Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DB11 je tu oficiálně. 608 koní dostal, manuál ne
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Novinka Astonu již není nadčasově krásná, sází na modernu. Stovku pokoří za 3,9 s, podvozek má na svědomí ex-technik Lotusu.
Britské kupé bylo jedním z těch vozů, které jsme si mohli prohlédnout ještě před zahájením autosalonu v Ženevě. Tedy mnohem dříve, než automobilka zamýšlela. Již v ten moment jsme přitom vznesli otázku, zda je nový Aston Martin DB11 i nadále sexy. Odpověď na ni bude asi každý hledat sám v sobě, za nás ovšem musíme uvést jisté rozpaky. Nikoliv při pohledu zepředu, zde je vše v pořádku a tradiční čelní maska i nadále dává každému najevo, že tady přichází britský elegán každým coulem. Jenže jakmile začnete očima sklouzávat k bokům a zádi, zjistíte, že je něco v nepořádku.
Samozřejmě, někomu se kupříkladu kontrastně lakované oblouky střechy a design zádě ve stylu fastback líbí, nicméně pro nás je nejnovější kreace Marka Reichmana možná až příliš agresivní. Nicméně nemá smysl naříkat po absenci jednoduchých linek bývalého šéfdesignéra Henrika Fiskera, ta doba se zkrátka nikdy nevrátí. Jednoduše je třeba počítat s tím, že nové DB11 je tu a snaží se dokázat, že vůči předchozímu Astonu Martin DB9 udělalo více než jeden krok kupředu.
Po stránce technické je to pravda dvojnásob, zvláště při pohledu pod kapotu. Zde najdeme zcela nový 5,2litrový dvanáctiválec, bohužel však již nikoliv atmosférický. Dvojité přeplňování však na druhou stranu vozu pomáhá k výkonu 608 koní a točivému momentu 700 Nm, načež se zrychlení z klidu na stovku odehraje za pouhých 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost narostla na 322 km/h. O spotřebě se značka zatím nezmiňuje, vůči předchůdci ale prý mělo dojít ke zlepšení o 20 procent.
Očekávat bychom tedy měli zhruba 11,8litrový průměr, ke kterému kromě menšího objemu a přeplňování napomáhá také variabilní časování ventilů, deaktivace poloviny válců či nepříliš populární systém start/stop. O přenos výkonu se stará osmistupňový automat ZF s pádly pod volantem, řeči o příchodu manuálu tak prozatím naplněny nebyly. To je další rána do našeho srdce, jakkoli po předchozích avízech opaku může být tento stav jen dočasný. Útěchou může být už nyní alespoň absence zvukového generátoru, který prý DB11 prozatím nepotřebuje.
Z dalších novinek je tu vektorování točivého momentu, které se u Astonu objevuje poprvé a jenž spolupracuje s tradičním mechanickým samosvorem. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola, která již ve standardu počítají s dvacetipalcovými litými koly a pneumatikami Bridgestone S007. V případě brzd pak na přední nápravě najdeme 400milimetrové kotouče svírané šestipístkovými třmeny, zatímco vzadu jsou 360milimetrové kotouče a čtyřpístkové třmeny.
Zamířit můžeme k venkovním rozměrům, kde se počítá s délkou 4 739 milimetrů, šířkou 1 940 mm, výškou 1 279 mm a rozvorem 2 805 mm. Suchá hmotnost činí nemalých 1 770 kg, přičemž rozložena je v poměru 51:49 mezi přední a zadní nápravu. Dále tu máme 270litrový zavazadelník či 78litrovou palivovou nádrž, zmínit lze ještě nárůst předního rozchodu kol vůči DB9 o 75 milimetrů, vzadu pak o 28 mm. Tím ale výčet čísel ukončíme.
Ještě chvíli ovšem zůstaneme u podvozku, jehož naladění měl na starosti Matt Becker, bývalý guru Lotusu a nynější technický šéf Astonu. Očekávat tedy máme i navzdory nemalé hmotnosti působivou ovladatelnost, přičemž DB11 disponuje třemi jízdními režimy GT, Sport a Sport Plus, v jejichž rámci dochází k přemapování odezvy motoru, převodovky, řízení či vektorování. Separátní tlačítko pak upravuje práci tlumičů Bilstein.
Uvnitř je možné počítat s novým 12palcovým digitálním přístrojovým štítem, který má nejspíše základ v technice Mercedesu. Kromě toho dorazila také druhá centrálně usazená osmipalcová obrazovka, která je spojena s multimediálním systémem a spolupracuje s kruhovým ovladačem, případně pak s příplatkovým touchpadem. S ním přitom dorazí i ovládání pomocí gest. Dále nechybí ani parkovací asistent či sada kamer monitorujících celé okolí vozu.
Abychom učinili zadost všem důležitým číslům, můžeme zmínit, že v rámci interiéru došlo k navýšení místa pro hlavu předních cestujících o 10 milimetrů, ti vzadu pak mají k dobru dokonce 54 mm pro hlavu a 87 mm pro nohy. I přesto je však zadní řada spíše nouzová. Tím jsme ale na konci tiskové zprávy, pročež jen zmíníme, že cena startuje na 154 900 GBP (cca 5,323 milionu korun).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
DB11 naživo v Ženevě v neobvyklé oranžové barvě
Aston Martin DB11 nakonec dostal do vínku 608 koní, jejich přenos na zadní nápravu však bohužel nemá na starosti manuál
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva