Arrinera Hussarya pokračuje v testech i s Lee Noblem za volantem

(+ video) Lidé z Arrinery si asi uvědomili, že o sobě dávají málo vědět, a tak se po krátké odmlce zase přihlásili se zprávami z vývoje svého sporťáku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Arrinera Hussarya pokračuje v testech i s Lee Noblem za volantem

22.11.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Arrinera Hussarya pokračuje v testech i s Lee Noblem za volantem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Lidé z Arrinery si asi uvědomili, že o sobě dávají málo vědět, a tak se po krátké odmlce zase přihlásili se zprávami z vývoje svého sporťáku.

Se zprvu bezejmenným, později definitivně pojmenovaným a nakonec překarosovaným a přejmenovaným polským sporťákem od alespoň stále stejné firmy (Arrinera Automotive) se na našem webu setkáváme už dva a půl roku. Po posledních zprávách z loňska se ale nad Hussaryou, jak zní poslední jméno tohoto vozu, poněkud zavřela voda a celý projekt jsme už házeli do šuplíku, do kterého možná patří i dnes rovněž zmíněný Devel Sixteen - přijde, zazáří, zemře. Jenže Poláci se nedávno připomněli a tento týden to udělali zas.

Na rozdíl od nedávných dvou krátkých snímků se ale tentokrát vytasili i s tiskovou zprávou, která komentuje poslední pokroky ve vývoji vozu. Jak naznačila už výše odkazovaná videa, firma má hotové kompletní pojízdné šasí, které testuje v blíže neupřesněných prostorách poblíž Varšavy (některé na videích vypadají jako parkoviště u supermarketu, ale to dnes nechme stranou). Arrinera neopomenula znovu zmínit, že na vývoji vozu dále pracuje známý britský konstruktér Lee Noble, který má na starosti právě vývoj všeho, co souvisí s trubkovým rámem vozu a nastavením podvozku, což zahrnuje i geometrii a elastokinematiku nebo brzdy a pneumatiky.

Poláci se hned pochlubili prvními výsledky testů, které vzhledem k absenci karoserie probíhají pouze do rychlosti 250 km/h. Vůz, nebo spíše jeho torzo, podle nich zvládá odolat bočnímu přetížení až 1,4 g, což dokonce překonává původně avizovanou schopnost „ustát” 1,3 g. Jestli se výsledky s karoserií zhorší tímto směrem, nevíme, ve výsledku by ale vůz se svým motorem LS9 od GM (6,2 V8 s kompresorem) a až 650 koňmi posílanými na zadní kola přes šestistupňový manuál měl stačit na zrychlení na stovku za 3,2 sekundy a maximální rychlost 340 km/h. Hmotnost pouze 1 315 kilogramů by mu v tom měla být nápomocna.

Další zprávy z vývoje jsou pouze kusé a o mnoho více vám nepoví ani přiložené fotky a video, které více než co jiného ukazují Lee Nobla. Automobilka, nebo to, ci by jí jednou chtělo být, ovšem slibuje, že už pracuje i na „oblečeném” prototypu a testy předfinální verze by se měly odehrát v roce 2014 ve Velké Británii.

Kdy by vůz měl být uveden do prodeje, znovu nebylo upřesněno, v tuto chvíli se ale zdá, že by jeho vývoj mohl být skutečně dokončen. Zda se setká s komerčním úspěchem, nebo zda se vůbec setká s komerčním prostorem, je ale zatím stále předčasné odhadovat.


Arrinera Hussarya pokračuje v testech i s Lee Noblem za volantem - 1 - Arrinera Hussarya vyvoj Lee Noble 01Arrinera Hussarya pokračuje v testech i s Lee Noblem za volantem - 2 - Arrinera Hussarya vyvoj Lee Noble 02Arrinera Hussarya pokračuje v testech i s Lee Noblem za volantem - 3 - Arrinera Hussarya vyvoj Lee Noble 03Arrinera Hussarya pokračuje v testech i s Lee Noblem za volantem - 4 - Arrinera Hussarya vyvoj Lee Noble 04Arrinera Hussarya pokračuje v testech i s Lee Noblem za volantem - 5 - Arrinera Hussarya vyvoj Lee Noble 05Arrinera Hussarya pokračuje v testech i s Lee Noblem za volantem - 6 - Arrinera Hussarya vyvoj Lee Noble 06Arrinera Hussarya pokračuje v testech i s Lee Noblem za volantem - 7 - Arrinera Hussarya vyvoj Lee Noble 07Arrinera Hussarya pokračuje v testech i s Lee Noblem za volantem - 8 - Arrinera Hussarya vyvoj Lee Noble 08Arrinera Hussarya pokračuje v testech i s Lee Noblem za volantem - 9 - Arrinera Hussarya vyvoj Lee Noble 09Arrinera Hussarya pokračuje v testech i s Lee Noblem za volantem - 10 - Arrinera Hussarya vyvoj Lee Noble 10
Ladění celé zprávy Arrinery připomíná jen košatější provedení věty: „Lee Noble nás přes palubu ještě nehodil”...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.