě na něj se ozývaly kritické hlasy nejvíce. Zde si ale na cokoli přesnějšího musíme počkat.
O technice se zatím neví mnoho, jisté každopádně je, že nové DBS nebude úplně nové. Použije stejnou platformu VH jako dosavadní provedení, dílčí technická řešení ale budou odlišná. Aston říká, že ve výsledku bude DBS 2013 ze 75 procent nové, o což se postarají hlavně nové materiály použité při konstrukci podvozku a karoserie. Prim mají hrát uhlíková vlákna a hliník a vůz by měl díky tomu také přijít o část své hmotnosti, konkrétní číslo ovšem neznáme.
Pod kapotou najde znovu místo motor 6,0 V12 známý třeba i z modelu Vantage V12, ale také ze současného DBS. Jeho nejvyšší výkon má činit velmi schopných 673 koní, tedy o 63 více než dnes. Řešení přenosu výkonu na kola má též zůstat zachováno, a tak věříme, že vůz bude nadále k mání i s manuální převodovkou, neboť ta automatická, kterou Aston používá, není vůbec povedená.
I přes jisté mezery ve znalostech vzhledu i techniky je zřejmé, že nové DBS je de facto hotové. Také proto se hovoří o tom, že premiéry sériové verze modelu 2013 se dočkáme již letos v srpnu, před další soutěží elegance v kalifornském Pebble Beach, kde se ukáže veřejně. Jestli se tak stane, to se uvidí, do té doby nám můžete říci, jak by se vám nový DBS zamlouval, kdyby vypadal přesně jako AM 310...
Sériový nový Aston DBS se od tohoto vozu nemůže dramaticky lišit už proto, že do začátku jeho výroby zbývá jen pár měsíců...
Videí z místa premiéry je zatím k dispozici poskrovnu
Foto: Arthomobiles, Ultimate Car Page
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva