Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DB9 v roce 2016 odstartuje novou éru, na mušce má Ferrari
16.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Největší ofenzivu historie zahájí Britové s novou DB9. Přinese jiný design, hliníkovou architekturu a nové motory z dílen AMG. Aston chce být sportovnější.
Přestože si mnozí myslí, že britská automobilka staví sportovní vozy, není to tak úplně pravda. Až na několik drobných výjimek (verzí) se jedná spíše o luxusní gé-téčka, se kterými můžete s platební kartou a několika zavazadly překřižovat Evropu. To však Aston Martin hodlá radikálně změnit s příchodem příští generace modelu DB9, kterou přivítáme údajně už v roce 2016. Nezůstane jen u tohoto modelu, ofenziva totiž bude pokračovat se všemi následujícími a dotkne se použitých technologií a designu.
Začněme u vzhledu. Na toto téma říká designový boss Marek Reichman především tolik, že půjde o větší odlišení jednotlivých modelů, za jehož současnou nedostatečnost značka inkasuje od fandů negativní ohlasy. Mělo by dojít k příklonu k čistějším linkám a celkově efektnějšímu vzhledu, přičemž zhruba v podobném stylu, jaký používá Ferrari. Jak to Britové myslí konkrétně, to ukáže právě DB9, jejíž debut je naplánován na druhou polovinu roku 2016 (v prodeji od 2017).
Na nový začátek, který bude symbolizovat DB9, naváže Aston s novými modely V8 a V12 Vantage (2018), posléze se nad ně usadí také nový Vanquish (2019). Zda se změny dotknou i Rapide (2020) se zatím neví, ovšem dá se předpokládat, že bude muset také dříve nebo později přejít na novou platformu. Všechny tyto novinky budou mít za úkol vrátit Aston do černých čísel, neboť už v minulém roce to s jeho finančními výsledky nevypadalo zrovna růžově a s ohledem na mohutné investice do vývoje, na které si půjčil, se ještě minimálně dva roky nedají čekat velké změny.
Co se týče chystaného SUV, zůstává zatím spíše na seznamu přání než ve skutečných plánech a to zejména kvůli financím. Rodina sportovních modelů před ním musí dostat přednost. Platforma pro novinky je údajně pilována, na jejím vývoji prý pracovali inženýři od Lotusu již v době, kdy byl Aston Martin ještě pod křídly Fordu. Od té současné se od podstaty zase tolik neliší a je vyvíjena primárně za účelem implementace nových motorů od Mercedesu, respektive od oddělení AMG.
Kontrakt na současné motory vyráběné Fordem totiž skončí právě v roce 2016 a v té době už bude muset Aston jezdit do skladu v Affalterbachu. Pokud váháte, o jaké motory půjde, pak vsaďtě na čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby a šestilitrový dvanáctiválec, u něhož ovšem nebylo použití přeplňování zatím potvrzeno.
Nová platforma VH však bude zároveň lehčí a tužší díky využití speciálních výztuží a hliníku. Musí také snížit svojí flexibilitou výrobní náklady a odpovídat roční produkci zhruba 4 200 vozidel. Podle věrohodných zdrojů bude poskytovat větší bezpečí posádky a poslouží dvěma rozdílnými rozchody kol a dvěma různými rozvory náprav, stejně tak poskytne prostor pro implementaci hybridního pohonného ústrojí, bez kterého to asi nakonec navzdory slibům nepůjde.
Zmínili jsme už nové motory, sdílení s Mercedesem však bude pokračovat také převodovkami a údajně dokonce i multimediálními a asistenčními systémy. Implementace této techniky nebude jednoduchá, do budoucna by se bez ní Britové ovšem neobešli. Daimler navíc do jejich rozvoje hodlá v minulém i letošním roce investovat v přepočtu dokonce 300 miliard korun, a tak by byla škoda alespoň některé nepřevzít.


Aston Martin s novou generací DB9 změní celou filozofii, s novým designem přijde nová platforma, motory a převodovky Mercedesu, stejně tak i moderní asistenční systémy. SUV jen tak nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 7 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejnovější články
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 2 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 3 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 5 hodinamiChtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
před 6 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 17:24 - GeneHawkins
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- Rychlodotazy 03.31. 16:12 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 13:26 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89