Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Arrinera Venocara: design sériového provedení odhalen oficiálními skicami
18.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Arrinera slíbila, že přepracuje tvary supersportu Venocara tak, aby nemohla být obviňována z kopírování designu Lamborghini. Toto je náznak změny.
Producent prvního polského supersportu, společnost Arrinera Automotive S.A., čelila na domácí půdě nařčení z plagiátorství. Firma byla obviňována, že jejich dvoumístná Venocara kopíruje svým designem italské Lamborghini a že je zároveň postavena na základech tamní repliky Murcielaga s názvem Bojar El Torro.
Lukasz Tomkiewicz, zakladatel a majitel společnosti následně rozeslal několika médiím tiskovou zprávu s fotografiemi, ve které samozřejmě své dílo obhajuje třeba tím, že se jedná o auto se zcela novým šasi, které navrhl známý britský konstruktér Lee Noble. Kromě toho Tomkiewicz už před dvěma měsíci tvrdil, že finální design auta bude přepracován dvorním návrhářem Pavlem Burkatskym a toto jsou předběžné výsledky.
Jak dalece Arrinera pokročila ve stavbě vozu s novým designem, to dost dobře z těchto obrázků nepoznáme. Už od pohledu je zřejmé, že se jedná o první skici rozpracovávající tvary Venocary několika směry. Protože auto má být dokončeno a představeno před koncem letošního roku, a podle některých zdrojů momentálně probíhají aerodynamické zkoušky, Arrinera by měla mít své dítko teoreticky hotové.
Jestli i v nových návrzích najdete italský rukopis nebo podobenství se supersporty jiných značek, je v zásadě na vás. Pokud ale máte dojem, že se k novým tvarům Venocary potřebujete nezbytně vyjádřit, rozumnější bude počkat na konec července, kdy by se měly do oběhu dostat obrázky s definitivním designem.
Než se tak stane, můžeme si třeba bleskově prosvištět techniku „polského Lamba”, protože ať už si o jeho podobě myslíte cokoli, parametry Venocary skutečně nevypadají marně. Stroj bude poháněný kompresorovým osmiválcem o objemu 6,2 litru původem z Chevroletu Corvette ZR1, který v produkční podobě nabídne 650 koní a 820 Nm. Spojen bude s šestistupňovou převodovkou Graziano přenášející sílu na zadní kola, což v kombinaci s pohotovostní hmotností pouze 1 300 kg (a tedy dosti zajímavém váhovém poměru 2 kg na koně) znamená schopnost zrychlit na stovku za 3,2 sekundy, na dvoustovku za 8,9 sekundy a dosáhnout rychlosti až 340 km/h.








Vymyslet dnes originální a funkční design supersportu nebude vůbec tak snadné, jak by se mohlo zdát - minimálně proporce u všech podobně koncipovaných vozů jsou si velmi podobné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva