Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1

Německé kupé s italským stylem pohání čtveřice elektromotorů krmené lithium-iontovými akumulátory, které jsou na 80 procent dobity za 17 minut.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1

7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německé kupé s italským stylem pohání čtveřice elektromotorů krmené lithium-iontovými akumulátory, které jsou na 80 procent dobity za 17 minut.

Německá značka Artega byla založena v roce 2006. Již o pouhých šest let později však musela vyhlásit bankrot, aniž by přitom ve světě sportovních aut zanechala výraznější otisk. Ještě překvapivější byl ovšem návrat malosériového výrobce z Delbrücku, ke kterému došlo před dvěma roky. Zakladatel značky Klaus Dieter Frers a jeho tým na autosalonu ve Frankfurtu představil elektrickou novinku Scalo.

Tento model vzhledově navazoval na kupé GT osazené 3,6litrovým motorem VR6 z produkce Volkswagenu. Toto pohonné ústrojí však nyní nahradil elektrický pohon, s nímž Artega koketovala ještě před bankrotem a dokonce vyrukovala i se třemi prototypy. Na sériovou výrobu ovšem došlo až po zmrtvýchvstání. Nově se pak značka snaží naznačit, že model Scalo byl pouze začátkem.

Na ženevský autosalon míří varianta Superelletra, na které Němci spolupracovali s italskou karosárnou Carrozzeria Touring Superleggera. Ta se základnímu Scalu sice výrazně podobá, což je zásluha hlavně bronzového laku, jinak jde o zcela jiný vůz. Superelletra působí mnohem delším dojmem, navíc má seseklou záď namísto zvýšené odtrhové hrany.

Další změny můžeme zaznamenat v oblasti zadního bočního okna či prolisů ve spodní části dveří. Ze hry je pak naopak nasávací otvor před zadními koly. A mimo to si lze povšimnout ještě odlišného čelního nárazníku a užších světlometů, díky nimž vypadá kupé mnohem agresivněji. V tomto duchu podporuje vzhled i mechanika, neboť pod kapotou již dávno nepracuje „pouze“ 530 koní.

Detaily jsou momentálně zahaleny tajemstvím, nicméně Scalo Superelletra by mělo dostat čtyři vodou chlazené elektromotory, které budou produkovat 1 020 koní a 1 620 Nm točivého momentu. Akcelerace z klidu na stovku má zabrat 2,7 sekundy a nejvyšší rychlost je 300 km/h, což u elektromobilů není tak časté.

Na dané jízdní dynamice se nepodílí pouze vysoký výkon a příkladná aerodynamika, ale také nízká hmotnost. Té bylo dosaženo za pomoci karbonového šasí, které doprovází ocelové pomocné rámy. Kromě toho bude ve hře figurovat i hliník a další kompozity, z nichž je u milánské karosárny vyroben vnější kabát. Ten posléze zamíří do Německa za další montáží. Otázkou je, jak těžké budou lithium-iontové baterie, které by měly vystačit na 500 kilometrů. K dobití na 80 % kapacity je třeba pouhých 17 minut.

Uvnitř novinka Artegy nabídne třímístný kokpit ve stylu McLarenu, kde se počítá s předsunutou pozicí řidiče a bočními sedadly pro pasažéry. Produkce vozu má být limitována na pouhých 50 kusů, jejich cena startuje zhruba na 850 tisících librách (cca 26,8 mil. Kč). První vozy mají k zákazníkům dorazit až v roce 2019, v mezičase přitom Artega očekává změnu legislativy. Proto ostatně čelní sloupky již zdobí zpětné kamery namísto klasických zrcátek.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.


Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 1 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 01Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 2 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 02Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 3 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 03Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 4 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 04Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 5 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 05Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 6 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 06Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 7 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 07Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 8 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 08Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 9 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 09Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 10 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 10Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 11 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 11Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 12 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 12Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 13 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 13Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 14 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 14Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 15 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 15Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1 - 16 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 16
Artega Scalo Superelletra se pyšní novým vzhledem, se kterým mají být spárovány čtyři elektromotory o celkovém výkonu 1 020 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše