Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Arrinera Hussarya: polské Lambo má nový vzhled i jméno
3.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Poláci si z nás asi dělají legraci. Svůj sporťák chtěli odlišit od Lamba, jeho nový vzhled ale tímto směrem nemíří. Auto se navíc jmenuje jako Pagani.
Tak si to shrňme. Loni v červnu polská Arrinera Automotive překvapivě ukázala tehdy nepojmenovaný supersport, který se měl dostat na trh v letošním roce s úžasnou dynamikou i cenou. Trochu jsme pochybovali, jestli to není nějaký vtip, ale když nám Poláci předvedli, že vůz skutečně jezdí a později odhalili i jeho jméno Venocara, začali jsme jim věřit. Když poté auto formálně představili v předprodukčním provedení a zveřejnili jeho finální specifikace a cenu, měli jsme jeho brzký příchod na trh za hotovou věc. Třebaže se původní cena okolo 2,5 milionu korun zvýšila na 3,7 milionu, konec konců to znělo realističtěji.
Jenže rok 2012 běží dál a dál a místo dodávek vozů prvním zákazníkům se objevily jisté nemilé spekulace polských novinářů o původu vozu a další narážky na jeho podobnost s Lamborghini. I v reakci na to se Arrinera rozhodla vůz designově upravit a jak se nedávno ukázalo, také mu dát nové jméno. To všechno je dneškem skutečností, ale dodává to polským záměrům na uvěřitelnosti? Ani trochu.
Když si poprvé přečtete jméno Hussarya, asi se budete smát. Však to nemá daleko ke jménu nejnovějšího Pagani a i když se Arrinera odkazuje na svou husarskou kavalerii z 16. století, stejně se nám to zdá jako hloupý nápad. Husaři prý byli vyhlášení svou krásou, silou a manévrovatelností - to mají být i schopnosti Hussarye a to dává smysl. Ale probůh, pokud vás někdo obviňuje z plagiátorství, přece nezvolíte jméno znějící podobně jako jeden z nejúchvatnějších sporťáků planety, třebaže s dobrými úmysly...
Smích vás ale asi rychle přejde, když se podíváte na oficiální rendery, které zachycují novou podobu vozu. Což o to, nová je, ale jestli bylo smyslem změny vůz vizuálně oddálit od Lamborghini Murciélago a Gallardo, pak se to rozhodně nepovedlo. Při pohledu na přední tři čtvrtiny je to prostě Gallardo jak vystřižené, snad ještě více než dříve. Příď má sice jiná světla a zřejmě nejvýrazněji přepracovaná záď je z úplně jiného těsta, ale stejně...
Arrinera se odvolává na to, že podobný vzhled vznikl přirozeně při vývoji čtrnáctiměsíčním vývoji optimální tvarů v laboratořích varšavské technické univerzity. Ale takovou fází prochází snad každé nové sportovní auto a přesto se všechna Lamborghini nepodobají. I tak v této souvislosti můžeme přidat jednu technickou zajímavost - vůz disponuje dvěma oddělenými výsuvnými křídly na zádi, která mění svou polohu v závislosti na rychlosti a jízdní fází. Při deceleraci prý dokážou sloužit i jako aerodynamická brzda.
Podle tiskového prohlášení polské firmy prošel kompletním přepracováním i interiér, jeho záběry ale nebyly uvolněny. Počítat ovšem máme především s novými palubními přístroji a vůbec palubní deskou zaměřenou na řidiče a také nově zpracovanými dveřmi, které mají usnadnit nastupování a vystupování.
Zbytek techniky má být věrný původnímu konceptu - pod kapotou si má najít místo kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 litru původem z Chevroletu Corvette ZR1, který nabídne v produkční podobě maximálně 650 koní výkonu a 820 Nm točivého momentu. Spojen bude s šestistupňovou převodovkou Graziano a pohonem zadních kol, což v kombinaci s pohotovostní hmotností okolo 1 300 kg znamená schopnost zrychlit na stovku za 3,2 sekundy, na dvoustovku za 8,9 sekundy a dosáhnout rychlosti až 340 km/h.
To zní zase trochu lépe, ale teď ten největší fór - Hussarya má nyní projít závěrečnou vývojovou fází a silničními testy ve Španělsku a na trh se dostat až na konci roku 2013, tedy až za další rok a půl. Přesto Poláci už nyní slibují, že prodeje zahájí omezenou edicí zvanou 33 Series, v rámci níž dodají prvních 33 aut s jistými odlišnostmi oproti „běžnému” provedení spočívajícími třeba v rozsáhlejším použití uhlíkových vláken. Cena se přitom od posledního avíza neliší - prý 116 000 Eur bez daně, což je v závislosti na aktuálním kurzu stále něco kolem 3,6 milionu Kč.
Věříte, že se to všechno ještě někdy stane?
Tohle je takové polské Lamborghini Huayra, říká si Arrinera Hussarya...
Pro srovnání starší záběry předchozí evoluce vozu, tehdy si říkal Venocara
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis