Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin chystá crossover i nové turbomotory, minulostí se stane manuál
10.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové v příštích letech počítají s několika novými modely. Konec na druhou stranu čeká Rapide a zřejmě i ručně řazené převodovky a atmosférické agregáty.
Britskou automobilku Aston Martin jsme v poslední době měli spojenou především se soudními tahanicemi. Zatímco ve sporu o označení GT3 si ovšem připsala porážku, kauzu Thunderbolt může považovat za vyhranou. Neznámý je prozatím verdikt týkající se společnosti Envisage Group, tuto událost ovšem nyní ponecháme stranou. Místo toho se budeme soustředit na budoucnost značky, která by podle jejího nového šéfa Andy Palmera měla být plná pozitiv a sociálních jistot.
„Během prvních sta let existence Aston Martin sedmkrát zbankrotoval,“ říká bývalý šéf Nissanu. A dodává, že „je třeba zajistit, aby se ve druhé stovce nic takového neopakovalo“. Z toho důvodu ostatně automobilka chystá řadu nových modelů, z nichž tím asi nejzásadnějším bude produkční verze konceptu DBX. Daný crossover by do showroomů měl dorazit někdy v roce 2019, přičemž stát bude na zcela nové platformě.
Mimo to můžeme počítat s mnohem konvenčnějším střihem, pročež dorazí pětice dveří namísto dvou, jimiž se pyšnil koncept. Očekávat můžeme také zvýšenou jízdní pozici a dostatek místa pro hlavy, ramena i nohy všech cestujících. Designéři by rovněž měli zajistit snadné nastupování a vystupování, neboť novinka se má zaměřit hlavně na něžnější pohlaví. Proto bude dostatečně objemný i zavazadelník.
Crossover ovšem nebude jediným modelem, který bude postaven na nové platformě. Daná architektura bude podepírat rovněž sedan a třetí dosud nespecifikovaný vůz. O samotném čtyřdvířku se ovšem již pár věcí ví. Půjde totiž o nástupce Astonu Martin Rapide, který se tak druhé generace nedožije. Palmer přitom naznačil, že jeho příď bude zdobit „překrásný znak“, což naznačuje příchod verze Lagonda.
Oproti stávající limuzíně, která se prodává jen ve vybraných zemích těm nejmovitějším zákazníkům, by novinka měla zamířit blíže k zemi. Ač se ovšem má stát globálním modelem, rozhodně nepůjde o levné zboží. Přičemž je otázkou, kdy přesně se nástupce Astonu Martin Rapide dočkáme. Palmer se totiž v minulých týdnech zmínil také o plně elektrické verzi stávajícího čtyřdvířka.
Ta sice ještě nedostala oficiální požehnání, pokud se tak ovšem stane, pak půjde o vskutku zajímavý model. Jeho pohonné ústrojí by mělo produkovat 1 000 koní, se kterými si mají poradit všechna čtyři kola. Dojezd pak má přesáhnout 320 kilometrů a základní cena se bude pohybovat okolo 200 000 GBP (cca 7,6 mil. Kč). Tedy za předpokladu, že vůz opravdu dostane zelenou.
To jsme ovšem již skutečně na území „kdyby“, pročež se raději vrátíme do reality. Ta je stoprocentně spojena s modernizací stávajícího dvoudveřového portfolia, kdy nového Astonu Martin DB se dočkáme již v příštím roce. Nést má přitom označení DB11, které bude symbolizovat výrazný pokrok oproti aktuálně nabízenému modelu DB9.
Také toto kupé i kabriolet budou postaveny na nové platformě, i když jiného druhu, než je verze určená pro čtyřdvířka. Zároveň přitom mají profitovat ze spolupráce Astonu a německého koncernu Daimler, pročež pod kapotou máme očekávat čtyřlitrový osmiválec twin-turbo z produkce AMG. Jeho výkon však prozatím nebyl specifikován.
Kromě této pohonné jednotky se nové DB dočká také dvanáctiválce, oproti současné 5,9litrové jednotce však dojde k downsizingu. Nová verze by měla počítat s 5,2litrovým objemem, navrch ovšem dostane dvojici turbodmychadel. Výkon by tak měl narůst na nějakých 600 koní, zatímco spotřeba a emise CO2 zamíří dolů.
Tuto pohonnou jednotku dostane do vínku také třetí generace modelu Vanquish, v případě nového Astonu Martin Vantage se s ní ovšem již nepočítá. Malé kupé a roadster by totiž měl pohánět pouze výše zmíněný osmiválec. Jelikož přitom ten nepočítá s manuálem, dá se předpokládat, že i Britové přepřáhnou pouze na automaty, i když nedávno slibovali opak. Chtěli ale jen „být poslední na světě” a pro dosažení takového cíle nebudou muset držet dvanáctiválce a ruční řazení nabídce příliš dlouho...
Tím dostupné informace končí, pročež jen můžeme zrekapitulovat, že Aston Martin nám sice přinese celou řadu nových modelů, platforem i motorů, zároveň však z jeho nabídky zcela zmizí atmosférické pohonné jednotky a manuální převodovky. Zda je to ovšem dobře či špatně, to si musí s vedením vyříkat potenciální klientela.
Koncepční Aston Martin DBX zamíří do showroomů...
...dočkat se jej máme někdy okolo roku 2019, přičemž dorazí s pěticí dveří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB